عفو بین الملل:حکم متهمان قتل خاشقجی به مقامات ریاض نمی پردازد

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیوزویک، سازمان عفو بین الملل در واکنش به حکم صادره برای متهمان قتل جمال خاشقجی توسط سعودی اظهار داشت: حکمی که علیه قاتلان خاشقجی صادر شده با هدف سرپوش گذاشتن بر این جنایت صادر شده و عدالت را محقق نمی کند.

عفو بین الملل:حکم متهمان قتل خاشقجی به مقامات ریاض نمی پردازد

در بیانیه صادره از سوی عفو بین الملل در این خصوص آمده است: حکم صادره از سوی ریاض مسائل پنهان این پرونده را آشکار ننموده و به مشارکت مقامات این کشور در این قتل اشاره ای ننموده است.

این در حالیست که دادستانی کل عربستان سعودی امروز دوشنبه 5 متهم به قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی را به اعدام محکوم کرد.

همچنین 3 متهم دیگر پرونده قتل جمال خاشقجی به 24 سال زندان محکوم شدند. این احکام در حالی صادر شده است که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی متهم اصلی این پرونده است.

شایان ذکر است دادستانی عربستان اظهار داشت هیچ اتهامی علیه سعود القحطانی مشاور ویژه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، در پرونده قتل خاشقجی مطرح نشده بود.

دادستانی عربستان از آزادی سرکنسول این کشور در استانبول ترکیه اطلاع داد.

محمد العتیبه سرکنسول عربستان استانبول به مشارکت در قتل خاشقجی متهم شده بود که تبرئه شد.

لازم به ذکر است جمال خاشقجی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون نویس واشنگتن پست دوم ماه اکتبر 2018 به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شد و از آن خارج نشد.

ریاض در تاریخ 20 اکتبر قتل خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان سعودی را تأیید کرد. دادستان این کشور مدعی شد که خاشقجی بعد از درگیری با چند نفر در داخل کنسولگری فوت نموده و 18 شهروند این کشور نیز در این رابطه بازداشت شده اند.

دادستانی کل استانبول ترکیه 31 اکتبر سال گذشته طی بیانیه ای اظهار داشت که جمال خاشقجی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در این شهر، طبق نقشه قبلی خفه و کشته شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 635

به "عفو بین الملل:حکم متهمان قتل خاشقجی به مقامات ریاض نمی پردازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عفو بین الملل:حکم متهمان قتل خاشقجی به مقامات ریاض نمی پردازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید