الزام اپراتورها به اطلاع رسانی کارکرد سرویس ارزش افزوده مشترکان

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگاران به نقل از رگولاتوری، پیمان قره داغی مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف نماینده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در راستای شفاف سازی، اطلاع رسانی به مشترکان و حمایت از کسب و کارهای سالم در حوزه سرویس های ارزش افزوده، اپراتورهای موبایل مکلف شده اند حداقل دو هفته یک بار اطلاعات کارکرد سرویس های ارزش افزوده ای که مشترکان فعال نموده اند را به صورت پیامکی برای آنها ارسال نمایند.

الزام اپراتورها به اطلاع رسانی کارکرد سرویس ارزش افزوده مشترکان

وی درباره سایر کانالهای اطلاع رسانی سرویسهای خدمات ارزش اضافه نموده که پیش از این فعال شده اند، اضافه نمود: مشترکان اپراتورها می توانند در بخش خدمات اپلیکیشن های ایرانسل من، همراه من و رایتل من سرویسهای مختلف خدمات ارزش اضافه نموده را مشاهده نمایند و از سرویسهایی که عضو آن هستند اطلاع پیدا نموده و درصورت تمایل عضویت خود را لغو نمایند.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف نماینده رگولاتوری، با اشاره به روش کد دستوری برای اطلاع از سرویسهای فعال ارزش اضافه نموده، توضیح داد: کاربران با شماره گیری کد دستوری #800* می توانند به راحتی کارکرد و سرویسهای خدمات ارزش اضافه نموده ای که عضو آن هستند را استعلام نمایند و درصورت عدم تمایل، از سرویسی که عضو آن هستند خارج شوند

قره داغی درباره روش جایگزین برای بعضی مشترکین که نمی توانند به وسیله کد دستوری #800* درباره سرویسهای ارزش اضافه نموده فعال خود اطلاعات کسب نمایند، اضافه نمود: یکی دیگر از روشهای اطلاع رسانی درخصوص سرویس های ارزش اضافه نموده، مراکز تماس اپراتورهاست. رگولاتوری اپراتورها را مکلف نموده است که به وسیله مراکز تماس شان، جوابگوی سوالات و درخواست های مشترکین درباره خدمات ارزش اضافه نموده باشند. بر همین اساس شماره 9990 در همراه اول، شماره 700 در ایرانسل و شماره 200 در رایتل به عنوان شماره های مرکز تماس پیش بینی شده است.

وی ایجاد کانالهای مختلف برای کسب اطلاع از کارکرد و تعرفه سرویسهای ارزش اضافه نموده را در راستای حمایت از کسب و کارهای حوزه خدمات ارزش اضافه نموده دانست و گفت: وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قصد ندارند مانع فعالیت کسب و کارهای سالم سرویسهای خدمات ارزش اضافه نموده شوند. چرا که تعداد قابل توجهی از شرکتها خدمات با کیفیت و مطلوبی را به مشترکین خود ارائه می دهند.

قره داغی توضیح داد: رگولاتوری به دنبال شناسایی و حذف سرویس هایی است که با استفاده از روشهای نامطلوب و اغوا نماینده افراد را به عضویت خود درآورده اند؛ تا از این طریق، از شرکت هایی که کسب و کار درست و سالمی را در زمینه خدمات ارزش اضافه نموده راه اندازی نموده اند، حمایت کند؛ چرا که معتقدیم مردم به این خدمات احتیاج دارند.

وی با اشاره به کاهش شکایات مربوط به حوزه خدمات ارزش اضافه نموده در سامانه 195 درباره علت آن گفت: از یک سو با نظارت و پیگیری های اخیر رگولاتوری مشکل عدم شفافیت در سرویسهای خدمات ارزش اضافه نموده و تعرفه آنها رفع شده و این شفاف سازی از جانب اپراتورها اجرایی شده است. از سوی دیگر مشترکان نیز اطلاعات خوبی در زمینه سرویسهای ارزش اضافه نموده و نحوه عضویت یا فعال و غیر فعال سازی آن کسب نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 725

به "الزام اپراتورها به اطلاع رسانی کارکرد سرویس ارزش افزوده مشترکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام اپراتورها به اطلاع رسانی کارکرد سرویس ارزش افزوده مشترکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید