هشدار چامسکی درباره تهدید جنگ اتمی در دوره ترامپ

به گزارش مجله تانی بای، چامسکی اندیشمند آمریکایی در مصاحبه ای تأکید کرد هرگز در تاریخ بشریت یک لحظه به خطرناکی لحظه کنونی برای جهان وجود نداشته است.

هشدار چامسکی درباره تهدید جنگ اتمی در دوره ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، نوام چامسکی اندیشمند آمریکایی در مصاحبه با نشریه هیل گفت: در برهه کنونی شاهد تلاقی بحران های شدیدی هستیم شامل تهدید جنگ اتمی، تغییرات اقلیمی، یک همه گیری[کرونا] رو به افزایش، رکود اقتصادی و ناآرامی های نژادی در ایالات متحده آمریکا. این یک لحظه بی نظیر در تاریخ بشریت است.

وی اضافه کرد: هرگز در تاریخ بشریت لحظه ای که چنین تلاقی همزمان بحرانها وجودد داشته باشد، نبوده است و باید خیلی زود درباره آنها تصمیماتی گرفته شود و امکان به تاخیر انداختن وجود ندارد. [ترامپ] به طور نظام مند در حال برهم زدن ترتیباتی است که میزانی از دفاع در برابر جنگ اتمی را فراهم می کردند.

چامسکی اضافه کرد: کارشناسان ارشدی از قبیل ویلیام پری وزیر دفاع اسبق (آمریکا) که بدون اغراق باید او را آدم بسیار محافظه کار و مطلع در زمینه این موضوعات خواند، استدلال کرده که تهدید (جنگ اتمی) در حال حاضر بیشتر از تهدید زمان جنگ سرد است. ما با یک هزینه وحشتناک از این همه گیری[کرونا] بیرون خواهیم آمد اما از آب شدن یخ های قطب شمال بیرون نخواهیم آمد چرا که تاثیرات این موضوع دائمی است.

این دانشمند آمریکایی تاکید کرد: تنها چند دهه باقی مانده که ما خواه بتوانیم این موضوع را سازماندهی کنیم که آیا امکان بقای بشر روی زمین وجود دارد یا در برابر تهدید فاجعه زیست محیطی به شکست تن دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1146

به "هشدار چامسکی درباره تهدید جنگ اتمی در دوره ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار چامسکی درباره تهدید جنگ اتمی در دوره ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید