رویایی که به واقعیت تبدیل می گردد! ، صحبت انسان ها با نهنگ به یاری هوش مصنوعی

به گزارش مجله تانی بای، دانشمندان به تازگی توانستند با یاری هوش مصنوعی با نهنگ ها صحبت نمایند، این اتفاق دستاوردی بزرگ برای دانشمندان این حوزه است.

رویایی که به واقعیت تبدیل می گردد! ، صحبت انسان ها با نهنگ به یاری هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی خبرنگاران، به نقل از dailymail؛ به تازگی گروهی از دانشمندان بین المللی با هدف صحبت با حیوانات دریایی، پروژه ای را برای گوش دادن، زمینه سازی و ترجمه و ارتباط با نهنگ های عنبر شروع نموده اند.این پروژه که Project CETI نامیده می گردد، محققان با یاری هوش مصنوعی صداهایی را که نهنگ های عنبر برای برقراری ارتباط با یکدیگر ایجاد می نمایند، تفسیر می نمایند.

براساس گزارش ها، نهنگ مورد آزمایش، دارای مغزی پنج برابر سنگین تر از انسان است که بزرگترین مغز روی زمین محسوب می گردد. طبق تحقیق محققان مغز نهنگ ها باهم فرق دارد. نهنگ ها و انسان ها سیستم ارتباطی پیچیده ای دارند و در گروه های خانوادگی زندگی می نمایند. به گفته دانشمندان، انجام این پروژه حداقل پنج سال به طول می انجامد. طبق گفته دانشمندان اگر آنها در این آزمایش پیروز شوند گام بعدی توسعه یک روبات برای مصاحبه با نهنگ هایی که در اقیانوس ها زندگی می نمایند، خواهد بود.

محققان در این آزمایش از روش پردازش زبا ن های طبیعی برای رمزگشایی از آواهای نهنگ های عنبر استفاده خواهند کرد. برنامه محققان این است که هوش مصنوعی هر صدا را به یک متن خاص ارتباط بدهد.

مایکل برونشتاین، مدیر یادگیری ماشینی پروژه CETI گفت: اگر ما در این پروژه پیروز شویم پیش بینی می گردد نحوه رفتار ما با محیط زیست تغییر کند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1851

به "رویایی که به واقعیت تبدیل می گردد! ، صحبت انسان ها با نهنگ به یاری هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویایی که به واقعیت تبدیل می گردد! ، صحبت انسان ها با نهنگ به یاری هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید