ناسا پنجره پرتاب نخستین سفر بازگشت به ماه را معین کرد

به گزارش مجله تانی بای، پس از آزمایش نسبتا موفقیت آمیز سامانه پرتاب فضایی که برای سفر به ماه آماده می گردد، اکنون ناسا پنجره احتمالی پرتاب موشک آرتمیس 1 را اعلام نموده است.

ناسا پنجره پرتاب نخستین سفر بازگشت به ماه را معین کرد

موشک سامانه پرتاب فضایی (SLS) قرار است تجهیزات استقرار و در نهایت انسان را پس از چندین دهه به سطح ماه بازگرداند. در هفته های گذشته بود که تمرین لباس خیس (Wet Dress Rehearsal) نخستین مأموریت این مجموعه با موفقیت نسبی انتها یافت و به همین علت ناسا زمان دقیق تری را برای پرتاب مأموریت آرتمیس 1 (Artemis 1) معین کرد.

به نظر می رسد که ناسا کاملا در پیشبرد مأموریت ماه آرتمیس 1 جدی است. جیم فری (Jim Free) مدیر برنامه توسعه سیستم های اکتشافی این آژانس، در مصاحبه ای با Ars Technica اعلام کرد که این هفته ناسا در حال کار بر یک پنجره پرتاب از 23 آگوست تا 6 سپتامبر (1 تا 15 شهریور) برای آرتمیس 1 است.

او درباره قطعی بودن پرتاب آرتمیس 1 اضافه نمود: با توجه به پیشرفت باورنکردنی که هفته گذشته داشتیم، منطقی نیست که اکنون پرتاب را هدف قرار ندهیم.

ناسا پیش از این اعلام نموده بود که در پی آزمایش سوخت رسانی موفقیت آمیز، اولین پنجره پرتابی که می تواند آرتمیس 1 را به فضا بفرستد بین 26 جولای و 10 آگوست (4 تا 19 مرداد) خواهد بود. اما به جای آن، این آژانس اکنون دومین پنجره پرتاب مورد نظر خود را انتخاب نموده است.

پیش از شروع پرواز، تکنسین های مأموریت باید آماده سازی نهایی موشک SLS را انجام دهند که از جمله شامل تعویض بخش آب بندی می گردد که در آزمایش 20 ژوئن (30 خرداد) منجر به نشت هیدروژن شد. ناسا از ابتدای جولای بازگرداندن SLS به ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه مرکز فضایی کندی را شروع کرد.

پایان بامداد امروز این مجموعه بزرگ با موفقیت به ساختمان مونتاژ بازگشت. جایی که کارکنان روی پرتابگر کار خواهند کرد و آن را برای نخستین مأموریت عملیاتی خود آماده می نمایند. فری اضافه نمود: فکر نمی کنم احتیاج به کوشش گسترده ای برای رسیدن به پرتاب باشد. قطعا کمی کار فشرده خواهد بود اما قرار نیست خارج از برنامه پیش برویم و کار احمقانه ای انجام دهیم!

هنگامی که مأموریت آرتمیس 1 پایان در راستا دستیابی به ماه قرار بگیرد، یک ماژول انسانی اوریون (Orion) را در سفری بدون سرنشین به دور ماه می فرستد تا چگونگی تأثیر این پرواز را بر بدن انسان آنالیز کند. آرتمیس 2 در آینده چهار فضانورد را به مدار ماه خواهد برد و در نهایت فرود دوباره بشر در نیمه دوم دهه جاری صورت خواهد گرفت.

عکس کاور: بازگشت سامانه پرتاب فضایی و کپسول اوریون سوار بر آن، به ساختمان مونتاژ

Credit: NASA Space Flight

منابع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2064

به "ناسا پنجره پرتاب نخستین سفر بازگشت به ماه را معین کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا پنجره پرتاب نخستین سفر بازگشت به ماه را معین کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید