کرونا در اروپا، از رکود مالی بی سابقه در ایتالیا تا شیوع چشمگیر ویروس انگلیسی در فرانسه

به گزارش مجله تانی بای، جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که سومین اقتصاد عظیم ملی منطقه یورو (ایتالیا) به دلیل بحران کرونا با رکود مالی که از جنگ جهانی دوم بی سابقه بوده روبرو شده و شمار آلودگی ها به ویروس انگلیسی در فرانسه هم به شدت افزایش پیدا نموده است.

کرونا در اروپا، از رکود مالی بی سابقه در ایتالیا تا شیوع چشمگیر ویروس انگلیسی در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی آن همچنان در اروپا ادامه دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بازگشایی مدارس در دستورکار دولت انگلیس

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با وجود شرایط حاد کرونایی در کشورش می خواهد مدارس را باز کند. بر این اساس جانسون از وزرای خود درخواست نموده آماده سازی برای بازگشت به کلاس های درس را تسریع نمایند چرا که به گفته مشاور ارشد پزشکی دولت نقطه اوج کرونا هفته گذشته پشت سر گذاشته شده است.

در بریتانیا در 8 دسامبر سال 2020 واکسیناسیون سراسری آغاز شده و تا 15 فوریه قرار است همه انگلیسی هایی که بالای هفتاد سال سن داشته و یا بیماری های زمینه ای دارند در برابر کرونا واکسینه شوند.

پیست های اسکی در فرانسه در فوریه هم تعطیل خواهد بود

پیست های اسکی در فرانسه در فوریه هم تعطیل خواهند بود. دفتر نخست وزیر فرانسه اعلام نموده که تحولات شرایط بهداشت و سلامت فعلی به ما اجازه باز کردن پیست های اسکی را نمی دهد. به گفته وی هنوز تاریخی برای بازگشایی مجدد تعیین نشده است.

افزایش شمار بیماران بستری در اوژانس فرانسه

شمار بیماران کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه فرانسه برای اولین بار از آغاز ماه دسامبر مجددا به بالای 3200 نفر افزایش پیدا نموده است. بر اساس آمارهای رسمی در حال حاضر حدود 3228 فرانسوی با بیماری کرونا در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند.

شیوع ویروس انگلیسی در فرانسه

ویروس جهش یافته انگلیسی هم به سرعت در فرانسه در حال گسترش است. در هفته گذشته از هر 10 سرایت جدید یک مورد با این ویروس جهش یافته ارتباط داشت.

آژانس دارویی اروپا هم آنالیز یک داروی کرونای جدید که وزیر بهداشت آلمان اخیرا خرید آن برای کشورش را در دستور کار قرار داده بود را آغاز نموده است. این دارو به صورت مشترک توسط یک شرکت داروسازی آمریکایی و سوئیسی فراوری می گردد. سال گذشته این دارو برای درمان دونالد ترامپ بعد از ابتلا به کرونا به کار برده شد.

کاهش بعضی محدودیت ها در اتریش

دولت اتریش هم کاهش بعضی محدودیت ها از 8 فوریه را در دستور کار قرار می دهد. دولت اتریش اعلام نموده که تجارت ها، مدارس و بعضی خدمات مانند آرایشگاه ها می توانند تحت شرایطی باز شوند.

محدودیت های تردد شبانه در ساعت های بین 20 تا 6 صبح همچنان در این کشور ادامه خواهد داشت. در زمینه های دیگر از جمله سفرها در مقابل محدودیت هایی تصمیم گیری خواهد شد.

ضربه سخت کرونا به صنعت توریسم پرتغال

بحران کرونا آسیب جدی به بخش مهم توریسم در پرتغال وارد نموده و این صنعت را به سطح اوایل دهه 1990 رسانده است.

آژانس آمار ملی این کشور روز گذشته بیان کرد که سال گذشته تعداد اقامت های شبانه در پرتغال در مقایسه با سال 2019 حدود 63 درصد کاهش پیدا نموده و به 26 میلیون نفر رسیده است. آمار کمتر از این مربوط به سال 1993 با حدود 23.6 میلیون اقامت شبانه بوده است. تعداد گردشگران هم با کاهش 61.2 درصدی به 10.5 میلیون مفر کاهش پیدا نموده است.

صنعت توریسم برای این کشور کوچک اروپایی اهمیت بسیار زیادی دارد. در سال 2019 این صنعت 8.7 درصد فراوری ناخالص ملی پرتغال را تامین کرد.

کاهش چشمگیر سفرهای هوایی شهفرایندان آلمانی

اسپانیا با وجود محدودیت ها در بحران کرونا همچنان محبوبترین هدف پروازی شهفرایندان آلمانی در سال گذشته بوده است. بر اساس آمارهای منتشر شده در سال گذشته حدود 3.18 میلیون مسافر از آلمان به این کشور سفر نموده اند که البته کاهش 78 درصدی را نسبت به سال 2019 داشته است. هدف دوم سفر محبوب شهفرایندان آلمانی ترکیه بوده است که با کاهش 72 درصدی مسافران به این کشور از آلمان در سال 2020 2.3 میلیون مسافر به این کشور پرواز نموده اند.

بر اساس آمارهای اعلام شده ترددهای هوایی مسافران در سال 2020 حدود سه چهارم کاهش داشته و 44 تا از عظیمترین فرودگاه های آلمان تنها 57.8 میلیون مسافر داشته اند که این پایین ترین میزان مسافر هوای از زمان اتحاد دوباره آلمان بوده است. در سال 2019 فرودگاه های آلمان 226.7 میلیون مسافر را جابجا کردند که رکورد بالایی محسوب می شد.

تشدید محدودیت های سفر در اتریش

اتریش مجددا محدودیت های سفر را تشدید می نماید. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف دولت در آینده باید همه مسافرانی که به اتریش می آیند ثبت نام نمایند و یک بار در هفته تست منفی کرونا ارائه دهند.

علاوه بر این قواعد قرنطینه هم برای مسافران مد نظر قرار گرفته و کنترل های مرزی موجود با کشورهای همسایه جمهوری چک، اسلواکی، مجارستان و اسلوونی هم تمدید خواهد شد.

اتحادیه اروپا قواعد سفر از کشورهای غیر اروپایی و انگلیس را تشدید می نماید

یک دیپلمات اروپایی هم اعلام نموده که اتحادیه اروپا قواعد سفر از کشورهای غیر اروپایی از جمله انگلیس به این منطقه را تشدید می نماید. بر این اساس سفرهای بدون محدودیت و بدون قرنطینه اجباری باید برای مسافران از کشورهایی وجود داشته باشد که در آن موارد ابتلا به کرونا بسیار پایین است. این دیپلمات اروپایی از توافق سفرای این اتحادیه روی این طرح اطلاع داده است.

406 مرگ روزانه کرونایی در انگلیس

انگلیس هم از ابتلای 18607 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داده که پایین ترین مبتلای روزانه از 15 دسامبر بوده و 406 نفر هم در این مدت بر اثر ابتلا به کرونا جان داده اند که پایین ترین میزان مرگ روزانه از 28 دسامبر بوده است. در مجموع تا به حال بر اساس اطلاعات رسمی حدود 9.2 میلیون نفر در انگلیس اولین دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

ماکرون رئیس جمهور فرانسه هم اعلام نموده که اروپا باید در زمینه واکسیناسیون علیه ویروس کرونا کارآیی بیشتری از خود نشان دهد. به گفته وی این همچنین خواست صدر اعظم و رئیس کمیسیون اروپایی هم هست.

ماکرون بعد از دیداری با رئیس جمهور صربستان از رقابت تنگاتنگ با این ویروس اطلاع داده و بیان کرد که روز آدینه در نشست مجازی شورای امنیتی دفاعی آلمان-فرانسه با مرکل شرکت خواهد نمود.

1.5 میلیون نفر در فرانسه واکسینه شده اند

در فرانسه تا به حال 1.5 میلیون نفر اولین دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند. به دلیل تاخیرهای اعلام شده از طرف فراوری نمایندگان واکسن در تحویل واکسن ها دولت انتظار واکسیناسیون حدود یک میلیون نفر دیگر در ماه فوریه را دارد.

اولین محموله واکسن روسی به مجارستان رسید

مجارستان هم روز سه شنبه اولین تحویل واکسن از روسیه را خواهد داشت و 40 هزار دوز واکسن از روسیه وارد می نماید. مجارستان به عنوان اولین کشور اروپایی واکسن روسی اسپوتنیک 5 را که هنوز در اروپا تایید نشده در ژانویه خریده است.

بیمارستان های فرانسه هم اعلام نموده اند که حدود یک پنجم مبتلایان به کرونا در شهر پاریس به ویروس جهش یافته انگلیسی آلوده شده اند. این در حالی است که در اوایل ژانویه میزان آلودگی به این ویروس جهش یافته در پاریس هفت درصد بود و حالا به 15 تا 20درصد رسیده است.

رکود بی سابقه مالی در ایتالیا

اقتصاد ایتالیا هم در اواخر سال 2020 به دلیل محدودیت های کرونایی به شدت با رکود روبرو شده و بر اساس اطلاعات اداره آمار ملی این کشور فراوری ناخالص داخلی در این کشور بین ماه های اکتبر و دسامبر نسبت به سه ماهه قبلی حدود 2 درصد کاهش داشت.

اقتصاد ایتالیا به عنوان سومین اقتصاد ملی عظیم منطقه یورو حدود 8.8 درصد کاهش داشت که چنین رکودی را از زمان جنگ دنیای دوم تجربه ننموده بود.

آلمان همچنان با کمبود واکسن روبرو است

نشست روز گذشته صدر اعظم آلمان و مقامات ایالتی و نمایندگان شرکت های واکسن سازی برای تسریع فرایند واکسیناسیون در این کشور نتیجه ای نداشت و این مسئله با انتقادها و ابراز دلسردی های فراوانی از طرف بسیاری گروه های سیاسی همراه بود.

مارکوس زودر، نخست وزیر ایالت بایرن و رئیس حزب سوسیال مسیحی خواهان تغییر استراتژی واکسن آلمان و اولویت بندی مجدد شد. یکی از دلایل این درخواست وی این است که واکسن آسترازنکا برای افراد بالای 65 سال در آلمان تایید نشده است.

در نشست روز گذشته تعیین شد که در سه ماهه ابتدایی امسال میلادی کمبودهای واکسن همچنان وجود خواهد داشت و در سه ماهه دوم واکسن بیشتری در اختیار آلمان قرار خواهد گرفت.

رئیس حزب سبز آلمان هم بیان کرد که این نشست انتظارات حزبش را برآورده ننموده است.

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان بعد از نشست واکسن بیان کرد که انتظار هیچ گونه تنش زدایی از فرایند کند واکسیناسیون را ندارد. وی اضافه نمود: در نشست واکسن برای همه شرکت نمایندگان این مسئله واضح شد که در اولین سه ماهه امسال میلادی همچنان هفته های سخت کمبود واکسن در انتظار ما است و تازه در سه ماهه دوم امسال انتظار واکسن های بیشتری برای آلمان می رود.

صدر اعظم آلمان هم دلسردی شهفرایندان از فرایند کند واکسیناسیون را قابل درک دانسته و در عین حال از مردم خواست این مسئله را درک نمایند که شرکت ها به زمان احتیاج دارند تا ظرفیت های فراوری خود را گسترش دهند.

مرکل همچنین چگونگی ادامه فرایند محدودیت ها در کشورش را به این مسئله منوط دانست که جهش های ویروس کرونا چگونه تغییر خواهد نمود.

مارکوس زودر هم کشور را از شرایطی که بتوان محدودیت ها را کاهش داد دور ارزیابی نموده و از آمادگی شهفرایندان برای همراهی در تداوم فرایند محدودیت ها اطلاع داد.

صدر اعظم آلمان همچنین تاکید نمود که حالت تهاجمی ویروس کرونا می تواند به وسیله جهش های آن افزایش یابد و ما می دانیم که واکسیناسیون برای خروج از این بحران ضروری است.

انجمن تجارت آلمان (HDE) هم به دولت درباره تمدید مجدد قرنطینه بدون ارائه چشم اندازی برای کاهش محدودیت ها هشدار داده و رئیس این شرکت در نامه ای به وزارت اقتصاد آلمان از دولت خواسته دیدگاه و چشم انداز روشنی را در این باره ارائه دهد که بازگشایی کسب و کارها تحت چه شرایطی و چه موقع امکان پذیر است.

حزب لیبرال دموکرات آلمان هم درباره نتایج نشست واکسن ابراز دلسردی نموده و درباره امکان تداوم محدودیت ها تا تابستان ابراز نگرانی نموده است.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 6114 مورد جدید به کرونا و 861 مورد مرگ جدید کرونایی در عرض 24 ساعت اطلاع داد.

جدیدترین آمار ابتلا به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 3835783 نفر به کرونا مبتلا شده و 106564 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 3201461 نفر به کرونا مبتلا شده و 76512 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در اسپانیا هم تا به حال 2852729 نفر به کرونا مبتلا شده و 59081 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 2560957 نفر به کرونا مبتلا شده و 88845 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 2232316 نفر به کرونا مبتلا شده و 58396 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1386

به "کرونا در اروپا، از رکود مالی بی سابقه در ایتالیا تا شیوع چشمگیر ویروس انگلیسی در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از رکود مالی بی سابقه در ایتالیا تا شیوع چشمگیر ویروس انگلیسی در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید