انتقاد از باران گریزی ترامپ در فرانسه

به گزارش مجله تانی بای، رئیس جمهوری آمریکا که بابت بارش باران، بازدید از قبرستان سربازان آمریکایی ها در شمال فرانسه را لغو کرد، با انتقادهای شدیدی روبه رو شد.

انتقاد از باران گریزی ترامپ در فرانسه

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که به فرانسه سفر کرده است قصد داشت شنبه از قبرستان آمریکایی ها در بخش بلو، واقع در شمال فرانسه دیدن کند اما بارش باران بهانه ای شد تا کاخ سفید در بیانیه ای لغو این بازدید را اعلام کند.

در بیانیه کاخ سفید به مسائل لجستیکی ناشی از آب و هوا اشاره و گفته شد که جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و جان کلی، رئیس دفتر کاخ سفید به جای ترامپ به این قبرستان متعلق به جنگ جهانی اول می روند. منتقدان به سرعت اقدام ترامپ در لغو بازدید از این قبرستان را که محل دفن بیش از 2000 سرباز است، مورد سرزنش قرار دادند.

دیوید فروم، سخنرانی نویس سابق جورج بوش در توئیتی نوشت: از پاریس تا محل یادبود 60 مایل (96 کیلومتر) هم نیست. اگر هوا به حدی بارانی بود که بالگردهای ریاست جمهوری نمی توانست آنجا بنشیند، خودروهای رئیس جمهور می توانست یک ساعته این مسیر را طی کنند. واقعا تعجب آور است که یک رئیس جمهوری به فرانسه برود تا در سالگردی به این مهمی شرکت کند و بعد در هتل بماند و به جای ادای احترام به آمریکایی هایی که صد سال پیش در چنین روزی جانشان را برای پیروزی در فرانسه از دست دادند، تلویزیون تماشا کند.

دونالد ترامپ برای گرامیداشت صدمین سالگرد آتش بس 11 نوامبر 1918 یا روز ترک مخاصمه جنگ جهانی اول، صبح جمعه واشنگتن را به مقصد پاریس ترک کرد. بیش از 115 هزار آمریکایی در جنگ جهانی اول کشته شدند.

بن رودز، مشاور سیاسی و سخنرانی نویس ارشد دولت اوباما هم از کاخ سفید بابت عدم دوراندیشی برای آب و هوای نامناسب انتقاد کرد. او در توئیتی نوشت: در هشت سال ریاست جمهوری اوباما در اجرای این بازدید یاری می کردم. همیشه هم گزینه باران را مدنظر داشتیم.

برخی از مقام های سابق دولت اوباما هم تصاویری از ایستادن این رئیس جمهوری سابق آمریکا زیر باران در این قبرستان منتشر کردند. از دیگر منتقدان، نیکولاس سوامس، عضو پارلمان انگلیس و نوه وینستون چرچیل، بود. او در توئیتی نوشت: آب و هوا نمی تواند این اقدام رقت انگیز و نامناسب دونالد ترامپ در ادای احترام به سربازانی که رو در رو با دشمن کشته شدند، توجیه کند.

در همین حال جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا در پیامی ترامپ را به توهین به یاد هزاران سرباز کشته شده در جنگ متهم کرد. این سناتور سابق در توئیتر نوشت: برای ترامپ اهمیتی ندارد به سربازانی احترام بگذارد که گاها در شرایطی بدتر از باد و بارانی که تیم رئیس جمهوری اکنون در فرانسه با آن روبرو شدند، قرار داشتند. ترامپ بابت بارش باران به آنجا نرفته است؟ آن سربازان در باران، در گل، در برف جنگیدند و بسیاری در راه آزادی در سنگرها جان دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 52

به "انتقاد از باران گریزی ترامپ در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از باران گریزی ترامپ در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید