30 هزار کلاس درس در کشور ناایمن هستند

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگاران، محمد بطحایی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران گفت: آموزش و پرورش همواره با چالشهای متعددی روبرو است و 30 درصد مدارس کشور ناامین است.

30 هزار کلاس درس در کشور ناایمن هستند

وی با بیان اینکه با رشد شش درصدی دانش آموز در کشور روبرو هستیم گفت: طی شش سال آینده جمعیت دانش آموزی به 16 میلیون می رسد که در طول 15 سال اخیر بی سابقه و مهمترین تاثیر آن این است که نظام آموزشی 12 ساله گردیده و 350 هزار دانش آموز اضافه گردیده است.

وی اضافه نمود: در مهر امسال 60 هزار نفر فرهنگی بازنشسته می شوند و تا دو سال آینده این تعداد به 85 هزار نفر می رسد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: متاسفانه 30 درصد فضای آموزش کشور غیر ایمن وخطر آفرین است و از 100 هزار کلاس درس 30 هزار کلاس غیرایمن هستند.

بطحایی یادآور شد: چالش بسیار جدی دیگر این است که 99 درصد بودجه استانی ما فقط صرف حقوق و مزایای پرسنل می گردد و این چالش ها باعث گردیده تا نتوانیم به کیفیت بیشتر توجه کنیم و احتیاج است از این چالش ها به سرعت عبور کنیم.

وی ادامه داد: در تبصره 9 قانون بودجه سال 97 فرصت خوبی برای آموزش و پرورش دیده گردیده است و با تصویب شورای آموزش و پرورش استانها با تغییر کاربری، ارزش اضافه نموده ای به آموزش و پرورش می رسد، همچنین بودجه آموزش و پرورش ما در استانها اختصاصی گردیده است و موافقت نامه با سازمان مدیریت استان منعقد می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1

به "30 هزار کلاس درس در کشور ناایمن هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 هزار کلاس درس در کشور ناایمن هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید