این مرد در اثر نیش کنه محبور به گیاهخواری شد

به گزارش مجله تانی بای، کریستوفر گلدمن، مرد 28 ساله ای است که در پی گزش کنه در جنگل، به سندرم آلفا-گال مبتلا شده است. در این بیماری فرد به هر نوع گوشت قرمز حساسیت بسیار شدیدی پیدا می نماید که در صورت بروز می تواند موجب شوک آنافیلاکسی گردد. آنافیلاکسی یا بیش دفاعی نوعی واکنش حساسیتی تهدیدکننده حیات است که خیلی ناگهانی آغاز شده و ممکن است منجر به مرگ گردد.

این مرد در اثر نیش کنه محبور به گیاهخواری شد

به گزارش خبرآنلاین؛ وقتی کنه، ناقل مولکول های آلفا-ژل باشد و فردی را نیش بزند، سیستم ایمنی بدن آن فرد پادتن هایی در بدن فراوری می نماید که موجب واکنش به هر نوع گوشت قرمز می گردد. به علت اینکه این شرایط به ندرت رخ می دهد برای درمان آن تحقیقات موثری انجام نشده است.

شرایط کریستوفر بسیار حادست، چراکه او حتی نمی تواند در معرض محصولات جانبی پستانداران، از جمله پشم، لبنیات و چرم آن ها قرار گیرد. هوایی که او تنفس می نماید هم باید کاملا پاک و عاری از ذراتی، چون پشم یا آلودگی های ناشی از حیوانات باشد.

کریستوفر فقط می تواند لباس های مورد تایید گیاهخواران را بپوشد و از محصولاتی استفاده کند که در تهیه آن ها از حیوانات استفاده نشده باشد. بعلاوه هرچه که او می خورد از غذا و دارو هم باید کاملا گیاهی باشد. کریستوفر همواره همراه خود قلم اپی نفرین (تزریق کننده داروی اپی نفرین برای مقابله با آنافیلاکسی) و بعلاوه دستبند تماس اضطراری به مچ خود دارد و بیشتر مواقع در خانه سه اتاق خوابه خود زندگی می نماید. او می گوید اگر درمانی برای این بیماری وجود نداشته باشد، ممکن است مجبور باشد باقی عمر خود را درون خانه بگذراند.

منبع: فرارو
انتشار: 19 مرداد 1402 بروزرسانی: 19 مرداد 1402 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2243

به "این مرد در اثر نیش کنه محبور به گیاهخواری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مرد در اثر نیش کنه محبور به گیاهخواری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید