تشریح آخرین شرایط روستاهای زلزله زده آذربایجان شرقی

به گزارش مجله تانی بای، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: 30 چشمه حمام و سرویس بهداشتی با یاری خیران تامین شده و به روستاهای زلزله زده آذربایجان شرقی ارسال می گردد.

تشریح آخرین شرایط روستاهای زلزله زده آذربایجان شرقی

برای سفری دلچسب با سفر به آذربایجان همراه شوید و از شهر زیبای باکو دیدن کنید و با فرهنگ مردم خونگرم آذربایجان آشنا شوید.

محمد باقر هنربر در گفت وگو با خبرنگاران در تشریح آخرین شرایط زلزله زدگان آذربایجان شرقی اظهار کرد: در ابتدا این امکانات بهداشتی فاقد شیرالات بودند که به یاری خیران شیرالات آن ها نیز تامین شد و به زودی به مناطقی که فاقد سرویس بهداشتی و حمام هستند، ارسال می گردد ، این امکانات به بعضی روستاها مانند روستای هلمسی و تیرشاب میانه ارسال شده است.

وی افزود: حدود 20 واحد کانکس مجهز به حمام و سرویس بهداشتی نیز به روستاهای زلزله زده شهرستان های میانه و سراب ارسال نموده بودیم و 15 واحد نیز با هماهنگی امام آدینه شهرستان میانه ارسال شده بود، مقرر شده است تا 20 واحد نیز تا انتها هفته توسط مس سونگون به این روستاها ارسال گردد.

وی افزود: طبق صحبت هایی که با بنیاد مسکن استان داشتیم، حدود شش واحد مسکونی که به منظور تامین اسکان دائم این زلزله زدگان ساخته می گردد، در مرحله سفید کاری قرار گرفته است.

وی اعلام کرد: مقرر شده بود تا اسکان های دائمی در بهمن ماه افتتاح شوند، اما تأکید شد افتتاح پس از اتمام اولین اسکان دائم اجرا شده و زلزله زدگان به محض آماده شدن مسکن هایشان در منازلشان مستقر و لوازم معیشتی برای آنان تامین گردد.

هنربر با اشاره به آمار اسکان موقت برای زلزله زدگان گفت: در مجموع 255 اتاقک 12 متری و 396 کانکس به متقاضیان زلزله زده دو شهرستان میانه و سراب تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه 2636 نفر درخواست یاری بلاعوض وام 10 میلیونی نموده اند، اظهار کرد: 2130 نفر از این تعداد، وام بلاعوض 10 میلیون تومانی را به طور کامل دریافت نموده اند.

وی از تشکیل 3000 پرونده اسکان دائم برای زلزله زدگان اطلاع داد و گفت: برای 1362 پرونده، پروانه ساخت صادر و 2692 به بانک معرفی شده و 1086 نفر نیز برای دریافت تسهیلات قرارداد منعقد نموده اند.

وی متذکر شد: 91 نفر از این تعداد، مرحله اول تسهیلات 40 میلیون تومانی و 65 نفز نیز وام بلاعوض احداثی 10 میلیون تومانی را دریافت نموده اند.

هنربر از تشکیل پرونده برای 3000 نفر به منظور ارایه تسهیلات معیشتی اطلاع داد و گفت: این وام به تمامی کسانی که خانه هایشان در حادثه زمین لرزه تخریب شده است، تعلق می گیرد و 2755 نفر به بانک معرفی شده و 865 نفر برای دریافت تسهیلات با بانک عقد قراداد نموده اند.

هنربر اعلام کرد: به منظور تامین اسکان دائمی زلزله زدگان 81 واحد بتن ریزی، اسکلت 33 واحد آماده شده و شش واحد دیوار چینی و سقف هشت واحد، آماده و یک واحد هم سفت کاری شده است.

وی اعلام کرد: بنیاد مسکن پیگیر تامین هر چه سریع تر اسکان دائم دام ها و ارایه تسهیلات به متقاضیان است، فریم های مخصوص اسکان دام آماده بوده و اطلاع رسانی های لازم اجرا شده و شرایط برای تحویل فریم ها فراهم است.

هنربر گفت: تجمیعی بودن اسکان موقت دام ها نارضایتی تعدادی از روستاییان را به دنبال داشته است که بر همین اساس تاکید کردیم تا بنیاد مسکن اسکان دائم دام ها را هر چه سریعتر تامین کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: هیچ مسئله ای از نظر تامین آب برای شست وشو و آشامیدن در مناطق زلزله زده وجود ندارد، هیچ زلزله زده ای در چادر زندگی نمی کند و اسکان موقت به انتها رسیده است و کوشش ها برای اتمام هر چه سریعتر اسکان دائم ادامه دارد.

وی افزود: از همان روز اول وقوع زمین لرزه تمامی انشعابات آب، برق و گاز زلزله زدگان برقرار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در انتها متذکر شد: در جلسه ای تاکید کردیم که هزینه انشعاب برق از زلزله زدگان دریافت نگردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 649

به "تشریح آخرین شرایط روستاهای زلزله زده آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح آخرین شرایط روستاهای زلزله زده آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید