شایع ترین علائم بچه ها مبتلا به کرونا

به گزارش مجله تانی بای، در حالی که سرویس سلامت همگانی بریتانیا علائم خاصی را برای مبتلایان به ویروس کرونا در رده های سنی گوناگون اعلام نموده، محققان انگلیسی دریافته اند که خستگی و سردرد در بچه ها مبتلا جزء شایعترین نشانه ها است.

شایع ترین علائم بچه ها مبتلا به کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از گاردین، محققان دریافته اند خستگی، سردرد و تب رایج ترین علائم ویروس کرونا در بچه ها است و تنها شمار کمی از بچه ها مبتلا به کووید-19 به سرفه دچار می شوند و یا حس چشایی یا بویایی خود را از دست می دهند.

این روزنامه انگلیسی در گزارشی با عنوان مطالعات تازه نشان می دهد خستگی و سردرد شایعترین علائم کووید-19 در بچه ها است نوشت: سرویس سلامت همگانی بریتانیا (NHS) سه علامت را به عنوان علائم کووید-19 در بزرگسالان و بچه ها ذکر نموده است: درجه حرارت بالا، سرفه مداوم و کاهش یا تغییر حس بویایی یا چشایی.

با این حال این تیم تحقیقاتی انگلیسی می گوید داده های جدید نشان می دهد علائم کووید-19 در بچه ها در مقایسه با بزرگسالان متفاوت است.

پروفسور تیم اسپکتور از کالج کینگ لندن که سرپرستی تیم مطالعه را بر عهده دارد گفت: ما باید به افراد در مورد علائم کووید-19 در هر رده سنی اطلاع رسانی کنیم. مردم باید بدانند سرفه، تب و از دست داده حس بویایی و چشایی تنها علائم این بیماری ویروسی نیستند.

آخرین یافته های این تیم براساس گزارش بر روی 16 هزار کودک است که از این میان علائم 198 کودک یافته های تازه ای را پیش روی محققان گذاشت. در حالی که یک سوم بچه های که نتیجه آزمایش کرونای ان ها مثبت درآمد، هیچ علائمی نداشتند، تیم تحقیقاتی کالج کینگ لندن اعلام نمود که بچه ها دارای علائم کووید-19، نشانه های متفاوتی نسبت به بزرگسالان بیمار بروز می دهند.

به گونه ای که 55 درصد بچه ها مبتلا به کووید-19، دچار خستگی بودند و 54 درصد نیز سردرد داشتند و نزدیک به نیمی از آن ها تب داشتند. گلودرد در حدود 38 درصد از بچه ها با علائم وجود داشت، در حالی که تقریبا 35 درصد بی اشتهایی، 15 درصد علائم پوستی غیرمعمول و 13 درصد اسهال داشتند.

در مقابل، این تیم دریافته است که شایعترین علائم ابتلا به ویروس کرونا در بزرگسالان خستگی، سردرد، سرفه مداوم، گلو درد و از دست دادن حس بویایی است.

اسپکتور اعلام نمود: نیمی از بچه ها مبتلا و دارای علائم، هیچ یک از سه علامت اصلی ذکر شده توسط سرویس سلامت همگانی را نداشتند.

در حالی اسپکتور بر این باور است که بعضی علائم در بچه ها ممکن است با علائم سرماخوردگی اشتباه گرفته گردد که این امر به ویژه با نزدیک شدن به فصل سرما اهمیت فراوانی دارد، در عین حال تاکید نمود علائم دیگر مانند علائم پوستی غیر معمول است.

وی یادآوری کرد: تفاوت در علائم در رده های سنی گوناگون رابطه مستقیمی با نحوه مقابله سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1163

به "شایع ترین علائم بچه ها مبتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایع ترین علائم بچه ها مبتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید