جزیره مارها؛ منطقه ای ممنوعه در برزیل

به گزارش مجله تانی بای، همه ما کشور برزیل را به اسم یکی از بهترین مقاصد گردشگری محبوب در جهان می شناسیم و هر زمان که صحبت از فوتبال، قهوه، کارناول و ماجراجویی های حیات وحش به میان آید، بدون شک اولین مکانی که در ذهنمان نقش می بندد، جایی نیست جز برزیل. این کشور دارای جاذبه های گردشگری بی شماری است که اگر بخواهید از تمام آنها تماشا کنید، شاید یک سالی از عمر خود را باید در آن سپری کنید.

جزیره مارها؛ منطقه ای ممنوعه در برزیل

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

اما در میان تمامی این جاذبه های گردشگری که مردم بسیاری را از سرتاسر دنیا به سوی خود می کشاند، جاذبه هایی هم در این کشور پهناور وجود دارند که به علت ممنوع الورود بودن و خطرناک بودنشان، گرشگران ماجراجو را به سوی خود می کشانند! شاید بتوان بهترین آنها را جزیره مارها دانست که در فاصله نچندان دور از خلیج سائوپائولو جای خوش نموده و ارتش و نیروی دریایی برزیل، از ورود مردم به آن به شدت جلوگیری می نمایند!

جزیره مارها (انگلیسی: Ilha da Queimada Grande) یک جزیره در خارج ساحل برزیل در اقیانوس اطلس است و در 33 کیلومتری خلیج سائوپائولو واقع شده است. نام اصلی آن Ilha da Queimada Grande در زبان پرتغالی به معنی جزیره عظیم سوخته شده می باشد و به صورت ایله دا کی مادا گرنجی تلفظ می گردد. در زبان پرتغالی Ilha به معنی جزیره، Grande به معنی عظیم و da Queimada به معنی از سوزانده شده می باشد. در واقع جزیره مار(ها) یا Snake Island لقب یا نام مشهور این جزیره می باشد.

جزیره مارها حدودا 100 هزار سال پیش، با بالا آمدن سطح آب دریا از آمریکا جدا شده است و بعد از آن مارها در آن گیر افتادند. این جزیره یکی از مکان هایی است که گردشگران اجازه بازدید از آن را ندارند.

شما هیچ راه فراری از دست مارها در این جزیره نخواهید داشت زیرا به گفته مردم محلی در هر یک متر مربع از آن 1 الی 5 مار زندگی می نماید و ترسناک تر از همه این که یکی از سمی ترین مارهای دنیا به نام افعی طلایی هم جزء ساکنان این جزیره است .

البته مارسلو دوارت Marcelo Duarte بیولوژیستی که تا به حال 20 مرتبه از جزیره مارها بازدید داشته، می گوید این گفته مردم محلی کمی اغراق آمیز است و بنابر گفته او این در هر یک متر مربع تنها یک مار زندگی می نماید، ولی باز هم اطلاعات دقیق و صحیحی از این موضوع وجود ندارد.

منبع تغذیه اصلی مارها در این جزیره پرندگان مهاجر هستند، زیرا تقریبا هیچ منبع غذایی دیگری برای آن ها وجود ندارد.

ورود به جزیره مارها ممنوع است به همین علت یک فانوس دریایی در سال 1909 ساخته شد تا قایق ها را از راه دور شناسایی و از ورود آن ها جلوگیری کند. فقط محققان و تیم های تحقیقاتی برای جمع آوری داده های خود می توانند در این جزیره حضور داشته باشند. اگر بخواهید به صورت قانونی از این جزیره بازدید کنید با نیروی دریایی برزیل سر و کار خواهید داشت اما بعضی جهانگرد ها هم به واسطه مردم محلی و به وسیله قایق از این جزیره بازدید می نمایند که این کاری خطرناک و غیر قانونی است.

جغرافیای جزیره مارها:

وسعت این مکان به حدود 430 هزار متر مربع می رسد که در ارتفاع 206 متری بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. دارای آب و هوایی معتدل و پوششی سبز مشابه جنگلهای انبوه می باشد که همین امر سبب شده مارها بتوانند با پنهان شدن در میان درختان و گیاهان طعمه های خود را غافل گیر نمایند.

همین امر سبب شده است که این جزیره به یکی از مکان های ممنوعه تبدیل گردد که گردشگران اجازه بازدید از آن نداشته و فقط محققان و تیم های تحقیقاتی برای جمع آوری داده های خود می توانند در این جزیره حضور داشته باشند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته حدود 2000 مار سمی در این جزیره زندگی می نمایند که در میان آنها افعی طلایی از همه سمی تر و خطرناک تر است و حدود 90 درصد مرگ و میرهای حاصل از مار گزیدگی در برزیل به خاطر نیش زهر آلود این مار بوده است. لازم به ذکر است که سم این افعی 3 تا 5 برابر کشنده تر از نمونه مارهای دیگر می باشد.

بنا به گفته دانشمندان که به این جزیره سفر نموده اند، گویا علاوه بر گونه های مختلف مارهای خطرناک در این جزیره می توان گونه های از جانوران غول پیکر را هم مشاهده نمود؛ اغلب این گونه ها خزندگانی مانند مارمولک و رتیل های غول پیکر هستند.

آدرس جزیره مارها:

آدرس: آمریکا، برزیل، خلیج سائوپائولو

منبع: گردشبان
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1709

به "جزیره مارها؛ منطقه ای ممنوعه در برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره مارها؛ منطقه ای ممنوعه در برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید