ترکیه 2 تروریست زن بلژیکی را به کشورشان فرستاد

به گزارش مجله تانی بای، دولت ترکیه در ادامه بازگرداندن اعضای خارجی داعش به کشورهایشان، دو تروریست بلژیکی را به این کشور فرستاد.

ترکیه 2 تروریست زن بلژیکی را به کشورشان فرستاد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت کشور ترکیه روز گذشته از بازگرداندن دو عضو خارجی بازداشتی گروه تروریستی داعش به کشور بلژیک اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی این دو تروریست زن به نام های فاطیما ب. و رحما ب. از شهروندان بلژیکی بودند که برای نبرد در سوریه به داعش پیوسته بودند و روز آدینه به کشور خود بازگردانده شدند.

دفتر دادستانی فدرال بلژیک نیز شامگاه آدینه با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد که این دو تروریست بعد از وارد شدن به فرودگاه آنتوِرپ توسط نیرو های امنیتی بازداشت و به زندان منتقل شدند.

بر اساس این بیانیه، دادستانی بلژیک در تاریخ 18 می 2015 برای فاطیما ب؛ و در تاریخ 27 ژوئن 2019 برای رحما ب. به جرم ارتباط با گروه تروریستی داعش حکم بازداشت صادر نموده بود.

همزمان با این اقدام، وزارت کشور ترکیه خاطرنشان کرد که در اوایل ماه دسامبر، 11 تروریست داعشی با تابعیت فرانسوی را به کشورشان باز می گردانند.

به گفته وی، ترکیه در سال 2018 حدود 268 هزار مهاجر غیرقانونی را در خاک این کشور جای داده که در سال 2019 این آمار به 420 تا 430 هزار نفر افزایش یافته است.

به دنبال حمله ارتش ترکیه به شمال سوریه که به بهانه مقابله با شبه نظامیان کرد و بازگرداندن پناهجویان سوری به خاک کشورشان انجام شد؛ دولت رجب طیب اردوغان کشور های غربی به ویژه اروپایی ها را تهدید کرد که در صورت عدم حمایت از این تصمیم، هزاران عنصر داعشی، حتی اگر تابعیت آن ها لغو شده باشد، را کشورهایشان بازخواهد گرداند.

کشور های اروپایی اغلب با لغو تابعیت شهروندان خود که به گروه های تروریستی در عراق و سوریه پیوسته اند کوشش می نمایند از بازگشت دوباره آن ها به خاک خود جلوگیری نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 550

به "ترکیه 2 تروریست زن بلژیکی را به کشورشان فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه 2 تروریست زن بلژیکی را به کشورشان فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید