عجیب و غریب ترین جاذبه های زیرزمینی جهان

به گزارش مجله تانی بای، جهان زیرزمینی پر از شگفتی ها و زیبایی هایی است که کمتر کسی از آن ها آگاهی دارد. غارها، تونل ها، معادن و شهرهای زیرزمینی جاهایی هستند که ماجراجویان را به خود جذب می کنند. در این مقاله، قصد داریم بعضی از عجیب ترین و دیدنی ترین جاذبه های زیرزمینی در سراسر جهان را معرفی کنیم تا شگفتی و زیبایی های پنهان این دنیای مرموز را به شما نشان دهیم.

عجیب و غریب ترین جاذبه های زیرزمینی جهان

اگر علاقمند به سفر با تیم باتجربه بالای مسافرتی هستید با رهتورز همراه شوید، با مجری مستقیم تورهای مسافرتی از جاذبه های دنیا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

زمین پر از مکان های شگفت انگیز و جالب توجهی است که زیر سطح زمین واقع شده اند. این مکان های زیرزمینی حاوی معماها و اسراری هستند که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می کنند. در این مقاله قصد داریم برخی از عجیب ترین و باحال ترین جاذبه های زیرزمینی در سراسر جهان را معرفی کنیم که حتما باید در لیست بازدید شما قرار بگیرند.

شهر زیرزمینی دره وی، آمریکا

دره وی در ایالت کالیفرنیای آمریکا یک شهر زیرزمینی باستانی بوده که توسط سنگ تراشیده شده است. این شهر دارای خانه ها، معابد، و البته چندین آرامگاه است. باستان شناسان بر این باورند که این شهر زیرزمینی در حدود 1000 سال پیش توسط سرخپوستان آمریکای شمالی ساخته شد. جالب اینجاست که این شهر هنوز کاملا کاوش نشده و هنوز اتاق ها و راهروهای ناشناخته ای در آن وجود دارد. پس آماده باشید تا هنگام بازدید از این شهر باستانی، خود را در یک ماجراجویی هیجان انگیز اکتشافی احساس کنید!

معدن نمک ویلیچکا در لهستان

این معدن بزرگ نمک در شهر کراکوف لهستان قرار دارد و یکی از بزرگ ترین و زیباترین معادن نمک در جهان است. درون این معدن، تالارها و راهروهایی به طول بیش از 300 کیلومتر وجود دارد که با نورپردازی های زیبا روشن شده اند. در این معدن می توانید با قایق درون دریاچه های زیرزمینی نمک شنا کنید و طعم ماجراجویی زیرزمین را بچشید.

این معدن نمک در زیر زمین شهر کراکوف لهستان واقع شده و یکی از عجیب ترین معادن زیرزمینی دنیا به شمار می آید. معدن دارای راهروها و اتاق های متعددی است که بخشی از آن به موزه تبدیل شده است. آنچه این مکان را خاص می کند وجود تالارها و مجسمه های عظیمی است که تماما از نمک تراشیده شده اند. همچنین در برخی قسمت ها از نورپردازی برای ایجاد فضاهای سحرانگیز و جادویی استفاده شده است. دیدن این معدن بسیار توصیه می شود.

شهر موش ها در لهستان

این شهر عجیب زیرزمینی که به شهر موش ها معروف است، در زیر شهر کراکوف واقع شده و در قرن 19 میلادی ساخته شده است. این منطقه زیرزمینی شامل راهروها و اتاق های متعددی است که در گذشته برای نگهداری غذا مورد استفاده قرار می گرفته. علت نامگذاری آن به شهر موش ها وجود تعداد زیادی موش در این منطقه زیرزمینی بوده است.

غارهای مرمر در ترکیه

این غارهای زیبا در نزدیکی شهر پاموکاله در جنوب غربی ترکیه واقع شده اند. غارهای مرمر به دلیل داشتن استالاگمیت ها و استالاکتیت های زیبا و دیدنی شهرت جهانی دارند. هوای مرطوب غار باعث قطره قطره شدن آب روی سقف غارها شده و با گذر زمان، این قطره های آب اشکال عجیب و زیبایی ایجاد کرده اند.

غار فوگو در چین

این غار زیبا در منطقه گوئیلین چین واقع شده و یکی از بزرگ ترین و طولانی ترین غارهای آهکی جهان محسوب می شود. طول این غارها به 60 کیلومتر می رسد و دارای راهروها و تالارهای پیچ در پیچ بسیار زیادی است که گم شدن در آن بسیار آسان است. صخره ها و استالاکتیت های این غار یکی از زیباترین مناظر طبیعی را به وجود آورده اند.

شهر زیرزمینی دراونتاون در استرالیا

این شهر عجیب در زیر شهر کوینزلند استرالیا واقع شده است. در دهه 1920 و 1930 میلادی، معادن زغال سنگ در این منطقه رونق فراوانی داشت و شهری زیرزمینی برای اقامت معدن چیان ساخته شد. این شهر دارای خیابان ها، فروشگاه ها و حتی یک کلیسای زیرزمینی است که امروزه به یکی از جاذبه های توریستی منطقه تبدیل شده است.

پارک ملی کارلسباد کیورن، جمهوری چک

این پارک ملی خانه غارها و چشمه های آب گرم زیادی است که دالیل اصلی محبوبیت آن محسوب می شوند. اما شگفت انگیزترین بخش پارک، غاری به نام غار ویلیام است که در عمق 70 متری زمین قرار دارد. این غار سرشار از استالاکتیت ها و استالاگمیت های زیبایی است که نورپردازی حرفه ای بر زیبایی آنها افزوده است. همچنین رودخانه ای کوچک از وسط غار عبور می کند که منظره ای بسیار خیره کننده را به وجود آورده است. حتما غار ویلیام را در بازدید از این پارک ملی در لیست خود قرار دهید.

تونل CU چی-چی، ویتنام

این تونل در واقع بخشی از شبکه تونل هایی است که ویت کنگ در جنگ ویتنام حفر کرده بود. طول این تونل ها به بیش از 200 کیلومتر می رسد. تونل CU چی-چی که اکنون به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده، دارای بخش هایی است که در آن می توان تجهیزات جنگی و اقلام مورد استفاده ویت کنگ را مشاهده کرد. همچنین بازدید از این تونل ها احساس خفقان آوری را القا می کند، چرا که مکانی بسیار تنگ و تاریک است. بنابراین اگر علاقمند به تجربه کردن احساسات متفاوت و شنیدن داستان های جنگ ویتنام هستید، حتما این تونل تاریخی را در برنامه سفر خود قرار دهید.

غار نمک سون دونگ، ویتنام

غار نمک سون دونگ یکی دیگر از شگفتی های زیرزمینی ویتنام است که حتما باید تجربه شود. این غار واقع در معدن نمکی به همین نام، دارای مناظر و چشم اندازهای حیرت انگیزی از استالاکتیت ها و استالاگمیت های نمکی است. در بعضی نقاط غار، نورپردازی های زیبایی انجام شده که بر شگفتی آن می افزاید. علاوه بر زیبایی های طبیعی، در این غار مجسمه های متعددی نیز وجود دارد که با الهام از فرهنگ ویتنامی ساخته شده اند.

آکوادوکت رومی، ترکیه

آکوادوکت ها تونل های آبرسانی زیرزمینی بودند که در دوران باستان ساخته می شدند. آکوادوکت واقع در شهر اسکی شهیر ترکیه یکی از بزرگترین و طولانی ترین آکوادوکت های جهان است که همچنان قابل استفاده می باشد. طول این تونل آبرسانی به 20 کیلومتر می رسد و دارای 360 راهرو می باشد. بخشی از آن به موزه تبدیل شده و بخشی همچنان برای انتقال آب شهری به کار گرفته می شود. دیدن این مجموعه تونل های عظیم و باستانی که بدون استفاده از فناوری امروزی حفر شده اند، تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود.

پاریس زیرزمینی، فرانسه

شهر پاریس دارای شبکه ای عظیم از تونل ها و معابر زیرزمینی است که بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ این شهر را رقم زده اند. قدمت برخی از این تونل ها و معابر به قرون وسطی بازمی گردد. در طول جنگ جهانی دوم، مردم پاریس از این شبکه زیرزمینی به عنوان پناهگاه در برابر بمباران ها استفاده می کردند. امروزه بخش هایی از این شبکه تبدیل به موزه شده است و گردشگران می توانند با حضور در آنجا، دنیای مخفی و ناشناخته پاریس را کشف کنند.

یکی از مشهورترین بخش های پاریس زیرزمینی، گورستان کاتاکمب ها است. این گورستان واقع در عمق 20 متری زمین، حاوی بقایای انسانی بسیاری است که قدمت برخی از آنها به 2000 سال پیش بازمی گردد! در این گورستان 6 میلیون اسکلت انسانی وجود دارد که در قبرستان های سطحی پاریس دفن شده بودند اما بعدها به این مکان منتقل گشتند. بازدید از گورستان کاتاکمب ها واقعا تجربه ای عجیب و غیر معمول خواهد بود.

دیگر نقاط دیدنی پاریس زیرزمینی شامل کاخ داژر، بقایای حمام های رومی، و تالار اپرای زیرزمینی می باشد. پاریس زیرزمینی یکی از غیر منتظره ترین و جالب ترین بخش های این شهر زیبا به شمار می آید که حتما باید تجربه شود.

نتیجه گیری:

همان طور که دیدیم، جهان زیر زمین پر از شگفتی های بکر است که منتظر کاوشگران هستند. غارها، شهرها و معادن زیرزمینی گنجینه هایی پنهان هستند که می توانند تجربه ای منحصربفرد را برای ما رقم بزنند. پس آماده شوید تا چراغ قوه به دست، به درون دنیای مرموز زیرزمین قدم بگذاریم و شگفتی های آن را کشف کنیم.

انتشار: 7 اسفند 1402 بروزرسانی: 7 اسفند 1402 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2270

به "عجیب و غریب ترین جاذبه های زیرزمینی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب و غریب ترین جاذبه های زیرزمینی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید