آشنایی با ویژگی های کوله پشتی مناسب برای سفر

به گزارش مجله تانی بای، سفر در گذشته در اقسام مختلفی وجود داشت و امروزه هم وجود دارد. اما، آنچه که ما در مقاله ویژگی های یک کوله پشتی مناسب قصد داریم به آن بپردازیم، کوله گردی بوده که شکل خاصی از سفر است. یکی از اساسی ترین وسایلی که برای این نوع سفر لازم بوده، یک کوله پشتی بی مثال بوده که در ادامه مقاله به چند نکته مهم درباره خرید بهترین کوله پشتی برای سفر اشاره نموده ایم. توجه به ویژگی های کوله پشتی مناسب برای سفر می تواند به شما کمک دهد تا یک کوله پشتی بی مثال خریداری فرمایید.

آشنایی با ویژگی های کوله پشتی مناسب برای سفر

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

ظرفیت کوله پشتی

گنجایش کوله پشتی به مواردی همچون مدتی که در مسافرت هستید و مقدار وسایلی که با خود دارید، ارتباط دارد. براساس مقاله ویژگی های کوله پشتی مناسب برای سفر باید بدانید که برای سفرهایی که بیشتر از 5 روز طول می کشند، کوله پشتی ویژه سفرهای بلند گزینش بسیار مناسبی هست. گنجایش این کوله بیش از 70 لیتر بوده و علاوه بر سفرهای طولانی، برای سفرهای زمستانی و سفر با بچه ها می تواند بی مثال باشد، چرا که فضای زیادی برای قرار دادن لباس های زمستانی و وسایل بچه ها دارد. اگر قصد سفر کوتاه مدت بین 1 تا 3 شب را دارید، کوله پشتی تعطیلات آخر هفته می تواند ایده آل باشد که بسته به احتیاج خود می توانید از 30 تا 50 لیتر از ظرفیت و گنجایشش بهره ببرید. همچنین، کسانی که بتازگی کوله گردی را شروع نموده اند، می توانند از این قسم کوله پشتی استفاده نمایند. کوله پشتی چند روزه ظرفیتی تا 80 لیتر داشته و برای سفرهای سه تا پنج روزه می تواند مورد بهره برداری قرار گیرد. از دیگر کاربرد این قسم می توان به استفاده در تورهای اسکی، سفرهای روزانه و سفرهای تابستانی اشاره نمود.

متناسب بودن کوله پشتی مورد نظر با سایز بدن

توجه به این مسئله بسیار مهم و ضروری است، چرا که در غیر این صورت، ممکن است برای سلامت شما خطرآفرین باشد. بنابراین، براساس مقاله ویژگی های یک کوله پشتی مناسب ضروری است که موارد زیر آنالیز گردند.

-اندازه دور کمر: معمولا براساس اندازه دور کمر، کمربند کوله پشتی ها طولی بین 50 تا 100 سانتیمتر دارند. البته، بعضی کوله ها دارای کمربندهای قابل تنظیم بوده که در صورت تغییر سایز می توانید اندازه کمربند را تنظیم نمایید.

-طول نیم تنه: نسبت ابعاد کوله پشتی با طول نیم تنه شما یکی از ویژگی های کوله پشتی مناسب برای سفر هست. در صورت متناسب بودن، کمترین فشار به ستون فقرات داخل گشته و خطرآفرین نیست. البته، کوله هایی هم وجود دارند که طراحی آنها بگونه ای است که می توان ارتفاع آنها را کم یا زیاد کرد.

-کوله پشتی مخصوص نوجوانان: نوجوانان معمولا در سن رشد هستند. بنابراین، آن دسته ای که اهل کوله گردی بوده، باید برای سفر خود کوله ای قابلیت تنظیم بیابند.

-کوله پشتی زنانه: سایز کمربند و بند شانه در این مدل از کوله پشتی ها بسیار کوچک بوده و با توجه به اندام بانوان ایجاد می شود.

خصوصیات کوله پشتی

وجود پارچه های توری شکل در بندها و قسمت های پشتی برای عبور جریان هوا می تواند یکی از ویژگی های اساسی کوله ها باشد، چرا که سبب شده که از خیس شدن در اثر عرق کردن جلوگیری شود. مخزن آب کوله به صورت یک آستر 2 لایه بوده که می تواند آب را تصفیه کند و خروجی آب دارای شلنگ های باریکی هست. پوشش ضد آب سبب محافظت از کوله در برابر عواملی همچون باد و حفظ وسایل در مقابل رطوبت می شود. کوله های فاقد این ویژگی معمولا تحت شرایطی خاص خیس شده و این مسئله سبب سنگین شدن کوله و کاهش سرعت حرکت شما می شود. وجود کمربند سبب گشته تا وزن کوله روی بدن شما قسمت شده و کمترین فشار به کمرتان وارد شود، به طوریکه 80 درصد وزن کوله پشتی به مفصل ران شما داخل شود. وجود سینه بند هم می تواند در جهتهای کوهستانی به ثبات و حفظ تعادل شما یاری کند. بند شانه که به صورت نوار است، حمل کوله پشتی را سهل تر می نماید. البته، بند شانه خود باید دارای زاویه ای 45 درجه با کوله پشتی باشد و آن را بر روی شانه شما حفظ کند، بقسمی که فشاری به شانه وارد نشود. براساس مقاله بهترین کوله پشتی برای سفر باید بدانید که وجود اسکلت در کوله پشتی ها باعث می شود که کمر و ستون فقرات شما در شکل ایده آل باشند. جهت نگهداری کیسه خواب می توانید آن را درون محفظه کیسه خواب بگذارید. همچنین، می توانید وسایل دیگری را نیز در این محفظه نگهداری کنید و از طرفی وجود بالشتک در کوله پشتی می تواند به عبور جریان هوا در پشت شما یاری قابل توجهی نموده و از میزان فشار وارد بر کمر بکاهد. معمولا بالشتک در قسمت پشتی و در بالا و پایین به صورت برجستگی هایی دیده می شود. اگر بعضی از ابزارهای جانبی مثل تبر، یخ شکن را در سفر با خود دارید، باید کوله شما مجهز به نقطه اتصال باشد که معمولا حلقه اتصال در کمربند کوله پشتی یا در قسمت زیرین آن واقع شده است و همچنین باید دارای حلقه های تقویتی بوده تا در جهت پاره نشوند. معمولا یک کوله مناسب بگونه ای طراحی شده که به راحتی می توان به وسایل موجود در آن رسید. در قسمت بالایی یک کوله بی مثال یک دهانه عظیم زیپ دار جهت رسیدن به وسایل درون آن دیده شده و همچنین برای رسیدن به وسایل میانه کوله پشتی می توانید از زیپ های پهلو یاری بگیرید. جیپ های کوله پشتی برای نگهداری وسایل ضروری تر و جیب های کمری جهت نگهداری جی پی اس و تلفن همراه مناسب هستند. برای وسایل نرم و بطری آب از جیب های انعطاف پذیر بهره می برند. این جیب ها به سبب انعطاف پذیری بالایی که دارند، شکل وسایل درون خود را می گیرند. جیب بیرونی اندازه کوچکی داشته و تعداد آن می تواند متغیر باشد. براساس مقاله بهترین کوله پشتی برای سفر توجه کنید که جیب بیلچه معمولا سایز عظیمتری داشته، در جلوی کیف بچشم می آید و با یک سگک به بدنه کوله پشتی وصل هست. کاربردش نیز در نگهداری ژاکت نازک و نقشه است.

منبع: همگردی
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 983

به "آشنایی با ویژگی های کوله پشتی مناسب برای سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با ویژگی های کوله پشتی مناسب برای سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید