اجرای طرح کاداستر در اراضی کرمانشاه

به گزارش مجله تانی بای، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از اجرای طرح کاداستر اراضی در 268 هزار هکتار از منابع طبیعی استان اطلاع داد و گفت: این طرح به عنوان تک برگ کردن اسناد دفترچه ای اراضی ملی از سال 97 از محل اعتبارت صندوق توسعه ملی شروع شده است.

اجرای طرح کاداستر در اراضی کرمانشاه

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، انشاالله کولانی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اضافه نمود: در همین زمینه سال قبل در سطح 250 هزار هکتار از اراضی قرارداد با شرکت های مشاوره ای منعقد و در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: سال جاری از محل صندوق توسعه ملی 2 قرارداد با شرکت های مشاوره ای اخذ و یک قرارداد نیز در سامانه ستاد ثبت شده که پس از درخواست شرکت مشاوره ای منعقد خواهد شد.

کولانی بیان نمود: این 2 قرارداد در سطح 208 هزار هکتار و قرارداد سوم در صورت عملیاتی شدن در مساحت 60 هزار هکتار از اراضی استان اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه قرارداد سوم به محض معین شدن شرکت مشاوره ای، عملیاتی می گردد، اضافه نمود: طرح کاداستر در 2 سال اخیر در سطح کشور اجرایی شده است.

محدوده بندی یا حدنگاری یا کاداستر فهرست نقشه برداری ثبتی است، یعنی آن نوع نقشه برداری که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان براساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد. کاداستر منبع اصلی داده ها در اختلافات و دعاوی بین مالکان زمین است.

همچنین کاداستر به روندی گفته می گردد که در آن اموال غیرمنقول شامل ملک، زمین و آپارتمان و غیره و در بعضی کشورها حتی اموال غیرمنقول شامل خودرو (مانند کاداستر کشور سوئیس) ثبت می گردد.

یک میلیون و 717 هزار هکتار از مساحت استان 2 میلیون نفری کرمانشاه، منابع طبیعی است که 527 هزار هکتار آن را جنگل و یک میلیون و 190 هزار هکتار دیگر را یعنی حدود 1. 5 درصد از وسعت منابع طبیعی کشور مراتع تشکیل می دهند.

استان کرمانشاه با 24 هزار کیلومتر مساحت در غرب کشور واقع شده و به دلیل میزبانی از رشته کوه های زاگرس، مملو از جنگل های بلوط است.

استان کرمانشاه 2 هزار و 595 روستا دارد که اکنون یک هزار و 308 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 628

به "اجرای طرح کاداستر در اراضی کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح کاداستر در اراضی کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید