سوابق گزینه های پیشنهادی تصدی سمت شهرداری رشت آنالیز شد

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگاران، عصر سه شنبه اعضای شورای شهر رشت با برگزاری پنجاه و هشتمین جلسه علنی سوابق شش گزینه نهایی تصدی سمت شهرداری این شهر را آنالیز کردند. در این جلسه هرکدام از گزینه ها با بیان برنامه ها و سوابق خود سعی در جلب نظر اعضای شورای را داشتند.

سوابق گزینه های پیشنهادی تصدی سمت شهرداری رشت آنالیز شد

رضا ساغری یکی از گزینه های پیشنهادی به عنوان نخستین کاندید به ارائه برنامه ها خود پرداخت و اظهارکرد: شهر رشت احتیاج به تغییر و تحول و انجام اقدامات زیربنایی دارد.

وی که در سال های گذشته نیز به سمت شهرداری رشت را نیز برعهده داشت به برخی از اقدامات اجرا شده در دوره مدیریت خود نیز اشاره نمود و گفت: لایروبی 35 کیلومتر از رودخانه های گوهررود و زرجوب یکی از این اقدامات است. متاسفانه در حال حاضر این دو رودخانه وضعیت مناسب ندارند و احتیاجمند ساماندهی هستند.

ساغری در ادامه با اشاره به برنامه برخی از مدیران شهری گذشته این شهر درباره احداث پیاده راه فرهنگی در حاشیه رودخانه، اعلام نمود: معتقدم با تجاری سازی در حاشیه رودخانه ها بهتر و بیشتر می توانیم به اهداف توسعه شهری خود دست یابیم.

نبود برنامه بلندمدت و چشم انداز مهم ترین مشکل در مسیر توسعه رشت

وی همچنین ضمن گلایه از نبود برنامه مناسب برای توسعه شهری در رشت، توضیح داد: یکی از مهم ترین اشکالات مدیران شهری پیگیری برنامه های کوتاه مدت در رشت بوده که نتیجه بخش نخواهد بود. بلکه رشت همانند شهرهای بزرگی چون اصفهان، تبریز، شیراز احتیاجمند داشتن چشم انداز بلند مدت است.

ساغری با تأکید برضرورت وجود یک مدیریت مالی مناسب در شهرداری رشت، اضافه نمود: وجود یک مدیرمالی با سابقه و کاردان بسیاری از مسائل را مرتفع خواهد نمود.

وی با بیان اینکه باید در حوزه مدیریت شهری برنامه های تخصصی اجرا گردد، گفت: رشت احتیاجمند تحولات اساسی است. متاسفانه در حال حاضر در حوزه سرمایه گذاری با بن بست روبرو هستیم.

ساغری توجه به رودخانه ها و ساماندهی انها را از مهم ترین برنامه ها خود عنوان و اعلام نمود: شهر رشت برای حیات احتیاجمند آب بوده در حالی که در حال حاضر دو رودخانه مهم تن یعنی گوهرود و زرجوب به فاضلاب تبدیل شده است.

راه اندازی کمیته انتصابات در شهرداری رشت

در ادامه حامد عبداللهی یکی دیگر از نامزدهای تصدی پست شهرداری رشت به صندلی رفته و به ارائه برنامه های خود پرداخت. وی با اشاره به وجود مسائل فراوان در حوزه شهرداری رشت در بخش های مختلف، اظهارکرد: بزرگترین مشکل در حوزه نظام اداری، بحث نیروی انسانی بوده که به صورت پیمانی، شرکتی، قراردادی و حجمی در شهرداری رشت در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه شهرداری یک نهاد غیردولتی و بزرگترین خانواده سازمانی است، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 3 هزار و 500 پرسنل درسازمان های مختلف در فعالیت هستند.

عبداللهی با اشاره به وجود مستندات ابلاغ مشاوره ای در شهرداری رشت، گفت: متاسفانه بسیاری از مشاورها با توجه مستندات موجود، موفق به ورود در شهرداری شدند که باید به وضعیت آنها رسیدگی گردد.

وی به ابهامات موجود در انتصابات در حوزه شهرداری رشت نیز اشاره و اعلام نمود: متاسفانه در بیشتر انتصابات سلایق شخصی به جای شایسته سالاری مورد توجه قرار گرفته است.

عبداللهی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از ادارات دارای کمیته انتصابات هستند، یادآورشد: این کمیته براساس توانمندی افراد آنها را انتخاب و در صندلی های تعیین منصوب می نماید. یکی از برنامه های من برای ساماندهی به این امور راه اندازی کمیته انتصابات در شهرداری رشت است.

لزوم اعتمادسازی برای جذب سرمایه گذار در رشت

وی همچنین بر ضرورت حل مسائل رودخانه های زرجوب و گوهررود و حوزه زیست محیطی شهر رشت تأکید و توضیح داد: با توجه به تفاوت استانداردهای پسماند شهر رشت با دیگر شهرها متاسفانه دو برابر سرانه مصرفی زباله مازاد فراوری می کنیم.

عبداللهی با اشاره به اینکه اجرای پروژه های نیمه تمام و زیربنایی یکی از اولویت های مدیریت شهری در رشت است، اضافه نمود: کمبود منابع مالی در شهرداری رشت یکی از معضلات و چالش ها است که باید برای برطرف آن از ظرفیت قرارگاه خاتم بهره گیری گردد.

وی به گلایه مردم از وضعیت شهر رشت اشاره نمود و اضافه نمود: باید برای بهبود این وضعیت از تجربه شهرهای بزرگ الگوبرداری کنیم. اعتمادسازی در حوزه سرمایه گذاری می تواند بخشی از مسائل را حل نماید.

عبدالهی با بیان اینکه در حمل و نقل و ترافیک اقدامات خوبی اجرا شده است، توضیح داد: رشت ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف دارد. در حوزه گردشگری باید از برند شهر خلاق خوراک با برنامه ریزی مناسب به درستی استفاده گردد.

با توجه به طوالانی شدن جلسه شورای شهر باقی گزینه در جلسه بعدی به ارائه برنامه و سوابق خود می پردازنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 25

به "سوابق گزینه های پیشنهادی تصدی سمت شهرداری رشت آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوابق گزینه های پیشنهادی تصدی سمت شهرداری رشت آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید