ظرفیت های فیلم سازی یزد مورد غفلت قرار گرفته است

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگاران، نرگس آبیار در شب چلچراغ هنر یزد گفت: یزد پتانسیل فراوانی در عرصه فیلم سازی دارد که باید از آن به صورت کامل برای ساخت فیلم استفاده کرد.

ظرفیت های فیلم سازی یزد مورد غفلت قرار گرفته است

وی با اشاره به بعضی بافت ها و آثار تاریخی یزد بیان نمود: با فیلم سازی در این شهر علاوه بر معرفی شهر یزد، می توان آگاهی مردم را در زمینه حفظ و نگهداری این آثار افزایش داد.

توجه ویژه به هنر و موسیقی در شب های فرهنگی یزد مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد در این همایش ضمن قدردانی از همراهی شورای شهر، معاونت فرهنگی ارشاد و انجمن سینمای جوانان یزد عنوان نمود: هفتمین شب فرهنگی یزد به آنالیز هنر در این استان پرداخته است.

عباس ملازینلی اضافه کرد: از میان هنرهایی که در این سلسه نشست ها آنالیز می گردد باید به دو هنر سینما و موسیقی توجه ویژه ای داشت.

وی ادامه داد: در مدت 40 سال گذشته، یزد در تمامی هنرها پیشرفت خوبی داشته و باید فرصت را برای پیشرفت بیشتر هنر در این شهر تاریخی با برگزاری این همایش ها غنیمت شمرد.

ساخت 70 فیلم با موضوع فرهنگ و دغدغه مردم یزد

محمدرضا بحری از نویسندگان و کارگردانان استان یزد نیز در این همایش عنوان نمود: میان سینما و موسیقی نزدیکی بسیاری وجود دارد و باید از این ظرفیت به خوبی در عرصه فیلم سازی بهره گرفت.

این کارگردان یزدی با اشاره به تاریخچه سینما در یزد ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی پیشرفت شگرفی در سینما و فیلمسازی صورت گرفت به گونه ای که در دهه 70 فیلم هایی با موضوع دغدغه مردم یزد و فرهنگ آنها ساخته شد.

بحری به 50 فیلم برتر ساخته شده بعد از انقلاب اشاره نمود و گفت: فیلم هایی مانند یه حبه قند، نفس، سبیل مردونه، خنجر سبز و... بر فرهنگ مردم یزد تکیه دارد و از پر محتواترین فیلم های ساخته شده طی این سالهاست.

وی با اشاره به درخشش هنرمندان یزدی در حوزه فیلم سینمای مستند نیز عنوان نمود: از جمله این هنرمندان می توان به حسن نقاشی، علیرضا دهقان و در حوزه سینمای داستانی می توان به رقیه توکلی، رضا حاج غلامی و مجتبی حسنی اشاره نمود.

مردم باید برای حفظ بناهای تاریخی اهتمام نمایند

غلامعلی سفید، رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این همایش گفت: مردم یزد باید برای حفظ بناهای تاریخی اهتمام نمایند و این امر نیازمند اقداماتی توسط مسئولان استان یزد است.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب و در سال های اخیر اقداماتی در زمینه ارتقاء هنر انجام شده که از آن جمله می توان به برگزاری اولین مسابقات هنری در مدارس یزد، ساخت سینمای دانش آموزی و... اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 120

به "ظرفیت های فیلم سازی یزد مورد غفلت قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های فیلم سازی یزد مورد غفلت قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید