مقام سابق ارتش انگلیس آزمایش سلاح ضد ماهواره روسیه را بسیار خطرناک خواند

به گزارش مجله تانی بای، یک مقام ارشد سابق ارتش انگلیس گزارش در مورد تست یک سلاح ضد ماهواره از سوی روسیه که از جانب خود این کشور رد شده را بسیار خطرناک توصیف کرد.

مقام سابق ارتش انگلیس آزمایش سلاح ضد ماهواره روسیه را بسیار خطرناک خواند

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، مسکو ادعاهای آمریکا و انگلیس در مورد اینکه استفاده صلح آمیز از فضا را تهدید نموده، رد کرد؛ انگلیس، روسیه را متهم به شلیک پرتابه ای با مشخصات یک سلاح در حین یک آزمایش ماهواره ای کرد.

در روزهای اخیر هاروی اسمیت، رئیس سازمان فضایی انگلیس تصمیم گرفت که به صورت علنی در این مورد صحبت کند و این نخستین بار است که وزارت دفاع انگلیس علیه این نوع فعالیت های روسیه موضع می گیرد.

ژنرال سایمون مایال، معاون رئیس سابق ستاد کل ارتش انگلیس اظهار کرد، معتقد است که این فعالیت های ضد ماهواره ای مثال دیگری از کوشش های ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با هدف چالش ایجاد کردن علیه غرب است.

او در گفت وگو با شبکه چهار رادیو بی بی سی گفت: پوتین همانطور که قبلا از سال 2006 برای غرب در هر نوع حوزه ای اعم از گرجستان، اوکراین، لیبی و اسامی دیگری که می توانید نام ببرید چالش به وجود آورده حالا دوباره کوشش می نماید دوباره چالش آفرینی کند و یک حوزه تقابل دیگر را با غرب به وجود بیاورد هر چند که من فکر می کنم بخشی از آن به جهت مصرف داخلی است.

وی تاکید نمود: لذا این بسیار خطرناک است چون همیشه شانس محاسبه غلط از سمت هر دو طرف هست.

او از مقام های انگلیسی خواست علیه فراوری سلاح های ضد ماهواره لابی گری نمایند.

وی اضافه کرد: تبعات این فرایند برای هر کشوری در روی زمین می تواند نوعی تقابل فاجعه بار در فضا باشد زیرا ما بسیار به ماهواره ها متکی هستیم و در آینده نیز خواهیم بود.

ویل وایتهورن، رئیس نهاد موسوم به UK Space، نهاد نماینده صنایع فضایی انگلیس، اظهار کرد نسبت به ارزیابی وزارت دفاع انگلیس در مورد آزمایش تسلیحاتی روسیه اطمینان دارد.

او در پاسخ به برنامه تودی رادیو4 بی بی سی درباره نظرش در مورد اینکه روسیه آزمایش تسلیحاتی انجام داده، گفت: بله من نسبت به آن و هر آنچه در رسانه های عمومی درباره آن نوشته شده و اینکه یک سلاح جنبشی بوده اطمینان دارم و این اطمینان با توجه به سرعت حرکت، نحوه پرتاب و نحوه قرار دریافت آن در یک راستا مداری است.

وی اضافه کرد: این به هیچ چیز اصابت نکرد و ممکن است که یا آزمایش ناموفق بوده و یا آنها تصمیم گرفته باشند که این شی به چیزی اصابت نکند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1092

به "مقام سابق ارتش انگلیس آزمایش سلاح ضد ماهواره روسیه را بسیار خطرناک خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام سابق ارتش انگلیس آزمایش سلاح ضد ماهواره روسیه را بسیار خطرناک خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید