خبرنگاران سه هزار ساکن مناطق مرزی ایلام آموزش های مقابله با مین فرا گرفتند

به گزارش مجله تانی بای، ایلام - خبرنگاران - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: سه هزار نفر از مردم ساکن مناطق مرزی این استان طی سال گذشته آموزش های مقابله با مین فرا گرفتند.

خبرنگاران سه هزار ساکن مناطق مرزی ایلام آموزش های مقابله با مین فرا گرفتند

علی اصغر علی اکبری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: اجرای طرح آگاهی از خطرات مین و مواد منفجره در شهرستان های مهران و دهلران از اولویت های آموزشی جمعیت هلال احمر است.

وی ادامه داد: به همین منظور این تعداد از مردم مناطق روستایی و عشایری و دانش آموزان در شهرستان مرزی مهران و دهلران آموزش خطرات مین و مواد منفجر نشده توسط مربیان هلال احمر را کسب کرده اند.

به گفته وی، علاوه بر آموزش خطرات مین، اقلام بهداشتی و فرهنگی بین یک هزار و 800 نفر در مناطق روستایی و عشایری و بیش از یک هزار و 200 بسته نوشت افزار بین دانش آموزان شهرستان های مرزی مهران و دهلران توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: آموزش و آگاه سازی ساکنان مناطق مرزی استان از خطرات ناشی از مین و مواد منفجر نشده باعث پیشگیری از بروز حوادث ناگواری در این مناطق شده و آموزش های مرتبط با این خطرات می تواند در کاهش تلفات انسانی نقش بسیار موثری داشته باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1541

به "خبرنگاران سه هزار ساکن مناطق مرزی ایلام آموزش های مقابله با مین فرا گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سه هزار ساکن مناطق مرزی ایلام آموزش های مقابله با مین فرا گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید