جنجال بر سر نورهای عجیب سبز در آسمان کانادا

به گزارش مجله تانی بای، ظاهر شدن ستون های نوری عجیب در کانادا در فضای مجازی غوغا به پا نموده است و بسیاری از کاربران آن را به ارتباط بیگانگان با انسان مرتبط دانسته اند.

جنجال بر سر نورهای عجیب سبز در آسمان کانادا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، پدیده های این چنین عجیب و غریب در طبیعت کم نیستند و همواره شرح علمی برای شکل گیری آن ها وجود دارد؛ در تصاویر ثبت شده از این پدیده به نظر می رسد که نقاط نوری متعددی از روی سطح زمین در حال حرکت به سمت آسمان هستند اما برخلاف باور عمومی این پدیده منحصر به فرد و عجیب و غریب نیست، بلکه یک پدیده رایج اتمسفری است که به ستون های نوری معروفیت دارد.

بیشتر بخوانید:

این آتش فشان به زمین تعلق ندارد!/ عکس

چرا احتمال انقراضش ترسناک است؟ / فقط در 20 سال: کرگدن ، پلنگ ابری و لاکپشت

این پدیده شباهت زیادی به شفق های قطبی دارد اما ارتباطی به این رویداد، که به واسطه تحریک اتم های اتمسفر زمین به واسطه ذرات باردار الکتریکی فضا ایجاد می گردد ندارد.

در عوض ستون های نوری در دمای انجماد، زمانی که بلورهای 6 ضلعی یخ در لایه پایینی اتمسفر شکل می گیرند خلق می شوند. زمانی که این رویداد رخ می دهد، بلورها آینه ای غول پیکر ایجاد می نمایند که می توانند نور را از یک منبع نوری، مانند نور شهرها یا خودروها باز بتابانند. در واقع آنچه در این تصاویر ثبت شده اند، نوری است که از زمین به فضا سفر می نماید و به وسیله این آینه ها به زمین بازتابانده می شوند و به شکل این ستون های درخشان دیده می شوند.

ستون های نوری پدیده ای نوری به شمار می رود که به خانواده هاله ها تعلق دارد، زیرا به واسطه تعامل نور و بلورهای یخی ایجاد می شوند. دیگر نمونه های مرتبط با این خانواده هاله های خورشیدی هستند که نمونه آن در تصویر بالا در سوئد ثبت شده است.

منبع: سی بی سی

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 اسفند 1401 بروزرسانی: 10 اسفند 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2180

به "جنجال بر سر نورهای عجیب سبز در آسمان کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال بر سر نورهای عجیب سبز در آسمان کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید