کرونا جان چند تهرانی را از ابتدای شیوع تا به امروز گرفت

به گزارش مجله تانی بای، خبرنگاران : 13 هزار و 826 نفر از ابتدای اسفند پارسال تا به امروز در تهران بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. این خبری است که رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران اعلام نموده است.

کرونا جان چند تهرانی را از ابتدای شیوع تا به امروز گرفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، کلان شهر تهران از اسفند سال گذشته درگیر بیماری کروناست. شهرداری تهران به منظور کاهش شیوع این بیماری اقداماتی را انجام و دستورالعمل هایی را اجرایی نموده است. هرچند به دلیل کمبود واگن و اتوبوس، طرح فاصله گذاری اجتماعی به درستی رعایت نشد، اما استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی اجباری شد. البته ضدعفونی کردن واگن ها و اتوبوس ها هم در دستورکار نهاده شد و شهرداری سوله هایی را برای دوران نقاهت بیماران کرونایی در نظر گرفت.

اکنون شیوع کرونا افزایش پیدا نموده است و گفته می گردد که شرایط در تهران فوق قرمز است و هر روز تعداد بیماران در بیمارستان های تهران افزایش پیدا می نماید. البته از امروز (19 مهر) برای افرادی که ماسک نزنند، جریمه 50 هزار تومانی در نظر گرفته شده است. همچنین افرادی که بیماری خود را اعلام نکنند، 200 هزار تومان جریمه می شوند. شرایط آمار فوتی ها افزایش پیدا نموده است و گفته می گردد آمار فوتی ها در تهران بر اثر ویروس کرونا حدود 14 هزار نفر رسیده است.

در این میان ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران می گوید: از ابتدای اسفند تا روز گذشته 13 هزار و 826 تهرانی به دلیل کرونا جان خود را از دست داده اند.

خداکرمی می گوید: نه فقط کادر درمان که در برابر ویروس کرونا فرسوده شده اند، بلکه کارکنان بهشت زهرا(س) هم تحت فشار هستند. دو هفته ای است که آمار فوتی ها افزایش زیادی پیدا نموده است و روزانه تقریبا 100 نفر بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست می دهند.

وی در مورد تناقض آمار شهرداری با آمار نهادهای دیگر گفت: تناقضی در آمار نیست. ما براساس آمار سازمان بهشت زهرا(س) تعداد فوتی ها را اعلام می کنیم و ملاک ما آمار بهشت زهرا(س) است و جوازهای کفن و دفنی که براساس مرگ با کرونا ویروس و یا احتمال کرونا ویروس صادر می گردد. البته کسانی هم که می گویند محتمل است به کرونا ویروس دچار شده باشند، در بیشتر موارد این ویروس را داشته اند یا تست شان آماده نشده یا شرایط دیگری بوده است. آمار بهشت زهرا(س) به واقعیت نزدیک تر است.

وی در مورد آمار دفن و کفن بیماران مبتلا به کرونا در هفته گذشته گفت: نزدیک به دو هفته است روزانه بالای یکصد نفر در تهران بر اثر کرونا ویروس جان خود را از دست می دهند. در شنبه هفته گذشته 136 نفر و در روز گذشته 104 نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند. پنج شنبه هفته گذشته هم تعداد فوتی ها بر اثر کرونا 109 نفر بود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1210

به "کرونا جان چند تهرانی را از ابتدای شیوع تا به امروز گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا جان چند تهرانی را از ابتدای شیوع تا به امروز گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید