چگونه داده های اینستاگرام خود را مشاهده، دانلود یا حذف کنیم؟

به گزارش مجله تانی بای، احتمالا می دانید که چگونه رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، اسنپ چت و فیسبوک با داده هایی که به اشتراک می گذاریم درآمد کسب می کنند. ایستاگرام نیز همانند بیشتر پلتفرم های رسانه ی اجتماعی، اطلاعات شما مانند عکس ها، ویدیوها، اطلاعات پروفایل، پیام های دایرکت، نظرات و موارد دیگر را نزد خود حفظ می کند. بنابراین اگر شما کنجکاو هستید که اینستاگرام در طول زمان چه داده هایی از اطلاعات شما را جمع آوری کرده، به شما نشان می دهیم که چگونه می توانید داده های اینستاگرام خود را در موبایل و کامپیوتر مشاهده، دانلود و حذف کنید.

چگونه داده های اینستاگرام خود را مشاهده، دانلود یا حذف کنیم؟

چندین سال است که در اینستاگرام، بیشتر افراد صفحات شخصی و یا کاری دارند که حفظ اطلاعات این صفحات برای آن ها بسیار حائز اهمیت است. به هر دلیلی ممکن است شخصی حساب کاربری اینستاگرامش را از دست بدهد و به اطلاعات خود دسترسی نداشته باشد. برای حل این مشکل، اینستاگرام قابلیت دانلود دیتا و پشتیبان گیری از اطلاعات اینستاگرام را فراهم کرده است. با دانلود دیتا می توانید از تمام فعالیت های خود در اینستاگرام یک فایل پشتیبان دریافت کنید. این اطلاعات شامل تمامی پست ها، استوری ها، پیام های دایرکت، لایک ها و…خواهد بود. در واقع هر فعالیتی که در حساب کاربری خود داشته اید با دانلود دیتا قابلیت پشتیبان گیری دارد و بدین ترتیب اجازه نخواهید داد تا سودجویان از اطلاعات شما سوء استفاده کنند.

در این مقاله ما قصد داریم تا نحوه مشاهده، دانلود و یا حذف دیتای اینستاگرام را به شما آموزش دهیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چگونه دیتای اینستاگرام خود را مشاهده کنیم؟

اگر می خواهید ببینید اینستاگرام چه داده هایی را در طول استفاده شما جمع آوری کرده، می توانید به راحتی به داده های اینستاگرام خود در گوشی هوشمند و رایانه شخصی دسترسی داشته باشید. بیاید در ابتدا با گوشی هوشمند شروع کنیم.

برای مشاهده دیتای اینستاگرام از طریق گوشی هوشمند مراحل زیر را انجام دهید:

گام اول: برنامه اینستاگرام را روی گوشی خود اجرا کنید و به تب Profile در گوشه سمت راست پایین بروید. اکنون روی سه خط افقی در بالا کلیک کنید تا بخش Setting باز شود.

گام دوم: گزینه Security را انتخاب کنید. در بخش Data and History، روی گزینه Access Data کلیک کنید.

در اینجا، تمام داده های اینستاگرام خود را از فعالیت حساب کاربریتان گرفته تا علایق تبلیغاتی خود پیدا خواهید کرد. می توانید هر دسته را یکی یکی بررسی و داده های خود را مشاهده کنید. وقتی نظرات گذشته یا سابقه جستجوی خود را می بینید، احتمالا از این قابلیت جالب اینستاگرام شگفت زده خواهید شد.

برای مشاهده دیتای اینستاگرام از طریق کامپیوتر مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول: مرورگر خود را باز کرده و وارد اکانت اینستاگرام خود شوید. اکنون روی نماد پروفایل خود در گوشه سمت راست بالا کلیک کرده و Setting را از لیست انتخاب کنید.

گام دوم: به تب Privacy and Security که در سمت چپ خود مشاهده می کنید بروید.

گام سوم: به قسمت Account Data رفته و روی گزینه View Account Data کلیک کنید.

مشابه اپلیکیشن اینستاگرام، تمام اطلاعاتی را که هنگام استفاده از اینستاگرام به اشتراک گذاشته اید را پیدا خواهید کرد.

چگونه داده های اینستاگرام خود را دانلود کنیم؟

حالا، فرض کنید که تصمیم گرفته اید تا اینستاگرام را ترک کنید یا به یک پلتفرم رسانه اجتماعی دیگری بروید. در این صورت، عاقلانه است که قبل از خداحافظی با رسانه اجتماعی محبوب خود، تمام آپلودها، پیام ها و اطلاعات پروفایل ارزشمند خود را دانلود کنید. انجام این کار چه با استفاده از گوشی هوشمند و چه با استفاده از کامپیوتر بسیار راحت است.

درخواست دانلود داده های اینستاگرام از طریق گوشی هوشمند

برای دانلود داده های حساب کاربری خود در اینستاگرام، چه در اندروید و چه در iOS، طبق مراحل زیر پیش بروید:

گام اول: برنامه اینستاگرام را روی گوشی خود اجرا کنید و به قسمت Setting بروید.

گام دوم: گزینه Security را انتخاب کنید. در قسمت Data and History بر روی گزینه Download Data کلیک کنید.

گام سوم: آدرس ایمیل خود را وارد کرده و روی دکمه گزینه درخواست دانلود کلیک کنید. اکنون رمز عبور اینستاگرام خود را تأیید کرده و روی Next ضربه بزنید.

گام چهارم: پس از ارسال درخواست، برای ادامه روی Done کلیک کنید.

درخواست دانلود داده های اینستاگرام از طریق کامپیوتر

برای دانلود داده های حساب کاربری خود از طریق کامپیوتر، مراحل زیر را انجام دهید:

گام اول: مرورگر وب دلخواه خود را باز کرده و وارد اکانت اینستاگرام خود شوید. روی نماد پروفایل خود در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و Setting را از منوی ایجاد شده انتخاب کنید.

گام دوم: به تب Privacy and Security در قسمت سمت چپ بروید. به سمت پایین به قسمت Data Download رفته و روی دکمه Request Download کلیک کنید.

گام سوم: در صفحه زیر آدرس ایمیل خود را وارد کرده و فرمت فایل مورد نظر خود را در قسمت Information format انتخاب کنید. سپس Next را بزنید.

گام چهارم: رمز عبور اینستاگرام خود را برای تایید هویت خود وارد کنید و روی دکمه درخواست دانلود کلیک کنید.

پس از ارسال درخواست، اینستاگرام شروع به ایجاد فایلی از محتواهایی که به اشتراک گذاشته اید می کند و در 48 ساعت آینده یک ایمیل با لینک دانلود آن فایل را از اینستاگرام دریافت خواهید کرد. روی لینک دانلود در ایمیل کلیک کرده و طبق دستورالعمل های نشان داده شده، داده های خود را دانلود کنید.

چگونه داده های اینستاگرام خود را حذف کنیم؟

وقتی مدتی را صرف تماشای داده هایی که به اشتراک گذاشته اید می کنید، طبیعی است که نگران حریم خصوصی خود باشید. متأسفانه، تنها راهی که می توانید اطلاعات اینستاگرام خود را حذف کنید، حذف خود حساب کاربری است.

گام اول: مرورگر وب گوشی خود را باز کنید و به صفحه Delete Your Account page اینستاگرام بروید. اکنون با نوشتن جزئیات حساب کاربری خود خود وارد آن شوید.

گام دوم: اکنون اینستاگرام از شما دلیل حذف حساب کاربری خود را می خواهد. از منوی کشویی برای انتخاب پاسخ استفاده کنید.

گام سوم: در مرحله بعد، رمز عبور خود را برای تأیید هویت خود وارد کنید و روی گزینه حذف [نام کاربری شما] در قسمت پایین آن کلیک کنید.

اینستاگرام 30 روز صبر می کند تا اگر شما احیانا تصمیم تان عوض شد و قصد برگشت به حساب کاربری تان را داشتید، به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید. تا آن موقع پروفایل حساب کاربری شما از دید کاربران مخفی می ماند.

اینستاگرام بسیاری از داده های فعالیت شما را جمع آوری و نگهداری می کند، حتی تمام لیست مخاطبین و شماره تلفن آن ها را نیز ذخیره خواهند شد. البته اگر شما به اینستاگرام اجازه دسترسی به مخاطبین خود را جهت پیدا کردن حساب کاربری آن ها را بدهید، این اتفاق خواهد افتاد. پس بنابراین بهتر است قبل از اشتراک گذاری داده های خود، از امنیت حساب کاربری خود اطمینان حاصل کنید تا ببا مسائل امنیتی روبرو نشوید.

در این مقاله ما نحوه مشاهده، دانلود و حذف دیتاهای حساب کاربری اینستاگرام را چه از طریق گوشی هوشمند و چه با کامپیوتر بررسی کردیم و نکات لازم در مورد آن ها را نیز در اختیار شما قرار دادیم. امیدواریم این مطلب کاربردی مورد استفاده شما قرار گیرد.

منبع: Guidingtech

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1834

به "چگونه داده های اینستاگرام خود را مشاهده، دانلود یا حذف کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه داده های اینستاگرام خود را مشاهده، دانلود یا حذف کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید