اقامتگاه های بوم گردی بوشهر استانداردسازی می شود

به گزارش مجله تانی بای، معاون گردشگری و سرمایه گذاری بوشهر از استانداردسازی اقامتگاه های بوم گردی این استان خبر داد.

اقامتگاه های بوم گردی بوشهر استانداردسازی می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر، سکینه سالاری گفت: اقامتگاه های بوم گردی فعال و در حال ساخت استان هم زمان با توسعه زیرساخت های گردشگری به منظور حفظ و پاسداشت فرهنگ سنتی و بومی استان و معرفی این فرهنگ که بر خواسته از تجربه های گذشتگان و نیاکان ما است، استانداردسازی می شود.

او افزود: در نظر داریم بوم گردی ها با رعایت بالاترین سطح ممکن در خصوص ضوابط زیست محیطی و سازگاری با معماری بومی و بافت تاریخی منطقه، حفظ سیمای روستای هدف گردشگری، تعامل با جامعه محلی و توجه به تنوع اقلیمی، آب و هوایی فعالیت کنند و خدمات ارائه دهند.

سالاری با اشاره به اهمیت بالای سطح کیفی خدمات ارائه شده به گردشگران در واحدهای اقامتی و پذیرایی شرح داد: لازم است اقامتگاه های بوم گردی با اخذ شرایط و ضوابط از معاونت گردشگری و دریافت امتیاز کسب شده در فرآیند ارزیابی قرار گیرند که این مهم در استان بوشهر محقق خواهد شد.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری بوشهر اظهار کرد: در زمینه گردشگری باید چند موضوع را در کنار هم قرار دهیم، یکی از مهم ترین موضوعات این است که خدمات مطلوب به جذب گردشگر کمک می کند و کیفیت بخشی این خدمات مستلزم رعایت نکاتی است که برای راه اندازی یک اقامتگاه باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 727

به "اقامتگاه های بوم گردی بوشهر استانداردسازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه های بوم گردی بوشهر استانداردسازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید