ساحل بلک آنتالیا

به گزارش مجله تانی بای، آنتالیا در سال های اخیر به یکی از قطب های اصلی گردشگری برای اهالی خاورمیانه و اروپا تبدیل شده است. وجود سواحل متعدد، ارزان بودن هزینه ها در مقایسه با تورهای اروپایی، کیفیت بالای خدمات را می توان از دلایل مهم تبدیل ترکیه به یکی از اصلی ترین مقاصد سفر برای ایرانیان به شمار آورد. ما در خبرنگاران بر آن شدیم تا به آنالیز منطقه بلک Belek و ساحل زیبای آن بپردازیم. با ما همراه شوید.

ساحل بلک آنتالیا

ساحل بلک آنتالیا

بلک یکی از زیباترین منطقه ها آنتالیا در کرانه دریای مدیترانه است که با ارائه امکانات تفریحی، خدماتی و ورزشی توانسته با وجود داشتن مساحتی بالغ بر 17 کیلومتر به اقامتگاهی دلپذیر برای گردشگران بدل گردد؛ بعلاوه ساحل بلک به یکی از پرطرفدارترین لوکیشن های عکاسی در بین گردشگران ایرانی به واسطه وجود شن های سفید رنگ ساحل آن تبدیل شد.

با توجه به این که پرواز مستقیم به آنتالیا وجود ندارد (با پرواز ایرانی) شما می توانید در فرودگاه اسپارتا از هواپیما خارج شده و با وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی با زمان تقریبی 45 دقیقه خود را به منطقه زیبای بلک در ترکیه برسانید. یا به سایر شهرهای اطراف آنتالیا بروید. منطقه بلک تا فرودگاه آنتالیا 33 کیلومتر فاصله دارد بنابراین دو راه چاره پیش روی شماست: خرید تور ترکیه و اقامت در آنتالیا و سپس پرداختن به گردشگری در منطقه بلک یا اقامت در بلک و گشت و گذار در آنتالیا. وجود هتل های لوکس و زیبا جزو خدماتی ست که این منطقه به گردشگران خود ارائه می دهد تا با توجه به بودجه خود برای اقامت در آن اقدام نمایند. به طور کلی توصیه می گردد که برای اقامت چند رورزه خود هتل ها و اقامتگاه های منطقه بلک را انتخاب کنید چرا که در غیر این صورت بخشی از بودجه سفر شما صرف هزینه حمل و نقل از آنتالیا به بلک خواهد شد که از نظر مالی ارزان نیست.

نقشه ساحل بلک آنتالیا

تفریحات ساحل بلک آنتالیا

در این قسمت از سفرهای مجازی خبرنگاران با بعضی از مشهورترین و پرطرفدارترین تفریحات گردشگران در ساحل زیبای بلک می پردازیم:

پاراسل در بلک:

پاراسل در دریا از معروف ترین تفریحات در بلک به شمار می آید. چتر پاراسل که به قایق متصل است و به واسطه سرعت بالای قایق موتوری باز می گردد و در نهایت ارتفاع می گیرد از جمله تجربه های مهیج از به پرواز در آمدن چند دقیقه ای در طول این سفر است.

تور رفتینگ ساحل بلک:

رفتینگ که قایقرانی بر روی امواج خروشان است نیز برای کسانی که خواستار هیجان هستند جزو تفریحات مناسب به شمار می آید.

سایر تفریحات آبی در بلک:

از سایر ورزش های آبی موجود در ساحل بلک می توان به شنا، قایق سواری، جت اسکی، غواصی و موج سواری اشاره نمود؛ حضور گردشگران در پارک آبی تروی آکوا Troy Aqua water park که بزرگ ترین پارک آبی در آنتالیاست و 1 دلفیناریوم را دل خود جای داده، خالی از لطف نیست.

علامت پرچم آبی در ساحل بلک وجود دارد و حاکی از استاندارد بالای آب از نظر اتحادیه آروپاست که از آن به عنوان یک امتیاز مثبت می توان یاد کرد. گردشگران عزیز می توانند با خاطری آسوده به تفریحات آبی بپردازند.

زمین گلف ساحل بلک ترکیه

از جمله مواردی که باعث معروف شدن این منطقه در سطح دنیای شده چندین سایت اصلی گلف است که توانسته نام بلک را در سطح دنیای مطرح کند تا جایی که بسیاری از گلف بازهای دنیا مانند تایگر وودز tiger woods بلک از مقاصد اصلی سفر به شمار می رود. زمین گلف اصلی بلک در سال 2012 در مسابقات فینال دنیای گلف Turkish Airlines میزبان رقابت ها بوده است. اگر شما به ورزش گلف علاقمند هستید ولی سررشته ای از آن ندارید نگران نباشید چراکه مربیان ماهری در این مجموعه می توانند عهده دار آموزش شما شوند. در یکی از سایت های گلف به نام مونت گومری مکس رویال The Montgomerie Maxx Royal می توانید از دوره های کالین مونتگومری گلف باز معروف دنیا بهره ببرید. به علاوه هزینه ها به نسبت کشورهای اروپایی مدعی در زمینه گلف بسیار ارزان تر است.

زمین های ورزشی ساحل بلک آنتالیا

از دیگر مواردی که می توان در رابطه با پتانسیل بالای این منطقه در زمینه گردشگری ورزشی خاطر نشان کرد ایجاد 50 زمین فوتبال بسیار مجهز است که عموما برای تمرینات و اردوهای سالانه باشگاه های مختلف دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، بعلاوه احداث 200 زمین برای تنیس که 14 زمین آن در رده بالاترین سطح از استانداردهای بین المللی هستند که حتی در سال 2013 این منطقه میزبان مسابقات حرفه ای Open Airlines ترکیه تا به اکنون بوده است.

استخرهای آب گرم بلک آنتالیا

وجود استخرهای آبگرم که خاصیت درمانی فراوانی دارند راه را برای توسعه توریسم سلامت در این منطقه هموار نموده اند. حمام آبگرم Balneotherapy نوعی درمان به واسطه استحمام با آب های معدنی یا آبگرم است و برای کاهش درد در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید، درد کمر، فیبرومیالژیا Fibromyalgia که یک بیماری دردناک و مزمن اسکلتی عضلانی است، استفاده می گردد. هتل های ویاگ بلک گلف و رکسوس پریمیوم رویال Voyage Belek Golf & Spa و Rixos Pemium Belek Royal SPA از جمله اماکنی هستند که در آن ها این خدمات به گردشگران ارائه می گردد.

پوشش گیاهی ساحل بلک آنتالیا

تنوع گونه های گیاهی و جانوری در بلک به حدی چشمگیر است که بالغ بر 574 گونه گیاهی و 100 گونه جانوری از نوع پرنده و سایر جانوران در این منطقه وجود دارد و با گشت و گذار در جنگل کاپروسی که بیش از 36000 هکتار مساحت دارد شاهد این گونه های متفاوت گیاهی و جانوری خواهیم بود.

جاهای دیدنی نزدیک به ساحل بلک

توصیه می کنیم که اگر محل اقامت شما در ساحل بلک بود از دیدنی های نزدیک به این ساحل مجذوب کننده نیز بازدید کنید که معروف ترین آنها عبارت اند از:

آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا

آسپندوس Aspendos که در قسمت شرقی بلک و با فاصله 10. 4 کیلومتری واقع شده است یکی از اماکن باستانی ست که سالانه گردشگردان زیادی را به خود جذب می نماید. در زمان های گذشته آسپندوس به علت رونق بازرگانی یکی از شهرهای مهم پامفیلیا Pamphylia به شمار می رفت. آمفی تئاتر اسپندوس که به دست معماران رومی با ظرفیتی بالغ بر 20000 نفر 200 سال پس از میلاد مسیح ساخته شده بود در دوران حکومت سلجوقیان به عنوان کاروانسرا استفاده می شد اما امروزه برای فستیوال ها و جشنواره های باله و اپرا مورد استفاده قرار می گیرد.

تپه آکروپولیس آنتالیا

در فاصله کمی از آسپندوس تپه آکروپولیس acropolis hill وجود دارد که با بازدید از این تپه 40 متری می توانید بقایای به جا مانده از بازار قدیمی، حمام، معبد و قنات قدیمی شهر را مشاهده کنید.

شهر باستانی پرگه آنتالیا

در 25 کیلومتری منطقه بلک در غرب شهری باستانی به نام پرگه Perge است که برترین مکان برای بازدید و سفر در دل تاریخ به زمان رومیان است. این شهر پر از بقایا و آثار باستانی به جا مانده از میلیون ها سال پیش است که برای آیندگان به میراث گذاشته شده است. یک ورزشگاه که زمانی جولانگاه اسب سواران بوده، معابد، میدان اصلی و قبرستان قدیمی شهر و دروازه های ورودی هلینستیک و رومی که هنوز پا بر جا و استوارند، حمام رومی و خیابان هایی که با مرمر سنگفرش شده اند جزو دیدنی های این منطقه به شمار می آیند.

آبشار کورشونلو در آنتالیا

در 20 کیلومتری ساحل بلک به جنگل های پوشیده از کاج می رسیم که در دل آن آبشار کورشونلو Kurşunlu قرار گرفته است که می توانید اوقات خوشی را سپری کنید و یا حتی به پیاده روی بپردازید.

این آبشار و محیط اطرافش با مساحتی حدود 33 هکتار در 21 می سال 1991 از سوی وزارت محیط زیست و جنگلداری ترکیه به عنوان یک پارک طبیعی معرفی گردید.

کاج خوشه ای گون غالب درختی در این منطقه است؛ اما گروه های کوچکی از گیاهان شرقی مانند برگ بو، خرنوب، زیتون وحشی، کند رومی، بید، انجیر، خرزهره، توت سیاه، گل رز وحشی، صنوبر، بلوط، آویشن، نعناع وحشی، راش، بامبو و نیلوفر آبی نیز در این منطقه وجود دارند. حیواناتی مانند گراز وحشی، روباه، خرگوش، سنجاب، خفاش، هدهد، دارکوب، کبوتر، کپور، لاک پشت آبی، مار و مارمولک در پارک طبیعی زندگی می نمایند.

دره ای باریک به عرض 2 کیلومتر 18 متر جلوتر از آبشار درست روبروی آن قرار گرفته است و آبشار از پیوستن 7 دریاچه کوچک به هم تشکیل شده است. ارتفاع آبشار حدود 18 متر بوده و استخر کوچکی را تشکیل می دهد که در آن لاک پشت های آب شیرین، خرچنگ ها و ماهی های زیبایی زندگی می نمایند. آب آبشار بسیار تمیز و خنک بوده و آسیاب کوچکی هم که طی تنظیمات محیط زیستی احیا شده در ضلع غربی منطقه قرار گرفته است. منطقه اطراف آبشار هم با چشمه ها، صندلی ها، محل هایی برای درست کردن کباب و زمین هایی مخصوص بازی، محیط مناسبی را برای پیک نیک و استراحت گردشگران فراهم می نماید. گردشگران در مدت زمان حداقل نیم ساعت می توانند کل منطقه آبشار را ببینند.

برترین هتل های بلک آنتالیا

بلک که جزو لوکس ترین و گران قیمت ترین منطقه ها آنتالیست بیش از 40 هتل 5 ستاره و 4 ستاره دارد و می تواند جوابگوی مناسبی برای افراد با سلایق مختلف باشد. علاوه بر اقامت گردشگران سالن ها و هتل های لوکس و مجلل این منطقه برای برگزاری نشست، همایش، جلسات و حتی مجالس عروسی مکان مناسبی به شمار می آیند.

هتل بلیس دلوکس بلک

بلیس دلوکس هتل Bellis Deluxe Hotel یکی از هتل های 5 ستاره بلک است و با رنج قیمت 337 دلار به بالا برای هر شب اقامت جزو برترین مکان ها برای اقامت خانوادگی محسوب می گردد. می توانید از امکانات رفاهی آن که شامل صبحانه رایگان، استفاده از سالن بدنسازی و زمین تنیس، استخر و بعلاوه ویوی عالی و فاصله مطلوب برای دسترسی به جاهای دیدنی شهر می تواند از جمله مزایای این هتل به شمار بیاید. ترکی و روسی دو زبان مورد استفاده در این مکان هستند.آدرس: ترکیه، آنتالیا، بلک،تاسایبورون مکویTasliburun mevkii, Belek, Turkey

هتل 5 ستاره مکس رویال بلک گلف آنتالیا

مکس رویال بلک گلف ریزورت Maxx Royal Belek Golf Resort یکی از هتل های مجلل و لوکس بلک است که با داشتن سوییت های 80 متری و داشتن سر آشپزهای ماهر می تواند اوقات خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد. انگلیسی، آلمانی، روسی و ترکی زبان هایی است که در آن جا صحبت می گردد.آدرس: ترکیه، آنتالیا، بلک، اسکله مکویAddress: Iskele Mevkii, Belek, Turkey

هتل گلوریا ارنا در ساحل بلک

گلوریا اسپورت ارنا Gloria Sports Arena که یک مجموعه ورزشی، هتل واقامتگاه با مساحتی بالغ بر 105000 متر مربع است سالانه میزبان ورزشکاران و گردشگران بسیاری ست. این هتل اقامتگاهی رویایی برای علاقمندان به ورزش است.آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه بلک، خیابان توریسمAddress: Belek Mah. Turizm Cad. No: 4B/1, Belek 07500 Turkey

هتل وویج بلک گلف آنتالیا

هتل وویج بلک گلف اند اسپا Voyage Belek Golf & Spa از برترین هتل های بلک است. این مجموعه که علاوه بر هتل دارای کافه و رستوران شبانه روزی ست با داشتن سوییت های راحت برای اقامت های خانوادگی یکی از برترین گزینه ها برای اقامت در ساحل بلک به شمار می رود. زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه و روسی برای صحبت با کارکنان آن مورد استفاده قرار می گیرد.

آدرس: ترکیه، آنتالیا، بلک، اسکله مکوی

Address: Iskele Mevkii, Belek, Turkey

هتل سلکتم لاکچری ریزورت آنتالیا

سلکتم لاکچری ریزورت Selectum Luxury Resort که با مساحت 95000 متر مربع در 9 طبقه با 400 اتاق به ساخته شد و 9 اتاق با 4 رنگ بژ، قرمز، فیروزه ای و بنفش دارد. جکوزی، استخر آب گرم، استخر مناسب برای بچه ها، یک پارک آبی که شامل 8 سرسره برای بچه ها و 6 سرسره برای بزرگسالان است و دارا بودن اسکله ساحلی به طول 250 متر و سایر امکانات جزو مکان های خاطره انگیز برای اقامت محسوب می گردد. زبان انگلیسی، آلمانی، ترکی و روسی زبان رایج برای براقراری ارتباط با کارکنان در این هتل است.

آدرس: ترکیه، آنتالیا، بلک، خیابان تاشلی بورون

Address: Belek, Mahallesi Taşlıburun cad, 14/2, Belek 07506 Turkey

هتل سلکتم لاکچری ریزورت آنتالیا

مکس رویال بلک گلف

سخن خبرنگاران

کشور ترکیه از زیباترین کشورهای خاورمیانه است که باید هر فردی دست کم یک بار سفر به این بهشت خاطره انگیز بر روی زمین را تجربه کند. شما در سفر به ترکیه علاوه بر ساحل بلک چه جاهای دیگری را به دوستان خود پیشنهاد می دهید؟ به نظر شما برترین رهاورد سفر از ترکیه برای شما چه بوده است؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.منبع: فاینداتور
انتشار: 11 دی 1401 بروزرسانی: 11 دی 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2149

به "ساحل بلک آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل بلک آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید