خبرنگاران 110 واحد تولیدی در کرمان فعال می شود

به گزارش مجله تانی بای، کرمان - خبرنگاران - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه پیش بینی شده طی سال جاری 110 واحد نیمه فعال و غیرفعال در این استان فعال شود گفت: 10 واحد از این تعداد در حوزه جنوب کرمان قرار گرفته است.

خبرنگاران 110 واحد تولیدی در کرمان فعال می شود

به گزارش خبرنگاران، جعفر رودری روز دوشنبه در نخستین نشست اقتصاد مقاومتی در سال جاری با اشاره به اینکه امسال به عنوان جهش تولید نامگذاری شده است افزود: برای رسیدن به هدف گذاری جهش تولید باید اقدام 10 برابری را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه مبانی نظری و مفهومی جهش تولید گفت: برای جهش تولید یک ترم دانشگاهی تعریف شده و در مباحث نظری جایگاه مشخصی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان یادآور شد: در راستای تحقق جهش تولید در این استان باید انجام سرمایه گذاری ها دنبال و از ظرفیت خالی که واحدهای نیمه فعال و غیرفعال دارند؛ استفاده شود.

رودری از وجود هزار و 250 ‪ واحد تولیدی در شمال و 240 واحد نیمه فعال در جنوب استان کرمان خبرداد و شرح داد: 24 واحد در جنوب این استان غیرفعال و نیمه فعال است.

وی با تاکید بر ارتقا شاخص های فضای کسب و کار گفت: 6 عامل در تحقق این امر مورد بررسی قرار گرفته و پیشنهاد ما این است اداره کل اقتصاد و دارایی با همکاری اتاق بازرگانی این 6 محور را مد نظر قرار دهد.

پیوست فرهنگی و اجتماعی پروژه های اقتصادی کرمان رعایت شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان با اشاره به اینکه دنیا پسا کرونا دنیا دیگری است و امروز در سراسر دنیا تبعات اجتماعی پسا کرونا موضوع عمده و اصلی است شرح داد: دعواهای خانوادگی در شرایط کرونا سه برابر شده و افزایش خشونت های فردی و روانی باید ما را به سمتی برود که حمایت های روانی و اجتماعی افراد را در جامعه داشته باشیم و دفاتر امور اجتماعی همه دستگاه هایی اجتماعی باید در این زمینه کار کنند.

زهرا موسی پور گفت: تمام پروژه های اقتصادی استان کرمان باید پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد زیرا هر نابرابری در برخوردهای اجتماعی پیش بیاید آسیب های اجتماعی را چند برابر می کند.

رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان نیز در این نشست به ارائه سه طرح پروژه بزرگ برای برون رفت از مسائل و مسائل کشاورزی جنوب استان اشاره کرد.

سعید برخوری افزود: منطقه ویژه آزاد اقتصاد کشاورزی در هیچ جای کشور وجود ندارد و طرح آن ارائه شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 918

به "خبرنگاران 110 واحد تولیدی در کرمان فعال می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 110 واحد تولیدی در کرمان فعال می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید