عامل حمله به مسجد کِبک هوادار دونالد ترامپ و مارین لوپن بود

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، عامل تیراندازی مسجدی واقع در کبک کانادا هوادار دونالد ترامپ و مارین لوپن (Marine le Pen) بوده است.

عامل حمله به مسجد کِبک هوادار دونالد ترامپ و مارین لوپن بود

به گزارش ایندیپندنت، الکساندر بیسونت (Alexandre Bissonnette) که با تیراندازی در مسجدی در شهر کبک کانادا 6 نفر را به قتل رساند، هوادار ترامپ و مارین لوپن سیاستمدار راست گرای افراطی فرانسه بوده است.

گفتنی است، پلیس کانادا دو روز پیش اعلام نموده بود که عامل تیراندازی به مسجد شهر کِبک، به تنهایی و بدون ارتباط با گروه یا سازمان خاصی به این حمله تروریستی دست زده است.

گفتنی است که اقدامات خشونت آمیز علیه مسلمانان در کانادا رو به افزایش است و طی یکسال گذشته چندین مورد از این گونه اقدامات گزارش شده که از آن جمله می توان به تخریب یک مسجد در شهر مونترال و یک مرکز اجتماع مسلمانان در شهر ست- ایل طی دو عملیات ایجاد حریق عَمدی در ماه دسامبر اشاره نمود.

اما حمله روز یکشنبه به مسجدی در کبک کانادا در حالی صورت گرفت که صدور یک دستور اجرایی از سوی رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به این کشور به اعتراضاتی گسترده در سراسر دنیا دامن زده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 453

به "عامل حمله به مسجد کِبک هوادار دونالد ترامپ و مارین لوپن بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عامل حمله به مسجد کِبک هوادار دونالد ترامپ و مارین لوپن بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید