طالبان: درخواست آتش بس با تهدید برای اعدام زندانیان تناقض دارد

به گزارش مجله تانی بای، طالبان با تاکید بر اینکه این گروه هیچوقت مسئله آتش بس را رد نکرده، گفت که درخواست دولت برای آتش بس همزمان با تهدید برای اعدام زندانیان تناقض دارد.

طالبان: درخواست آتش بس با تهدید برای اعدام زندانیان تناقض دارد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، طالبان با انتشار مطلبی در وبسایت رسمی این گروه نوشت که اظهارات مقامات دولت افغانستان مبنی بر اعدام زندانیان این گروه و نیز درخواست برای تامین آتش بس و توقف جنگ متناقض است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

طالبان تاکید کرد که این گروه هرگز بطور مطلق آتش بس را رد نکرده است اما دولت باید به ازای آن گامی بردارد و طالبان نیز باید به این تضمین برسند که به هدفی که برای آن جنگیده اند دست خواهند یافت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مطلب با اشاره به برقراری آتش بس بین این گروه و آمریکا افزود: وقتی نیروهای آمریکایی به سرانجام اِشغال تن دادند، بطور فوری آتش بس برقرار شد زیرا دلیل جنگ با آن ها سرانجام یافته بود.

طالبان همچنین شرح داد که آمریکا در توافقنامه قطر آزادی زندانیان این گروه را تعهد کرده است اما مقامات افغان در خواب و خیال اعدام آن ها هستند.

اخیراً نیز ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان درباره موضع این گروه درباره آتش بس گفته بود: اگر فضای اعتماد بین دو طرف وجود داشته باشد و طالبان متوجه شوند که اهداف آنها بدون جنگ هم تحقق می پذیرد، جنگ را متوقف خواهند کرد.

امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور افغانستان در روزهای اخیر با نسبت دادن قتل های هدفمند به طالبان گفته بود: محوری ترین دلیل بالا رفتن سطح ترور در شهرهای بزرگ این است که اسیران طالبان فکر می کنند که در هرصورت عفو می شوند و جزای اعمال خود را نمی بینند، بنابراین یکی از راه چاره های اساسی این معضل اعدام شماری از دستگیرشدگان است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1405

به "طالبان: درخواست آتش بس با تهدید برای اعدام زندانیان تناقض دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: درخواست آتش بس با تهدید برای اعدام زندانیان تناقض دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید