جلسه کارگروه اضطرار پدیده گرد و غبار تهران برگزار گردید ، آماده باش دستگاه ها تا روز دوشنبه

به گزارش مجله تانی بای، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران به برگزاری کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار اشاره نمود و گفت: در این کارگروه مصوب شد دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران تا 2 روز آینده در آماده باش کامل قرار بگیرند.

جلسه کارگروه اضطرار پدیده گرد و غبار تهران برگزار گردید ، آماده باش دستگاه ها تا روز دوشنبه

به گزارش خبرنگاران، حامد یزدی مهر در حاشیه برگزاری کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان تهران که با حضور مدیرکل هواشناسی استان و سایر اعضای کارگروه در اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران برگزار گردید، گفت: این جلسه با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی در استان تشکیل شد.

او با اشاره به برگزاری کارگروه اضطرار گفت: در این جلسه مقرر شد که تمامی دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران تا روز دوشنبه 20 شهریور ماه در آماده باش کامل قرار بگیرند.

یزدی مهر با بیان اینکه در زمان صدور هشدار نارنجی لازم است که افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی نظیر آسم، سالمندان و بچه ها از هر گونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب نمایند، اضافه نمود: از شهروندان نیز می خواهیم که فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

او اضافه نمود: توصیه می گردد برای پیشگیری از ورود گرد و غبار به داخل ساختمان، در و پنجره ها و منافذ را ببندیم و از باز و بسته کردن غیر ضروری آن ها پرهیز کنیم، بعلاوه در شرایط بروز گرد و غبار به دلیل بخارهای حاصل از پاک نماینده های شیمیایی و گندزداها حتی الامکان از این مواد کمتر استفاده گردد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: توصیه اکید مدیریت بحران در تمام اوقات بروز پدیده گرد و غبار این است که افراد از فعالیت های شدید بدنی مانند ورزش های سبک و سنگین و قدم زدن در فضای باز خودداری نمایند، مصرف شیر و ماست کم چرب و میوه و سبزیجات تازه برای دفع سموم از بدن را در دستور کار قرار دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1402 بروزرسانی: 18 شهریور 1402 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2253

به "جلسه کارگروه اضطرار پدیده گرد و غبار تهران برگزار گردید ، آماده باش دستگاه ها تا روز دوشنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه کارگروه اضطرار پدیده گرد و غبار تهران برگزار گردید ، آماده باش دستگاه ها تا روز دوشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید