تاثیرگذاری واکسن آسترازنکا برای شاخه آفریقایی کرونا محدود است

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، شرکت آسترازنکا روز گذشته اظهار داشت براساس اطلاعات اولیه از یک آزمایش، واکسنی که با همکاری دانشگاه آکسفورد برای مقابله با ویروس کرونا توسعه داده فقط به طور محدود در برابر جهش آن در آفریقای جنوبی مقاوم است.

تاثیرگذاری واکسن آسترازنکا برای شاخه آفریقایی کرونا محدود است

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

دانشگاه ویت واترسرند آفریقای جنوبی و دانشگاه آکسفورد این تحقیق را انجام داده اند. بین جهش های فعلی ویروس کرونا، شاخه های انگلیسی، آفریقای جنوبی و برزیلی بیش از بقیه کارشناسان را نگران نموده اند زیرا سریع تر منتشر می شوند.

سخنگوی آسترازنکا در این باره گفت: در مرحله یک / دو‬ این آزمایش بالینی کوچک، مشخص شد کارآمدی واکسن در برابر بیماری خفیف ناشی از شاخه آفریقای جنوبی ویروس کرونا (B.1.351) محدود است. اما نمی توانیم به طور دقیق تأثیر آن روی بیماری شدید و بستری شدن افراد را مشخص کنیم زیرا دریافت کنندگان عموماً افرادی سالم و جوان بودند.

به نوشته فایننشال تایمز هیچیک از 2 هزار شرکت کننده آزمایش بالینی در بیمارستان بستری نشدند یا فوت نکردند. به طور دقیق در این آزمایش بالینی 2026 نفر شرکت کردند که نیمی از آنها واکسن پلاسیبو دریافت کردند. البته این آزمایش هنوز توسط محققان دیگر آنالیز نشده است.

البته به گفته سخنگوی آسترازنکا، این شرکت و دانشگاه آکسفورد فرایند تطبیق واکسن در مقابل این جهش ویروس کرونا را شروع نموده اند و به سرعت آزمایش بالینی را پیش می برند تا برای تحویل در پاییز آماده باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1421

به "تاثیرگذاری واکسن آسترازنکا برای شاخه آفریقایی کرونا محدود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیرگذاری واکسن آسترازنکا برای شاخه آفریقایی کرونا محدود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید