10 میلیون کودک به دلیل کرونا در معرض خطر فقدان واکسیناسیون هستند

به گزارش مجله تانی بای، یونیسف با صدور بیانیه ای اعلام نمود که در نتیجه کمبود واکسن و فقدان واکسیناسیون در بعضی مناطق غرب آسیا و شمال آفریقا، حدود 10 میلیون کودک در معرض خطر عدم دستیابی به واکسن قرار دارند.

10 میلیون کودک به دلیل کرونا در معرض خطر فقدان واکسیناسیون هستند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، صندوق حمایت از بچه ها سازمان ملل (یونیسف) امروز، یکشنبه با صدور بیانیه ای بر کمبود واکسن به دلیل ویروس کرونا تاکید و گفت که واکسیناسیون در بعضی از کشور های غرب آسیا و شمال آفریقا به دلیل تبدیل کارکنان بهداشتی به کارکنان جوابگو به بحران ویروس کرونا، عملا متوقف شده است.

سازمان مزبور گفت که در نتیجه کمبود واکسن و فقدان واکسیناسیون در بعضی مناطق غرب آسیا و شمال آفریقا، حدود 10 میلیون کودک زیر پنج سال در معرض خطر عدم دستیابی به واکسن فلج اطفال و حدود 4.5 میلیون فرد زیر پانزده سال در معرض خطر عدم دستیابی به واکسن ضد وبا قرار دارند.

یونیسف در عین حال تاکید نمود که با وجود شیوع ویروس کرونا، واکسیناسیون بچه ها در غرب آسیا و شمال آفریقا در راستای اجرای تدابیر بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه به صورت روزمره ادامه دارد.

تد شیبان مدیر منطقه ای یونیسف در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا با تاکید بر اهمیت بالای واکسیناسیون بچه ها به منظور ارتقای سیستم بدنی آن ها در برابر بیمار های کشنده مانند فلج اطفال، وبا، التهاب کبد، گفت که واکسیناسیون بچه ها حتی در دوران کرونا با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و استفاده از وسایل شخصی مانند دستکش، ماسک و لباس های پزشکی و رعایت فاصله اجتماعی ممکن است.

وی گفت که یونیسف به حمایت خود از دولت ها و کارکنان بهداشتی برای تسهیل واکسیناسیون بچه ها در همه مناطق و خرید و انتقال واکسن ها به کشور هایی که مرز های زمینی و هوایی آن ها بسته است، ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 936

به "10 میلیون کودک به دلیل کرونا در معرض خطر فقدان واکسیناسیون هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 میلیون کودک به دلیل کرونا در معرض خطر فقدان واکسیناسیون هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید