جاماندگان سهام عدالت چه نمایند؟

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگاران، سهام عدالت که از اردیبهشت ماه امسال آزادسازی شد، این فرصت را به دارندگان سهام عدالت داد تا نسبت به مدیریت مستقیم یا غیرمستقیم سهام خود تصمیم گیری نمایند.

جاماندگان سهام عدالت چه نمایند؟

از همان زمان اعلام شد، افرادی جزو مشمولان سهام عدالت به حساب می آیند که در گذشته نسبت به ثبت نام در سامانه سهام عدالت اقدام نموده باشند، این افراد می توانند نسبت به نحوه دارایی خود مدیریت داشته باشند.

در این میان افرادی بودند که بارها گفتند، دارای برگه های سهام عدالت هستند و جزو دارندگان سهام عدالت تلقی می شوند و در عین حال مسوولان بارها در این زمینه گفتند که ملاک سهامدار بودن، اطلاعات سیستمی است و افرادی که قادر به ورود سامانه سهام عدالت نیستند نشان دهنده آن است که سهامی به آنها تعلق نگرفته است.

این موضوع هجمه ای از گلایه ها را میان مشمولان سهام عدالت به دنبال داشت که در این زمینه، مسوولان در واکنش به صحبت دارندگان سهام عدالت گفتند در آینده ای نزدیک اقدامات لازم برای جاماندگان سهام عدالت در دستور کار قرار خواهد گرفت و می توانند نسبت به دارایی خود مدیریت داشته باشند.

با توجه به پیگیری های اجرا شده از سوی جاماندگان سهام عدالت، محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون مالی مجلس در شهریور ماه اعلام نموده بود که طرح ساماندهی سهام عدالت موسوم به جاماندگان در کمیسیون مالی نهایی شد و در نخستین جلسات علنی مجلس در دستور کار بهارستان قرار می گیرد.

حال با گذشت حدود هشت ماه از آزادسازی سهام عدالت، همچنان شرایط جاماندگان سهام عدالت در هاله ای از ابهام واقع شده است که در این زمینه سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس امروز (یکشنبه) به آخرین اقدامات اجرا شده در مجلس برای جاماندگان سهام عدالت اشاره نمود و اضافه نمود: مطالبات زیادی در این زمینه از طرف مردم مطرح شده و اعلام نموده اند جزو جاماندگان سهام عدالت هستند که در گذشته قادر به ثبت نام در سامانه برای دریافت سهام عدالت نبوده اند.

حجت الله فیروزی گفت: سامانه در آن موقع در اختیار دولت بود، اکنون مجلس به دنبال راهکار برای افرادی است که از ثبت نام سهام عدالت جامانده اند.

فیروزی گفت: اکنون در حال اجرا فعالیت هایی برای باز کردن سامانه مربوط به سهام عدالت هستیم که در این زمینه باید در این سامانه اقدامی برای تعریف سهام عدالت صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه نمود: اگر قرار است افراد به این سامانه اضافه شوند و سهام عدالت به آنها اختصاص یابد، باید اعلام گردد که از محل سهام کدام شرکت ها قرار است به افراد سهام تعلق گیرد.

وی به نخستین گام برای اجرایی کردن اقدامات مربوط به جاماندگان سهام عدالت اشاره نمود و گفت: در ابتدا باید شرکت های دولتی که قرار است سهام آنها به بخش خصوصی واگذار گردد، تعیین و اعلام گردد که چه میزان از این سهام به بخش سهام عدالت اختصاص می یابد تا از این طریق افراد جامانده بتوانند از آن محل سهامدار شوند.

فیروزی ادامه داد: آنالیز و به سرانجام رساندن این موضوع نیازمند همکاری مجلس و دولت است که اعضای کمیسیون مالی مجلس به دنبال برطرف هر چه زودتر این مشکل و یاری به جاماندگان سهام عدالت هستند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه نمود: با توجه به اینکه اجرای این تصمیم، اقدام بسیار پیچیده ای است، بنابراین نمی توان زمان دقیقی را برای اجرایی شدن گفت.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1399

به "جاماندگان سهام عدالت چه نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاماندگان سهام عدالت چه نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید