آخرین مهلت نام نویسی نخبگان و استعدادهای برتر در دستگاه های اجرایی

به گزارش مجله تانی بای، بنیاد ملی نخبگان سه شنبه 15 شهریور را به عنوان آخرین فرصت برای نام نویسی در فراخوان جذب نخبگان و استعدادهای برتر در دستگاه های اجرایی کشور اعلام نموده است. داوطلبان وعلاقه مندان به نام نویسی در این برنامه استخدامی می توانند تا سرانجام روز سه شنبه با مراجعه به سامانه سینا در این برنامه استخدامی شرکت نمایند.

آخرین مهلت نام نویسی نخبگان و استعدادهای برتر در دستگاه های اجرایی

بنیاد ملی نخبگان در راستای مصوبه هیأت وزیران در تاریخ 1400/12/02 در مورد جذب و نگهداری سرمایه انسانی استعداد برتر و نخبه در دستگاه های اجرایی و با هدف استفاده از ظرفیت نخبگانی به منظور حل مسائل اصلی کشور، اقدام به اجرایی سازی شیوه نامه شناسایی استعدادهای برتر به منظور جذب در دستگاه های اجرایی کشور نموده است.

راهبردهای اصلی بنیاد در اجرای این آیین نامه، استفاده از ظرفیت نخبگانی، ارتقای روش های مدیریتی کشور و تکیه بر نیروی جوان و متخصص داخلی با توجه به نقشه راه علمی کشور در بیانیه گام دوم انقلاب، ایجاد ارتباط میان اجتماع نخبگان و دستگاه های اجرائی به منظور حل مسائل اصلی کشور و نگهداشت نخبگان در چرخه خدمت رسانی به جامعه است.

این دومین فراخوان جذب در دستگاه هایی اجرایی است که بنیاد ملی نخبگان آن را راهنمایی می نماید.

فرایند جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی چگونه است؟

  • مطابق شیوه نامه ای که سازمان امور اداری و استخدامی کشور منتشر نموده است، بنیاد ملی نخبگان هر 6 ماه یکبار موظف است فراخوان جذب نخبگان و استعدادهای برتر در دستگاه های اجرایی را منتشر کند.
  • داوطلبان می بایست در مهلت معین شده به سامانه ای که از سوی بنیاد برای این کار تعریف شده (سامانه سینا) مراجعه نموده و اطلاعات خود را بارگذاری نمایند.
  • با همکاری دفاتر بنیاد در استان ها پرونده متقاضیان طی ده روز کاری آنالیز و راستی آزمایی می گردد. نتایج این آنالیز ها به کارگروه شناسایی ارسال می گردد.
  • ادامه بر عهده کارگروه شناسایی است. نماینده بنیاد در این کارگروه رئیس است و دست کم سه نفر از صاحب نظران حوزه فعالیت های نخبگانی هم در آن حضور دارند.
  • این گروه با تشکیل جلسه در هریک از زمینه های تحصیلی امتیاز نهایی متقاضی را محاسبه می نمایند. امتیاز فعالیت های متقاضیان در چهار بخش فناورانه-مهارتی، آموزشی، پژوهشی و اجتماعی-فرهنگی محاسبه می گردد. بعلاوه ارزیابی شایستگی های شغلی عمومی برگزیده شدگان تایید شده به وسیله کانون های ارزیابی شایستگی انجام می گردد.
  • چنانچه متقاضی در کارگروه شناسایی برگزیده نگردد، در صورت ارتقای فعالیت های خود می تواند پس از گذشت سه ماه از اعلام نتیجه درخواست خود را مجددا در سامانه بنیاد ثبت کند. بعلاوه یک ماه پس از ثبت نام متقاضی، نتیجه درخواست او به وسیله سامانه بنیاد اعلام می گردد.

علاقه مندان برای اطلاع از تسهیلات جذب در دستگاه های اجرایی می توانند مطالب قرار گرفته در این صفحه را مطالعه نمایند:

تسهیلات جذب در دستگاه های اجرایی

همانطور که در بالا اشاره شد، نام نویسی متقاضیان به وسیله سامانه سینا به آدرس https://sina.bmn.ir/ انجام می گردد.

انواع آگهی مشاغل را در بلاگ خبرنگاران ببینید

***

اخبار استخدام را در بلاگ خبرنگاران بخوانید

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2098

به "آخرین مهلت نام نویسی نخبگان و استعدادهای برتر در دستگاه های اجرایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین مهلت نام نویسی نخبگان و استعدادهای برتر در دستگاه های اجرایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید