محققان ایمنی کرم&zwnjهای ضدآفتاب نانویی را آنالیز کردند

به گزارش مجله تانی بای، سه نوع کرم حاوی نانوذرات رایج در بازار توسط محققان آنالیز شد تا میزان ایمنی مصرف کننده این کرم ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

محققان ایمنی کرم&zwnjهای ضدآفتاب نانویی را آنالیز کردند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، براساس تحقیقات صورت گرفته توسط محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا که در مجله Aerosol Science and Engineering منتشر شده است، افراد می توانند از کرم های ضدآفتاب آئروسل پایه معدنی استفاده نمایند بدون اینکه نگران قرار دریافت در معرض سطوح خطرناک نانوذرات یا سایر ذرات قابل تنفس باشند.

یافته های تیم تحقیقاتی به سرپرستی جرمی گرناند، دانشیار بهداشت و ایمنی صنایع، نتیجه آزمایش هایی است که با استفاده از سه کرم ضدآفتاب آئروسل که معمولاً در قفسه های فروشگاه یافت می گردد، صورت گرفته است.

تیم گرندن، فرایند استفاده برای کسی که مقدار توصیه شده ضدآفتاب را استفاده نموده، شبیه سازی کردند و براساس این داده تجزیه و تحلیل خود را انجام دادند. آن ها ضدآفتاب های پایه معدنی با دی اکسید سیلیسیم، اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم را به عنوان ماده موثر ضدآفتاب های شیمیایی انتخاب کردند زیرا این موارد بیشتر برای بچه ها توصیه می شوند و اجزاء آن توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده بی خطر اعلام شده است.

گرناند می گوید: ما آنچه را که بدترین سناریو است در نظر گرفتیم و آزمایش را برای کسی که بعد از استفاده از ضدآفتاب در معرض نانو ذرات آئروسل قرار گرفته، شبیه سازی کردیم. این سناریو شبیه حالتی است که شخصی نانوذرات آئروسل را به بازوان خود بمالد.

هدف از این تحقیق، معین اندازه و غلظت ذرات آئروسل در یک منطقه تنفسی برای کاربر بود و معین اینکه آیا این عوامل خطرات بالقوه سلامتی ایجاد می نمایند یا خیر.

این تیم نانوذرات بسیار اندکی یافتند که مقادیر آن صدها برابر کمتر از حد مجاز قرارگیری در معرض ایمنی و بهداشت شغلی بود. گرناند می گوید: مطالعات قبلی که به خطرناک بودن قرار دریافت در معرض ذرات نانو اشاره داشتند، به جای آزمایش های میدانی به تجزیه و تحلیل محتویات متکی بودند. FDA مطالعه ای در خصوص ایمنی ضدآفتاب ها را در سال 2019 به انتها رسانده است.

هر چند که گرناند تنها سه محصول را مورد مطالعه قرار داده است، اما به گفته وی بعید است محصولات دیگر مقادیر بسیار متفاوتی از نانوذرات را فراوری نمایند. محققان دریافتند که هر سه محصول از نظر نانوذرات آئروسل فراوری شده مشابه هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو