سهم ناچیز بانوان در مدیریت شهری کرج

به گزارش مجله تانی بای، البرز در حوزه بانوان از ظرفیت بالایی برخوردار است. 36/49 درصد از جمعیت استان را که نیمی از جمعیت استان است زنان تشکیل می دهند. 74 درصد از این جمعیت در سن فعال مالی قرار دارند.

سهم ناچیز بانوان در مدیریت شهری کرج

به گزارش خبرنگاران، همچنین البرز رتبه دوازدهم را از نظر زنان سرپرست خانوار دارد و رتبه اول را از نظر جمعیت زنان فعال مالی به خود اختصاص داده است. در سال های اخیر همیشه مدیران عالی استان از حمایت زنان کارآفرین در حوزه های تولیدی، کشاورزی و صنایع دستی سخن گفته اند که این می تواند در پیشبرد امور ایجاد شغل، کارآفرینی و حرکت به سمت اشتغال زایی موثر باشد و به بهبود شرایط مالی و اجتماعی فعلی نیز یاری بسیاری خواهد نمود. از طرفی یکی از موضوعاتی که همیشه در حوزه زنان استان از آن صحبت می گردد حضور بانوان در رده های بالایی مدیریتی است که سازمان ها و نهادهای مختلف استان بر آن تاکید دارند، هرچند این موضوع آنچنان که باید تحقق نیافته است.

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج با بیان این که اکنون جایگاه بانوان آنطور که باید در مدیریت شهری جدی گرفته نمی گردد، می گوید: تعداد پست های بانوان در جایگاه های مدیریتی شهرداری کرج کمتر از 5 درصد است و زنان حتی در سمت منشی معاون و مدیران کل هم قرار ندارند و می بینیم که در دوران اصلاحات نیز شهرداری چهره مردانه به خود گرفته است.

سارا دشتگرد می افزاید: البته دولت سهم 30 درصدی را برای بانوان برای تصدی مسئولیت های مدیریتی در نظر گرفته، اما این مهم در استان البرز و شهر کرج جدی گرفته نمی گردد. وی ادامه می دهد: از شهردار کرج خواسته ایم تا حداقل 10 درصد از جایگاه های مدیریتی شهرداری کرج را در اختیار زنان توانمند قرار دهد تا چهره مردانه شهرداری تا حدودی تلطیف گردد. دشتگرد با اشاره به حضور زنان در تمام عرصه های کشور و زحمات آنها در دوران 40 ساله انقلاب اسلامی می گوید: حضور و مشارکت پرشور بانوان در تاریخ این ملت ثبت شده و اکنون نیز با مشارکت آنها می توان به توسعه کشور یاری کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 198

به "سهم ناچیز بانوان در مدیریت شهری کرج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم ناچیز بانوان در مدیریت شهری کرج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید