آشنایی با منطقه ها دیدنی مونترال کانادا شهر خواهرخوانده پاریس

به گزارش مجله تانی بای، از نظر خارجی ها مونترال شهری با معماری کهنه و قدیمی و خیابان های سنگ فرش شده و نماهایی متعلق به چند صد سال پیش است. اما منطقه ها دیدنی مونترال به همین چیزهای ساده خلاصه نمی گردد خیلی چیزهای بیشتری در شهر وجود دارند که هر جهانگردی را از هزاران کیلومتر آنطرف تر مشتاق ملاقات خود می نماید. در مطالب پیشین بعضی شهرهای جالب را آنالیز کردیم مثلا بیروت که بعنوان مرکز معماری خاورمیانه شناخته می گردد و همینطور شهر ریودوژانیرو برزیل پرداختیم در ادامه همان مطالب در این قسمت قصد دارم اطلاعات جالبی از شهر مونترال، دومین شهر عظیم کانادا در اختیار شما عزیزان علاقمند قرار بدهم.

آشنایی با منطقه ها دیدنی مونترال کانادا شهر خواهرخوانده پاریس

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

شهر مونترال در کنار معماری قدیمی اش، بعنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی، اجتماعی، طراحی، هنری و تغذیه ای جهان شناخته می گردد. از نیویورک می توانید با قطار به مونترال بروید، این سفر به صورت میانگین 9 ساعت طول می کشد اما راستا ریلی بین نیویورک تا مونترال یکی از زیباترین راستاهای ریلی جهانست که بسیاری هم همین روش را انتخاب می نمایند با اینکه طی مسافت با ماشین شخصی فقط 6 ساعت طول می کشد. مونترال دومین شهر عظیم فرانسه زبان جهان پس از پاریس فرانسه است و بسیاری این شهر را همچون پاریس یک شهر رمانتیک می دانند اما ویژگی ها و منطقه ها دیدنی مونترال آنرا از پاریس متمایز می نماید.

برای آغاز ابتدا سراغ یکی از قدیمی ترین مکان های مونترال می رویم. زیست کره یا موزه محیط زیست تنها موزه محیط زیست در آمریکای شمالی است. ساختمان این موزه 62 متر ارتفاع و 76 متر قطر دارد و از شبکه های فولادی ساخته شده. این کره از دو حادثه که یکی به یخبندان تاریخی سال 1998 که 5 میلیارد دلار خسارت به بار آورد و همینطور آتش سوزی سال 1980 که گنبد کامل در آتش سوخت (اسکلت فولادی اش به همان شکل ماند)، جان سالم بدر برده است. این ساختمان علاوه بر اینکه کالکشنی از گل ها و گیاهان طبیعی جهان دارد، خودش هم با انرژی سبز و تنوپذیر کار می نماید.

برای اینکه نمایی 360 درجه از شهر مونترال و آسمان خراش های آن داشته باشید باید به طبقه 43 سوم برج ویل ماری بروید که دیوارهای آنرا پنجره های شیشه ای تمام قد 3.5 متری شکل داده اند. در طبقه 44 ام برج هم فضای سبزی کامل و عظیم درست شده که گردشگران می توانند همچون یک پارک زمینی در آن به سرگرمی بپردازند. در طبقه 46 ام هم گالری عکس های هنری واقع شده است که برترین عکس های جهان را بنمایش می گذارد. در تمام این طبقات همزمان چشم انداز ای 360 درجه از شهر زیبای مونترال خواهید داشت. جالب است بدانید که معمار این برج 47 طبقه همان معمار هرم موزه لوور پاریس است.

کاخ کنگره یکی دیگر از منطقه ها دیدنی مونترال که بخاطر نمای رنگارنگش سریعا شناخته می گردد. البته این ساختمان شباهت هایی هم به مسجد نصیرالملک در شیراز دارد. وقتی نور به دیوارهای شیشه ای و رنگی ساختمان کاخ می خورد، سریعا ظاهری شبیه شهر فرنگ خودمان بوجود می آورد و به همین دلیل اندکی حس نوستالژیک برای ما هم دارد. اما فضای درونی این کاخ بشدت مدرن و با آخرین فناوری های روز جهان طراحی شده. به همین دلیل بیشتر نمایشگاه های دیجیتالی کانادا و آمریکای شمالی در همین کاخ برگزار می گردد.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

مراکز خرید همواره برای گردشگر ها مهم است. به هر حال هر گردشگری از سفرش به شهرهای مختلف خصوصا سفرهای خارج کشور یک یادگاری و سوغاتی برای خود و خانواده خریداری می نماید. در شهر مونترال دو نمونه از برترین مراکز خرید که همه چیز را یکجا در خود دارد مرکز خرید فرانک اند اوک و فلیپ دبک است. این فروشگاه های عظیم بیشتر مخصوص پوشاک و لباس هستند اما حتی جواهرآلات، لوازم هنری و حتی مواد غذایی هم در آنها یافت می گردد. طراحی داخلی خود این پاساژها بقدری زیباست که قدم زدن خالی در آنها هم لذت بخش خواهد بود.

موزه هنرهای زیبا در مونترال یکی دیگز از منطقه ها دیدنی مونترال، این شهر عظیم، زیبا و مجذوب کننده است. در این موزه آثار هنری مدرن از سرتاسر جهان در یک مکان گردآوری شده و در اختیار بازدیدنمایندگان قرار گرفته است. این موزه به وسیله دولتمردان استان کبک کانادا پایه گذاری شده تا تجربه ای تازه و نو برای مردم و همینطور گردشگر های سرتاسر جهان بوجود آورد. این موزه بدون توقف کار می نماید و همواره آثار نوی را در خود بنمایش می گذارد. این کار باعث می گردد مردم شهر دائما از این آثار الهام گرفته و بر دانش خود بیافزایند.

منبع: اتاق
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1730

به "آشنایی با منطقه ها دیدنی مونترال کانادا شهر خواهرخوانده پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با منطقه ها دیدنی مونترال کانادا شهر خواهرخوانده پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید