تلاش برای اختصاص مکانی جهت قرنطینه کالا های صادراتی و وارداتی

به گزارش مجله تانی بای، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال رایزنی و هماهنگی با کشور هایی که مرز های خود را بسته اند، هستیم تا محل هایی برای قرنطینه کالا ایجاد کنیم و طبق پروتکل ها و استاندارد های بهداشتی، کالا ها را پس از قرنطینه، وارد یا صادر کنیم.

تلاش برای اختصاص مکانی جهت قرنطینه کالا های صادراتی و وارداتی

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران شهرام آدم نژاد در تشریح آخرین تمهیدات وزارت راه و شهرسازی برای جلوگیری از شیوع کرونا در انواع مدل های حمل و نقل گفت: وزارت راه و شهرسازی مأموریت ضدعفونی، محلول پاشی و گندزدایی ناوگان مختلف هوایی، ریلی، جاده ای و دریایی را دارد که طبق پروتکل ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این کار انجام می شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همچنین ضدعفونی و گندزدایی در پایانه های مختلف نظیر پایانه های مرزی، فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن، پایانه ةای مسافری و بار و بنادر، طبق پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت در حال انجام است.

وی با اشاره به اتخاذ تصمیماتی در ارتباط با کاهش مراجعات مردم به ادارات و سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: در این باره می توان به تمدید سه ماهه پروانه فعالیت شرکت های حمل و نقلی و کارگزاری ها اشاره کرد؛ همچنین امکان تمدید اینترنتی کارت هوشمند راننده ها، از این قبیل است.

* پیشنهاد ایجاد محلی برای قرنطینه کالا های صادراتی و وارداتی در مرز ها

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در ارتباط با تأمین کالا تمهیداتی اندیشیده ایم، بدین ترتیب که در حال رایزنی و هماهنگی با کشور هایی که مرز های خود را بسته اند، هستیم تا محل هایی برای قرنطینه کالا ایجاد کنیم و طبق پروتکل ها و استاندارد های بهداشتی، کالا ها را پس از قرنطینه، وارد یا صادر کنیم، اگر این اتفاق رخ دهد یکی از مسائل حمل کالا کاهش می یابد.

آدم نژاد بیان کرد: فرایند تخلیه بار در بنادر به صورت مناسب در حال انجام است و این کار طبق استاندارد ها در حال انجام است.

* مراودات با طرف های خارجی طبق موازین و مدل های بهداشتی

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در وزارت راه و شهرسازی تمهیدات مختلفی برای جلوگیری از شیوع کرونا در حال انجام است، اضافه کرد: مذاکراتی با طرف های خارجی در حال انجام است تا بتوان این مراودات را با مدل های بهداشتی دقیق، ادامه دهیم.

* غربالگری مسافر در پایانه ها/ حمل ونقل عمومی بهداشتی تر از حمل و نقل شخصی

وی با اشاره به غربالگری مسافر در انواع مدل های حمل و نقلی توسط کارشناسان وزارت بهداشت، بیان کرد: کنندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایانه ها، ایستگاه های راه آهن، فرودگاه و بنادر حضور دارند و طبق پروتکل های خود، غربالگری ها را انجام می دهند.

آدم نژاد تأکید کرد: به نظر می رسد که حمل و نقل عمومی خیلی بهتر از حمل و نقل شخصی از مسافر محافظت می کند و در کنترل بیماری مؤثر است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در مکان های مختلف و مشخص توسط کنندگان وزارت بهداشت، این غربالگری مسافر انجام می شود، در حالی که در حمل و نقل شخصی این امکان وجود ندارد، بنابراین تأکید داریم مردم در ابتدا سفر نفرایند و اگر قصد سفر ضروری داشتند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، اما باز تأکید می کنیم که خودداری از سفر در اولویت است و تأکید ستاد مبارزه با کرونا نیز همین است.

آدم نژاد اظهار کرد: توصیه شده است که مردم از سفر های غیر ضروری خودداری کنند و این توصیه باید با تأکیدات بیشتر دنبال شود تا در ایام و تعطیلات پیش رو مردم در خانه بمانند.

* در تأمین ماسک برای شرکت های حمل و نقل مشکل داریم/ در حال رایزنی هستیم

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی درباره تأمین ماسک و ژل ضدعفونی برای شرکت های حمل و نقلی و در اختیار مسافران قرار دادن آنها، توضیح داد: در ارتباط با تأمین مواد ضدعفونی، مشکل مان تا اندازه ای حل شده است، اما در مورد تأمین ماسک مسائلی داریم که در حال انجام مکاتباتی هستیم تا تأمین ماسک برای شرکت های حمل و نقلی انجام شود.

* تشخیص شیوه ورود کرونا به کشور پیچیده و نیازمند بررسی تخصصی است

وی درباره شیوه ورود بیماری کرونا به کشور بیان کرد: این موضوع در حیطه تخصص ما نیست و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی باید این موضوع را دنبال کند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بررسی چگونگی ورود ویروس کرونا به کشور بسیار پیچیده است و نیازمند بررسی های دقیق، تخصصی و کارشناسی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 787

به "تلاش برای اختصاص مکانی جهت قرنطینه کالا های صادراتی و وارداتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش برای اختصاص مکانی جهت قرنطینه کالا های صادراتی و وارداتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید