چه کسی مسئول گرانی تن ماهی است؟

به گزارش مجله تانی بای، این روزها تن ماهی هم در کنار بعضی دیگر از مواد غذایی با افزایش قیمت چشمگیری روبرو شده است.

چه کسی مسئول گرانی تن ماهی است؟

به گزارش، تن ماهی هم در کنار بعضی دیگر از مواد غذایی با افزایش قیمت روبرو شده اما بعضی از برندها به دلخواه خود و با شیوه های بعضاً غیرقانونی این کار را می نمایند. به عنوان مثال تن ماهی پارسال 41 درصد گران تر از نرخ درج شده روی آن فروخته می گردد و بعضی برندها نیز رسماً قیمت این محصول را حدود دو برابر افزایش داده اند.

این روزها به نظر می رسد بازار محصولات کشاورزی و غذایی به حال خود رها شده و هر کسی هر کاری دلش می خواهد می نماید؛ به گونه ای که قیمت تن ماهی هم همچون بعضی دیگر از محصولات غذایی با افزایش عجیب و غریب و بعضاً غیرقانونی روبرو شده است.

به عنوان مثال یکی از برندهای تن ماهی که در مهر ماه سال گذشته فراوری شده و قیمت درج شده روی آن 8,900 تومان بوده است، در بعضی از فروشگاه ها و سوپرمارکت ها 12 هزار و 600 تومان عرضه می گردد. این فروشگاه ها درباره دلیل این گران فروشی می گویند قیمتی که با آن، این محصول را خریداری می نمایند، بسیار بالاتر از نرخی است که روی محصول درج شده است و کارخانه های فراورینماینده باید در این رابطه جوابگو باشند.

علاوه بر این بعضی از برندهای فراورینماینده تن ماهی نیز گرانی را علنی نموده اند. به عنوان مثال یکی از این برندها قیمت محصول خود را رسماً به 15 هزار و 500 تومان افزایش داده است.

در این شرایط جای خالی دستگاه های متولی نظارت بر بازار احساس می گردد و آنها باید در این زمینه جوابگو باشند و بگویند که مشکل کجاست و چه کسی در بازار محصولات غذایی همچون تن ماهی مرتکب تخلف می گردد؛ چرا که مردم نباید هزینه این تخلفات را از جیب شان بپردازند.

این وضعیت در حالی است که در پیگیری های اجرا شده درباره دلایل گرانی تن ماهی، هیچ کدام از نهادهای متولی از سازمان شیلات گرفته تا بازار ماهی تن و کانون انجمن صنایع غذایی، جوابگو نبودند.

منبع:ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 156

به "چه کسی مسئول گرانی تن ماهی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسی مسئول گرانی تن ماهی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید