استیلی بهترین گزینه بود، او را به زور برای امیدها انتخاب کردیم

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت فدراسیبون فوتبال، مرتضی محصص پس از ناکامی تیم امید در صعود به مرحله بعدی رقابت های قهرمانی زیر 23 سال آسیا گفت: من هم مثل همه اعضای تیم و میلیون ها نفر از مردم فوتبال دوست ایران از حذف تیممان متاسف و ناراحت هستم. لیاقت این تیم قطعاً بیش از اینها بود اما وقت آن است که در خصوص واقعیت ها صحبت کنیم.

استیلی بهترین گزینه بود، او را به زور برای امیدها انتخاب کردیم

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال گفت: واقعیت این است که حمید استیلی هیچ وقت به دنبال سرمربی شدن در تیم امید نبود. من در فوتبال چهره شناخته شده ای هستم و دلیلی ندارد که خلاف واقعیت صحبت کنم. می توانید از سایر اعضای کمیته فنی و دوستان من هم بپرسید. ما بعد از کرانچار به استیلی پیشنهاد دادیم سرمربی گردد اما به هیچ وجه قبول نکرد و سراغ آنالیز شرایط گزینه های دیگر رفتیم. بعد از فرهاد مجیدی باز هم این پیشنهاد را به استیلی دادیم که قبول نکرد و باز هم گزینه های متعددی مطرح شدند که به هر دلیل نشد. اما حمید استیلی بالاخره با اصرار اعضا قبول کرد به این دلیل که بهترین گزینه در آن مقطع بود.

وی ادامه داد: هیچ گزینه ای وجود نداشت که هم مدارج لازم را طی نموده باشد ، پرولایسنس داشته باشد و در آن مقطع کوتاه باقی مانده با همه نفرات این نسل به خوبی آشنا باشد. استیلی کامل ترین اطلاعات ممکن را در این زمینه داشت و با شناخت خودش نفرات مورد نظر را از بین بازیکنان قبلی تیم و مهره های شایسته لیگ انتخاب کرد. قبول دارم که چند سال بود استیلی کار مربیگری نمی کرد اما در این مقطع با قاطعیت می گویم که بهترین تصمیم را گرفتیم و بهترین انتخاب را انجام دادیم. البته می توانستیم به سراغ مربی گرانقیمت خارجی برویم اما این مسئله هم برای فدراسیون مشکل ساز بود هم کدام مربی خارجی در مدت دو ماه می توانست چنین شناختی از این تیم پیدا کند؟ مسئله مهم این بود که زمان کافی در اختیار نداشتیم.در این بین صحبت های غیر منصفانه زیادی مطرح شد. از این قبیل که من یا آقای معینی می خواستیم وارد کادر فنی این تیم ها شویم. واقعاً اینگونه ادعاها و صحبت ها در شان فوتبال ما نیست. سابقه من و آقای معینی روشن است. در زمان کدام مربی چنین خواسته ای داشتیم یا چنین هدفی را دنبال کردیم؟ آیا در نهایت ما دستیار حمید استیلی در این مسابقات شدیم؟ فکر می کنم برای همه روشن است که این صحبت ها دروغ بود. حوزه کار و وظایف من به عنوان کمیته فنی و عضو کمیته فنی AFC کاملاً تعیین است. و همین حالا به عنوان یکی از نمایندگان AFC در بانکوک حضور دارم. واقعاً در قبال چنین دروغ هایی چه باید گفت؟

محصص افزود: متاسفانه بازنده های خوبی هم نیستیم. نمی دانم چرا در زمان شکست همه چیز را فراموش می کنیم. امروز برخی ها برای او شمشیر از رو بسته اند. نمی دانم چرا قدر این سرمایه ها را نمی دانیم. من معتقدم این تیم با این بازیکنان و این کادر باید حفظ شوند و تیم ب فوتبال ما را بسازند.

وی همچنین گفت: به جای زانوی غم بغل کردن باید به فکر فردا باشیم و ببینیم تیم هایی که پیروز شدند چه الگویی دارند. ژاپن هم حذف شد، عراق هم کنار رفت تیم های دیگری هم به این سرنوشت دچار می شوند اما مشکل ما این است که زمان ناکامی ها به دنبال تسویه حساب می رویم. به اعتقاد من می گردد به این تیم امیدوار بود و می توان فردای بهتری داشت.

محصص در انتها دفاعیات خود از استیلی تاکید نمود: یادمان نرود استیلی زمان کمی داشت و فقط دو اردو در قطر و اندونزی کنار این تیم بود که برای ایجاد تحول تاکتیکی در تیم و اجرای برنامه های مورد نظر کافی نیست. نباید زود ناامید شویم و اینهمه کوشش و دلسوزی و زحمات سرمایه های فوتبال کشورمان را نادیده بگیریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 696

به "استیلی بهترین گزینه بود، او را به زور برای امیدها انتخاب کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استیلی بهترین گزینه بود، او را به زور برای امیدها انتخاب کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید