الگوریتم های فیس بوک به تفرقه انگیزی دامن می زنند

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، طبق گزارشی جدید مدیران ارشد فیس بوک در برابر کوشش های داخل شرکت برای کاهش تفرقه انگیزی این پلتفرم مقاومت نموده اند.

الگوریتم های فیس بوک به تفرقه انگیزی دامن می زنند

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به نوشته وال استریت ژورنال گزارشی داخلی در فیس بوک الگوریتم هایی را رصد نموده که از قابلیت جذب مغز انسان به تفرقه افکنی سواستفاده و این شبکه اجتماعی را به یک مکان دوقطبی تبدیل می نماید.

این نشریه در تحقیقی دیگر اشاره نموده بود فیس بوک در سال 2016 میلادی متوجه شده به دلیل الگوریتم های توصیه ای ، 64 درصد کاربرانش به گروه های افراط گرا موجود در این پلتفرم ملحق می شوند. سال بعد فیس بوک پروژه فصل مشترک را راه اندازی کرد. این پروژه تلاشی بود تا شرایط دوقطبی در شبکه اجتماعی کاهش و همدردی میان کاربران افزایش یابد.

اما در نهایت شرکت تصمیم گرفت درباره الگوریتم های توصیه ای فعالیتی انجام ندهد زیرا می ترسید ادعاها درباره تبعیض آمیز بودن فعالیت های شرکت بیشتر گردد. از سوی دیگر تغییرات پیشنهادی دیگر برای کاهش این امر نیز به طور سطحی اجرا شدند.

سخنگوی فیس بوک در بیانیه ای خاطرنشان کرد این شرکت از سال 2016 تا به امروز نکات بیشماری را آموخته و بیش از 2 میلیون دلار صرف تحقیقات خارج شرکت درباره دوقطبی سازی فضای شبکه اجتماعی نموده است. در این بیانیه آمده است: ما از 2016 تا به امروز مطالب بسیاری آموختیم و آن شرکت سابق نیستیم. اکنون یک تیم یکپارچه سازی قدرتمند ساخته ایم، سیاست هایمان و عملنمودهایمان را تقویت نموده ایم تا محتوای مضر را محدود کنیم. همچنین سعی داریم با یاری تحقیقات تاثیر پلتفرم خود روی جامعه را درک کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 999

به "الگوریتم های فیس بوک به تفرقه انگیزی دامن می زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الگوریتم های فیس بوک به تفرقه انگیزی دامن می زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید