خبرنگاران طرح نسخه الکترونیکی بیمه سلامت در تفت اجرا می شود

به گزارش مجله تانی بای، یزد - خبرنگاران - مدیر کل بیمه سلامت یزد با بیان اینکه طرح نسخه الکترونیکی از اول تیرماه در مطب پزشکان شهرستان تفت اجرایی می شود گفت: این نخستین شهرستان استان است که طرح یادشده در آن صورت می گیرد.

خبرنگاران طرح نسخه الکترونیکی بیمه سلامت در تفت اجرا می شود

دکتر محمد دریجانی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران استان اضافه نمود: مقدمات اجرایی این طرح در شهرستان های میبد و اردکان هم در دستور کار واقع شده است و در نظر داریم طرح یاد شده تا خاتمه سال در استان کامل کنیم.

وی گفت: در طرح نسخه نویسی الکترونیکی، دیگر نیازی به ارائه دفترچه سلامت در مراجعه به مطب پزشکان نیست و بیمار فقط با اعلام کد ملی خود ویزیت شده و اقلام دارویی هم در سامانه تمام داروخانه های کشور ثبت می شود.

مدیر کل بیمه سلامت یزد شرح داد: با اجرایی شدن طرح الکترونیکی شدن نسخ و حذف دفترچه های کاغذی انتقال سوابق بیمار به داروخانه ها و سایر مراکز درمانی به راحتی قابل انجام است، شفافیت در هزینه های سلامت، کاهش ضریب خطا ناشی از نسخ بد خط پزشکان، هدفمند شدن تجویز و مصرف دارو و منطقی شدن هزینه های بیماران از مزایای این طرح است.

دریجانی گفت: این طرح در بخش دولتی و زیر مجموعه دانشگاهی امکانات آن در حال حاضر فراهم نیست اما در بخش خصوصی شامل داروخانه ها، مراکز سونوگرافی، رادیولوژی و مطب ها و غیره زیر ساخت ها آن ایجاد شده است.

وی در ادامه اضافه نمود: همچنین از اول اردیبهشت ماه سالجاری پرونده های کاغذی بیماران در بیمارستان های دولتی استان حذف شده و رسیدگی به اسناد بیماران به صورت الکترونیکی انجام می شود.

دریجانی شرح داد: طبق تفاهم نامه ای که بین بیمه سلامت و کمیته امداد استان منعقد شد دفترچه مددجویان این نهاد توسط این اداره کل صادر می شود که تاکنون سه هزار دفترچه برای مددجویان صادر شده که هفت هزار باقی مانده هنوز اقدام نکردند که از آنها می خواهیم نسبت به صدور دفترچه خود اقدام کنند.

وی اضافه نمود: مطالبات فروردین ماه سالجاری مراکز دولتی و بخش خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت به مبلغ 15.5 میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت یزد بابیان اینکه باقی مانده مطالبات طرف های قرارداد به زودی پرداخت می شود، اضافه نمود: این نهاد به روزترین سازمان های بیمه گر در پرداخت مطالبات مردم در راستای بیمه است، لذا در جهت هرچه بهتر ارائه خدمت به بیمه شدگان اهتمام ویژه ای داریم.

مدیر کل بیمه سلامت یزد شرح داد: در زمینه کمبود دارو در استان هیچ گونه مسئله ای وجود ندارد.

مجموع بیمه شدگان سلامت استان یزد 353 هزار و 502 نفر اعلام شده که از این تعداد 82 هزار و 387 نفر کارمندان دولت، 148 هزار و 325 نفر روستاییان و بقیه اقشار مختلف ازجمله خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزادگان، طلاب و دانشجویان هستند.

استان یزد بر اساس سرشماری آبان ماه سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.

2088/ ‬ 6197

منبع: ایرنا
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 188

به "خبرنگاران طرح نسخه الکترونیکی بیمه سلامت در تفت اجرا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح نسخه الکترونیکی بیمه سلامت در تفت اجرا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید