51 درصد آمریکایی ها موافق حضور ترامپ در سمت ریاست جمهوری هستند

به گزارش مجله تانی بای، نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان داد بیش از نیمی از ساکنان این کشور با وجود شروع فرایند استیضاح دونالد ترامپ، کماکان موافق ادامه ریاست جمهوری او هستند.

51 درصد آمریکایی ها موافق حضور ترامپ در سمت ریاست جمهوری هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تازه ترین نظر سنجی موسسه گالوپ نشان داد که بیش از نیمی از ساکنان آمریکا معتقدند دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور نباید در جریان استیضاح از سمتش برکنار گردد.

به نوشته وبگاه نیوز مکس نتایج این نظرسنجی که دوشنبه منتشر شد، نشان داد 51 درصد پرسش شوندگان خواستار این هستند که سناتورها علیه محکومیت ترامپ رای دهند و او در سمت خود ابقاء گردد. این در حالی است که 46 درصد دیگر از سناتورهای آمریکا می خواهند که با محکومیت ترامپ موافقت نمایند.

این نظرسنجی تلفنی مورخ دوم تا پانزدهم ژانویه (پنجشنبه 12 لغایت چهارشنبه 25 دی) انجام شد و طی آن 1014 بزرگسال از تمام 50 ایالت آمریکا شرکت کردند. حاشیه خطای این نظرسنجی نیز چهار درصد بود.

از دیگر نتایج این نظرسنجی این بود که 93 درصد جمهوریخواستار مخالف محکومیت ترامپ هستند در حالی که 84 درصد با محکومیت او موافقند. در بین گروه های مستقل نیز 49 درصد موافق و 46 درصد مخالف محکومیت رئیس جمهور ایالات متحده هستند.

میزان رضایتمندی از ترامپ نیز 44 درصد است. رئیس جمهور آمریکا کمترین میزان مقبولیت را بین دموکرات ها با 10 درصد دارد. میزان رضایتمندی از ترامپ بین جمهوریخواستار 88 درصد و در گروه های مستقل 37 درصد بود.

این نتایج در حالی انتشار یافت که نظرسنجی دانشگاه کویینیپاک نیز نشان می دهد 51 درصد از مردم آمریکا از تصویب طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان و تبدیل شدن وی به سومین رئیس جمهور تاریخ این کشور که استیضاح می گردد، حمایت می نمایند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 704

به "51 درصد آمریکایی ها موافق حضور ترامپ در سمت ریاست جمهوری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "51 درصد آمریکایی ها موافق حضور ترامپ در سمت ریاست جمهوری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید