افزایش احتمال جنگ منطقه ای درپی اعمال سیاست سرکوبگرانه در قبال اویغورها

به گزارش مجله تانی بای، خبرنگاران: ادامه اجرای سلیقه ای قانون درقبال اویغورهای چین و اجرای سیاست های سرکوبگرانه دولت اورومچی مردم این منطقه را به تلاش برای دستیابی به حقوق خود حتی از طریق خشونت مجبور ساخته است.

افزایش احتمال جنگ منطقه ای درپی اعمال سیاست سرکوبگرانه در قبال اویغورها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دیلی استار؛ نقض حقوق اویغورها در چین موضوعی است که اعتراضات زیادی را از سوی این گروه به همراه داشته است. با توجه به قانون اساسی چین اویغورها اقلیتی هستند که باید با آنها همانند دیگر اتباع چین رفتار شود. اما در عمل این قانون اجرا نشده و سیاست های دولت در حمایت از خاندان هان توسعه یافت.

این حمایت ها به اندازه ای ادامه یافت که عملا اویغورها در حاشیه قرار گرفتند و از حقوق قانونی خود محروم شدند. اجرای نامناسب قانون در چین، سابقه جنگ و درگیری در سین کیانگ و عدم وجود یکی از سازمان های دولتی در این منطقه باعث تمایل این منطقه برای حرکت به سمت استقلال بود. حملات تروریستی 11 سپتامبر به آمریکا به صورت مقطعی توجیهی برای سیاستهای چین برای سرکوب اویغورها به بهانه مبارزه با تروریسم بود.

البته دولت جدید آمریکا این سیاست ها را اصلاح و خاطرنشان کرد که تنها تعقیب تروریستهای وابسته به القاعده در دستور کار قرار گرفته است. خروج جنبش اسلامی شرق ترکمنستان از لیست سازمان های تروریستی آمریکا نیز به همین دلیل صورت گرفت که این مسئله ناراحتی چین را به همراه داشت.

از دید اویغورها و مسلمانان شرق و جنوب آسیا این جنگ علیه تروریسم تعبیر چین از سیاست ضدترورسیتی غرب است. درصورتی که چین به دولت اورومچی همچنان اجازه اجرای سیاستهای سرکوبگرانه را بدهد تلاش برای اقدامات تلافی جویانه از سوی معترضان حاضر در این منطقه نیز تشدید خواهد شد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 507

به "افزایش احتمال جنگ منطقه ای درپی اعمال سیاست سرکوبگرانه در قبال اویغورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش احتمال جنگ منطقه ای درپی اعمال سیاست سرکوبگرانه در قبال اویغورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید