افراد پیروز با این روش ها با افراد منفی کنار می آیند

به گزارش مجله تانی بای، افراد پیروز در روبرو با افراد منفی چه می نمایند ؟ افراد منفی و خطرناک همواره به آدم ضد حال می زنند ولی تحقیقات نشان داده است که علاوه بر این، آنها به مغز هم آسیب می رسانند. این افراد منطق ندارند و از تاثیر منفی که روی بقیه افراد می گذارند اصلا مطلع نیستند؛ و از ایجاد بی نظمی و راه رفتن روی اعصاب دیگران کاملا احساس رضایت و خوشایندی دارند. این افراد مسائل غیر ضروری، دعوا و از همه بدتر استرس ایجاد می نمایند.

افراد پیروز با این روش ها با افراد منفی کنار می آیند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ذهن، تحقیقات نشان داده است که استرس تاثیر دراز مدت و منفی روی مغز دارد. تنها چند روز استرس تاثیر نورون ها بر هیپوکامپ -بخش مهمی از مغز که با استدلال و حافظه سر و کار دارد- را مختل می نماید. اگر هفته ها استرس داشته باشید آسیب هایی به دندریت های عصبی (شاخه های متعدد عصبی که سلول های مغز را به هم مرتبط می نماید) وارد می گردد که می توان آن را جبران کرد ولی اگر چند ماه استرس داشته باشید نورون ها برای همواره نابود می شوند. استرس خطر بزرگی برای پیروزیت شماست و وقتی استرس از کنترل خارج می گردد مغز و عملکرد شما مختل خواهد شد.

بیش تر منابع استرس در محل کار به راحتی قابل تشخیص هستند. اگر شرکت شما به یاری اقتصادی به وسیله سودآوری احتیاج دارد تا به کار خود ادامه دهد شما دچار استرس هستید ولی می دانید چگونه این قضیه را حل کنید. منابع غیر قابل پیش بینی استرس که ناگهانی بروز می نمایند بیش ترین ضربه را به شما خواهند زد.

تحقیقاتی که اخیرا اجرا شده است به ما نشان می دهد که قرار دریافت در شرایطی که بار احساسی منفی بالایی دارد -همان شرایط یکسان در زمان روبرو شدن با افراد منفی- باعث می گردد مغز واکنش های گسترده ای به این استرس بدهد. انرژی منفی، خشونت، سندروم قربانی بودن، دیوانگی محض یا هر چیز دیگر، مهم اینست که افراد منفی مغز شما را به درجه ای از استرس می رسانند که باید تا حد امکان از رسیدن به این مرحله دوری کرد.

توانایی مدیریت احساسات و حفظ خونسردی در زمانی که تحت فشار هستید با عملکرد شما رابطه مستقیم دارد. در تحقیقی که بر روی بیش از یک میلیون نفر اجرا شده است نتایج جالبی بدست آمده است؛ 90 درصد از افرادی که بهترین عملکرد را داشتند افرادی بودند که مواقع پر تنش احساسات و استرس خود را به خوبی مدیریت می کردند و خونسرد بودند. یکی از نکات مثبت این افراد اینست که توانایی خنثی کردن اثرات افراد منفی را دارند. آن ها به خوبی با شرایط کنار می آیند و افراد منفی را پس می زنند.

از میان تمامی استراتژی هایی که برای مقابله با افراد منفی به کار می فرایند 12 تا از بهترین های آنها انتخاب شده است و در زیر آمده است. برای مقابله کردن با این افراد باید بدانیم که چه کارهایی را انجام بدهیم و چه کارهایی را انجام ندهیم. مهم ترین چیزی که باید همواره به یاد داشته باشید این است که شما خیلی بیش تر از تصورتان می توانید بر همه چیز کنترل داشته باشید.

12 روشی که افراد پیروز برای مقابله با آدم های منفی استفاده مینمایند

1- افراد پیروز ارتباط شان را با منفی ها محدود می نمایند

افراد غرغرو و منفی آنقدر در مسائل خود غرق می شوند که نمی توانند برای حل کردن آنها تمرکز نمایند. آنها دیگران را هم در این شرایط اسفناک درگیر می نمایند تا احساس بهتری داشته باشند. معمولا گوش دادن به ناله های افراد غرغرو به دیگران فشار وارد می نماید زیرا آن افراد نمی خواهند بی ادبانه برخورد نمایند ولی بین گوش دادن به درد دیگران و غرق شدن در انرژی منفی آنها حد و مرزی وجود دارد.

شما می توانید حد و مرز مشخص کنید و در صورت احتیاج از این افراد فاصله بگیرید. بیایید اینطور فکر کنیم: اگر آن فرد غرغرو سیگار بکشد شما کل روز کنارش می نشینید و دود سیگار را وارد ریه هایتان می کنید؟ شما فاصله می گیرید و این همین کاری است که باید با افراد غرغرو انجام دهید. بهترین راه فاصله دریافت اینست که از او بپرسید چه راه چارهی برای مسائلش دارد. آنها معمولا یا ساکت می شوند یا بحث را عوض می نمایند.

2- افراد پیروز در جنگ با منفی ها همواره پیروز هستند

افراد پیروز می دانند که پیروز شدن در جدال های زندگی چقدر اهمیت دارد، خصوصا زمانی که دشمن شما یک فرد منفی و خطرناک است. در یک جدال، احساسات نامعلوم باعث می شوند به شما آسیب های زیادی وارد گردد. وقتی که شما به احساسات خود پاسخ می دهید، می توانید عاقلانه جدال های خود را انتخاب کنید و تنها زمانی که شرایط مناسب است وارد یک جدال شوید.

3-افراد پیروز مسائل بی اهمیت را نادیده می گیرند

افراد منفی شما را با رفتار غیر منطقی شان دیوانه می نمایند. اشتباه نکنید - این رفتار آنها هیچ توجیه منطقی ندارد. چرا به رفتار آنها واکنش نشان می دهید و خود را درگیر می کنید؟

هر چقدر فردی غیر منطقی تر باشد، رها شدن از دام او برای شما آسان تر است. سعی نکنید با آنها مبارزه کنید. از آنها فاصله بگیرید و به ارتباط های خود مثل یک پروژه علمی نگاه کنید (اگر شبیه آنها بشوید از دست می روید). احتیاجی نیست به همه بحران های احساسی پاسخ دهید - تنها به حقایق توجه کنید.

4- افراد پیروز به احساسات خود مطلع هستند

برای حفظ فاصله های عاطفی باید مطلعی کافی داشته باشید. وقتی دیگران میخواهند شما را تحریک نمایند اگر متوجه نشوید چه زمانی این کار را می نمایند هرگز نمی توانید مانع آنها شوید. گاهی اوقات شما خود را در شرایطی می بینید که باید خیلی سریع تصمیم درست را بگیرید و به راهتان ادامه دهید. این کاملا طبیعی است و شما برای انجام آن به زمان احتیاج دارید.

بیایید اینطور فکر کنیم: اگر یک فرد روان پریش در خیابان به سمت شما بیاید و به شما بگوید رئیس جمهور آمریکا است، شما حرف او را باور نخواهید کرد. وقتی در شرایطی هستید که همکارتان چنین رفتاری دارد، بهترین کار اینست که لبخند بزنید و او را تایید کنید. اگر می خواهید رفتار او را تغییر دهید به خودتان زمان بدهید و راه مناسبی برای این کار پیدا کنید.

5- افراد پیروز برای خودشان حد و مرز مشخص می نمایند

این همان جایی است که افراد خودشان را دست کم می گیرند. آنها فکر می نمایند که چون با شخص دیگری کار یا زندگی می نمایند دیگر راهی برای کنترل اوضاع ندارند. هنگامی که راه خود را برای نادیده دریافت یک فرد پیدا کردید، رفتارهای او برای شما قابل پیش بینی می گردد و درک آنها آسان تر خواهد بود. این کار باعث می گردد که شما منطقی فکر کنید و بتوانید تصمیم بگیرید که چه زمانی او را تحمل کنید و چه زمانی نکنید. برای مثال، اگر در یک پروژه کاری با یک شخص بیش از دیگران کار می کنید این بدین معنا نیست که ارتباط شما با آن فرد باید نزدیک تر از دیگر همکارانتان باشد.

شما می توانید مرزی قرار دهید ولی باید این کار را مطلعانه انجام دهید. اگر بگذارید کارها روال عادی خود را پیش بگیرند ممکن است دفعات زیادی در شرایط سخت قرار بگیرید. اگر حد و مرز قرار دهید و تصمیم بگیرید که چه زمانی با یک فرد منفی ارتباط داشته باشید یا نداشته باشید خیلی راحت کنترل اوضاع را بدست می گیرید. تنها راه چاره اینست که همواره آماده باشید و اجازه ندهید فردی از حد خودش فراتر قدم بردارد (که خواهند برداشت).

6- افراد پیروز اجازه نمی دهند کسی شادی هایشان را خراب کند

وقتی شما از نظر دیگران نسبت به خودتان لذت می برید و مسرور می شوید، دیگر کنترل شادی هایتان را ندارید.وقتی افرادِ با احساس از انجام کاری راضی می شوند دیگر اجازه نمی دهند دیگران با کارها و نظراتشان راضیی را از آنها بگیرند.

زمانی که نمی گردد نسبت به نظر دیگران بی تفاوت بود احتیاجی نیست خود را با دیگران مقایسه کنید و می توانید نظر دیگران را بپذیرید. با این کار، افراد منفی هر جوری که فکر نمایند یا هر کاری که انجام دهند ارزش شما از درونتان شکل می گیرد. بدون در نظر دریافت طرز فکر افراد در هر شرایطی یک چیز صد در صد است: شما هیچ وقت به میزانی که آنها می گویند خوب یا بد نیستید.

7- افراد پیروز تنها به راه چاره فکر می نمایند

وقتی تمرکز می کنید توجه شما نشاندهنده حالت عاطفی تان است. وقتی که شما روی مسائل خود تمرکز می کنید سرشار از احساسات منفی و استرس می شوید. ولی وقتی روی راه چاره ها تمرکز می کنید تاثیری مثبت خواهد داشت و انرژی مثبت شما را فرا می گیرد و استرس از شما دور می گردد.

درباره افراد منفی هم همین طور است. وقتی روی رفتار بد و ناپسند آنها تمرکز کنید آنها بر شما مسلط خواهند شد. به رفتارهای بد آن فرد فکر نکنید و روی روش هایی تمرکز کنید که بتوانید با آنها کنار بیایید. این کار سبب می گردد شما کنترل اوضاع را بدست بگیرید و استرس شما در زمان دیدن آن فرد کاهش می یابد.

8- افراد پیروز فراموش می نمایند

افراد با احساس خیلی سریع می بخشند ولی این بدین معنا نیست که فراموش می نمایند. بخشش یعنی اتفاق های گذشته را فراموش کنیم و به زندگی ادامه بدهیم، نه اینکه به کسی که در حق ما بدی نموده است فرصت دوباره بدهیم. افراد پیروز با اشتباهات دیگران خود را نمی بازند و خیلی سریع آن را فراموش می نمایند. آنها سعی می نمایند از خود در مقابل این گونه اتفاق ها در آینده محافظت نمایند تا دیگر ضربه نخورند.

9- افراد پیروز تفکرات منفی را از خود دور می نمایند

گاهی اوقات افراد منفی انرژی خود را به شما منتقل می نمایند. این اصلا ایرادی ندارد که شما از رفتار کسی ناراحت شوید ولی احساس درونی شما می تواند این حس منفی را بیش تر کند یا به شما یاری کند این اتفاق را فراموش کنید. افکار منفی ذهن شما را خراب می نمایند و شما به آنها هیچ احتیاجی ندارید. این افکار منفی شما را به ته چاهی می اندازند که رهایی از آن خیلی سخت است. شما باید به هر قیمتی از افکار منفی دوری کنید.

10- افراد پیروز کمتر کافئین مصرف مینمایند

مصرف کافئین باعث آزاد شدن آدرنالین می گردد. مکانیزم آدرنالین باعث می گردد در هنگام بحث پاسخ های جنگ یا گریز بدهیم؛ یعنی یا می مانیم و بحث کنیم یا هنگامی که احساس خطر کنیم به بالای کوه فرار می کنیم. این مکانیزم باعث می گردد شما منطقی فکر نکنید و فقط به فکر جواب دادن باشید. این کار برای زمانی که یک خرس در تعقیب شماست جواب می دهد ولی وقتی یک همکار عصبانی شما را در راهرو گیر انداخته است اصلا راه چاره خوبی نیست.

11- افراد پیروز خواب کافی دارند

هر چقدر که درباره اهمیت خوابیدن بگوییم کم است. خواب کافی احساسات شما را افزایش می دهد و شما می توانید راحت تر استرس خود را مدیریت کنید. هنگامی که در خواب هستید، مغز شما خود را دوباره شارژ می نماید و اتفاقات آن روز را مرور می نماید و آنها را ذخیره یا پاک می نماید (دلیل خواب دیدن ما همین است) تا شما سرحال و با ذهنی باز از خواب بیدار شوید. زمانی که خواب کافی یا درستی ندارید کنترل فردی، دقت و حافظه شما کاهش می یابد. بی خوابی میزان هورمون استرس را - حتی بدون اینکه دلیلی برای استرس وجود داشته باشد - بالا می برد.

یک خواب راحت شبانه شما را به فردی مثبت، خلاق و منطقی- در زمان رو به رو شدن با افراد منفی - تبدیل می نماید و به شما یاری می نماید خیلی راحت با آنها روبرو شوید.

12- افراد پیروز از سیستم پشتیبان خود بهره می گیرند

این مورد وسوسه نماینده و در عین حال کاملا بی فایده است که بخواهید یک تنه از پس همه چیز بر بیایید. برای مقابله با افراد منفی شما باید نقاط ضعف خود را در هنگام برخورد با آنها بشناسید؛ یعنی باید از سیستم پشتیبان خود بخواهید دیدگاهی درباره آن فرد بدست بیاورد. همه افراد در محل کار و یا خارج از آن کسی را دارند که به آنها روحیه می دهد و از شرایط سخت نجاتشان می دهد. این افراد در زندگی شما چه کسانی هستند؟ آنها را بشناسید و طرز فکر آنها را آنالیز کنید و در هنگام احتیاج از آنها یاری بخواهید. گاهی اوقات فقط با شرح دادن یک مشکل دیدگاه جدیدی به روی شما گگردده می گردد. در بسیاری از موارد، افراد دیگر راه چارهی به شما پیشنهاد می نمایند که شما به آن فکر ننموده بودید زیرا آنها خارج گود هستند و به اندازه شما درگیری ذهنی ندارند.

قبل از اینکه سیستم خارق العاده خود را راه اندازی کنید باید از این امتحان عبور کنید. در بسیاری از مواقع شما با افراد منفی وارد روابط حساس می شوید. خوشبختانه، انعطاف پذیری مغز یاری می نماید که در هنگام یادگیری رفتارهای جدید - حتی زمانی که شکست می خورید - تغییر شکل دهد و به گونه دیگری تبدیل گردد. استفاده از این تکنیک های از بین برنده استرس به مغز شما یاد می دهد تا چگونه هنگام برخورد با افراد منفی استرس خود را کنترل کنید و اثرات منفی آن را کاهش دهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1248

به "افراد پیروز با این روش ها با افراد منفی کنار می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد پیروز با این روش ها با افراد منفی کنار می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید