چه مدت بعد از اخراج یا فراغت از تحصیل می گردد به سربازی نرفت؟

به گزارش مجله تانی بای، بعضی اوقات یک دانش آموز ترک تحصیل می نماید و یا از تحصیل اخراج می گردد؛ در این بین سوال ایجاد می گردد که فرد تا چه زمانی می تواند به سربازی نرود و وارد غیبت سربازی نگردد؟

چه مدت بعد از اخراج یا فراغت از تحصیل می گردد به سربازی نرفت؟

به گزارش مهر، تمامی پسران ایرانی که 18 سالگی را تمام نموده و وارد سن نوزده سالگی می شوند، دارای سن مشمولیت سربازی بوده و باید شرایط نظام وظیفه خود را تعیین نمایند.

هر فرد با توجه به شرایطی که دارد در این سن راه هایی را برای ادامه در نظر دارد به طور مثال بعضی از افراد مراحل اعزام به خدمت را در پیش می گیرند و بعضی دیگر به فکر ادامه تحصیل می شوند.

اگر داوطلب بخواهد اقدام به تحصیل در مدرسه یا دانشگاه کند باید مجوزی را از سازمان وظیفه عمومی فراجا دریافت کند که به این مجوز برای ادامه تحصیل در سن مشمولیت معافیت تحصیلی گفته می گردد.

اما بعضی اوقات فرد ترک تحصیل می نماید و یا از تحصیل اخراج می گردد؛ در این بین سوال ایجاد می گردد که فرد تا چه زمانی می تواند به سربازی نرود و وارد غیبت سربازی نگردد.

امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور رئیس اداره سرباز ستاد کل نیرو های مسلح در این باره گفت: دانش آموزانی که پس از ورود به سن مشمولیت (18 سالگی تمام) فارغ التحصیل، انصراف، ترک یا اخراج از تحصیل شده باشند از تاریخ فراغت ترک یا اخراج از تحصیل یک سال مهلت دارند تا خود را معرفی نمایند.

وی بیان نمود: اگر فردی بعد از یک سال بخواهد خودش را معرفی کند وارد غیبت شده است.

رحیمی پور اعلام نمود: بعلاوه بعد از این مدت یک ساله فرد نمی تواند در هیچ مقطعی تحصیل کند چراکه این فرد یک مشمول غایب است.

منبع: فرارو
انتشار: 22 آبان 1401 بروزرسانی: 22 آبان 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2129

به "چه مدت بعد از اخراج یا فراغت از تحصیل می گردد به سربازی نرفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه مدت بعد از اخراج یا فراغت از تحصیل می گردد به سربازی نرفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید