لزوم اخذ مجوز مصرف اضطراری برای واکسن های ایرانی کرونا

به گزارش مجله تانی بای، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر لزوم اخذ مجوز اضطراری برای تمام واکسن های کرونا، گفت: بحث ایمنی زایی دو واکسن کووبرکت و واکسن انستیتو پاستور در فاز یک و دو تایید شده است اما همچنان به اطلاعات کامل تری احتیاج است و به همین دلیل اوایل هفته آینده یعنی دوشنبه جلسه نهایی مجدداً برگزار خواهد شد.

لزوم اخذ مجوز مصرف اضطراری برای واکسن های ایرانی کرونا

به گزارش خبرنگاران، دکتر علیرضا رئیسی با اشاره به برگزاری جلسه آنالیز نتایج واکسن ایرانی، گفت : جلسه آنالیز نتایج واکسن ایرانی با حضور تیم هایی که در موضوع واکسیناسیون نظارت دارند مانند کمیته اخلاق در پژوهش، کمیته مطالعات بالینی از دو حوزه معاونت پژوهش و همچنین سازمان غذا و دارو تشکیل شد و این تیم ها گزارش های نهایی خود را در مورد فرایند واکسیناسیون ارائه دادند و گزارش ها بسیار امیدوار نماینده بود.

وی اضافه کرد: طبق آخرین اطلاعات و گزارش های داده شده فرایند خوبی را در مورد فاز یک و دو واکسن های برکت و پاستور و همچنین بحث ایمن بودن این واکسن ها در فاز یک و دو داریم اما همچنان به اطلاعات کامل تری احتیاج است و به همین دلیل اوایل هفته آینده یعنی دوشنبه جلسه نهایی مجدداً برگزار خواهد شد.

وی در مورد مجوز اضطراری واکسن توضیح داد: همه واکسن هایی که الان در سطح جهان تزریق می گردد مجوز اضطراری دارند. زمانی که یک واکسن مجوز لازم را بگیرد باید یک فرایند 5 الی 6 ساله را طی کند اما سازمان جهانی بهداشت به دلیل شرایط خاصی که در جهان حاکم است برای بعضی از واکسن های موجود مجوز اضطراری صادر نموده که بعد از فاز سه به کشورها داده شده است و واکسن های زیادی این از جمله سینوفارم و اسپوتنیک وی این جهت را طی کردند.

وی در ادامه تاکید نمود: این واکسن ها در مرحله ترزیق بالینی نیستند و اگر تا هفته آینده مجوز اضطراری استفاده از واکسن توسط کمیته های مربوطه ارسال گردد به محض دریافت مجوز این واکسن ها تزریق خواهند شد. برای تزریق فراخوانی داده نمی گردد بلکه با توجه به نکات فنی که دارند بر همین اساس تعیین خواهد شد که کدام گروه از افراد و در چه رده سنی می توانند از این واکسن استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1621

به "لزوم اخذ مجوز مصرف اضطراری برای واکسن های ایرانی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم اخذ مجوز مصرف اضطراری برای واکسن های ایرانی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید