آب پاکی واشنگتن روی دست الحریری؛ فعلاً از پول خبری نیست!

به گزارش مجله تانی بای، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک می گوید یاری اقتصادی مورد تقاضای سعد الحریری به لبنان داده نخواهد شد.

آب پاکی واشنگتن روی دست الحریری؛ فعلاً از پول خبری نیست!

از وبلاگ اپراتور گفتگو دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیپلمات های غربی پس از جلسه ای که روز چهارشنبه پشت در های بسته در شهر پاریس، پایتخت فرانسه برگزار گردید آب پاکی را روی دست نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان ریختند و خاطرنشان کردند فعلا هیچ نوع یاری اقتصادی به این کشور ارائه نخواهد شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که این گروه بین المللی که از سوی فرانسه و سازمان ملل متحد راهنمایی می گردد برای بحث در مورد یاری به انتها تنش ها در لبنان تشکیل جلسه دادند و توافق کردند که لبنان پیش از دریافت یاری باید دست به سلسله اقداماتی بزند.

دیوید شنکر، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در این خصوص گفت که شرکت نمایندگان توافق کردند که به نهاد های لبنانی مشورت فنی ارائه نمایند، اما یاریی را که سعد الحریری خواهان آن شده بود به بیروت ارائه نخواهند کرد.

الحریری از عربستان سعودی، فرانسه، ترکیه، آمریکا، چین و مصر خواسته بود که برای یاری در امر واردات به لبنان یاری اقتصادی ارائه دهند.

شنکر با تصریح به اینکه یاریی درکار نخواهد بود خاطرنشان کرد که گروه مزبور تنها بر ارسال یاری های بشردوستانه به لبنان توافق نموده است. میزان و زمان ارسال این یاری ها معلوم نیست.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه نیز در انتها این نشست از حمایت اعضای گروه از اعتراضات لبنان اطلاع داد. او خواست که صدای معترضین برای انجام اصلاح شنیده گردد.

شنکر به آسوشیتدپرس گفت: ما تاکنون مشغول تعیین کردن اصولی بوده ایم که شامل اینکه چه کسی نخست وزیر گردد، چه کسی وزیر اقتصاد گردد و یا کدام حزب یا مذهب دولت تشکیل دهد نیست، مهم این است که آیا آن ها قادر به انجام اصلاحات خواهند بود یا نه؟

بیش از 50 کشور سال گذشته توافق کردند که 11 میلیارد دلار به لبنان یاری نمایند و پرداخت این یاری را به انجام اصلاحات توسط الحریری مشروط کردند. طرف های غربی می گویند او قادر به انجام این اصلاحات نبوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 601

به "آب پاکی واشنگتن روی دست الحریری؛ فعلاً از پول خبری نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب پاکی واشنگتن روی دست الحریری؛ فعلاً از پول خبری نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید