(تصاویر) زخم التیام ناپذیر نسل کشی سربرنیتسا

به گزارش مجله تانی بای، در آستانه بیست و ششمین سالگرد نسل کشی مسلمانان سربرنیتسا، بقایای 19 تن از قربانیان این جنایت که به تازگی از گور های جمعی کشف شد آماده خاکسپاری می شوند.

(تصاویر) زخم التیام ناپذیر نسل کشی سربرنیتسا

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ بایجانی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، این مرنام در قبرستان پوتوکاری در بوسنی و هرزگوین و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

امروز کاروان حامل تابوت هایی که حاوی بقایای 19 قربانی نسل کشی سربرنیتسا بود، در سارایوو مورد استقبال قرار گرفت. تعداد زیادی از شهروندان و خانواده های قربانیان از این کاروان استقبال کردند.

در میان 19 قربانی شناسایی شده نسل کشی سربرنیتسا مسن ترین فرد شناسایی شده 63 ساله و کوچکترین آن ها 16 سال دارد. 36 قربانی دیگر شناسایی شده است، اما خانواده های آن ها هنوز رضایت خود را برای تدفین اعلام نکرده اند، دلیل اصلی این امر، کمبود بقایای اسکلت این قربانیان است که تا به امروز پیدا نشده است.

تا به امروز 6652 قربانی نسل کشی در ژوئیه 1995 در مرکز یادبود سربرنیتسا - پوتوکاری دفن شده اند، در حالی که 237 قربانی دیگر نسل کشی، بنا به خواسته خانواده قربانیان، در مکان های دیگر به خاک سپرده شده اند و تقریباً 1000 نفر از قربانیان نسل کشی هنوز مفقود هستند.

شهر سربرنیتسا که بیشتر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دادند، به نام منطقه امن تحت حفاظت سربازان هلندی سازمان ملل متحد قرار داشت و نیرو های صرب به فرماندهی ژنرال راتکو ملادیچ در یازدهم ژوئیه 1995 بدون مقاومت نیرو های هلندی سازمان ملل متحد، این شهر را تصرف کردند. بر اساس اسناد و مدارک موجود، ژنرال ملادیچ که فرمانده ارتش صرب های بوسنی در زمان جنگ در بوسنی و هرزگوین، هنگام تصرف شهر مسلمان نشین سربرنیتسا، دستور قتل عام مردان مسلمان این شهر را صادر کرد که منجر به قتل عام 8732 نفر طی یک هفته شد.

منبع: فرارو
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1678

به "(تصاویر) زخم التیام ناپذیر نسل کشی سربرنیتسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) زخم التیام ناپذیر نسل کشی سربرنیتسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید