بازگشت 73 هزار آواره سوری به ادلب

به گزارش مجله تانی بای، داده های آماری حاکی از آن است که از زمان توافق آتش بس بین ترکیه و روسیه در استان ادلب در شمال سوریه، حدود 73 هزار آواره سوری به خانه و کاشانه خود بازگشته اند.

بازگشت 73 هزار آواره سوری به ادلب

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی امضای توافقنامه آتش بس بین ترکیه و روسیه که اجرای آن از 6 مارس گذشته (16 اسفند) آغاز شد، حدود 73 هزار آواره سوری به ادلب بازگشته اند.

بخشی از آوارگان به اردوگاه های نزدیک به مرز سوریه و ترکیه و بخش دیگری نیز به شهرک های تحت سیطره معارضان در شمال سوریه منتقل شده اند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، محمد حلاج مدیر تیم هماهنگ کننده امور غیرنظامیان در شمال سوریه و مسئول جمع آوری اطلاعات درباره آوارگان گفت که بخشی از این آوارگان غیرنظامی به محض توقف عملیات های ارتش سوریه در این منطقه به خانه و کاشانه خود بازگشتند.

او افزود که از اکتبر 2019 تا کنون نزدیک به یک میلیون سوری در ادلب دیار خود را ترک کرده بودند که با امضای توافق آتش بس 73 هزار نفر آن ها به خانه های خود بازگشتند.

به گفته او بخش زیادی از این آوارگان به اردوگاه های نزدیک مرز سوریه و ترکیه منتقل شده اند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین همتای روسی او 5 مارس گذشته توافقنامه آتش بس در ادلب را امضا کردند که به دنبال آن گشت زنی مشترک ترکیه و روسیه در امتداد جاده ام 4 در حدفاصل بین دو منطقه ترنبه (غرب سراقب) و عین الحور آغاز شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 869

به "بازگشت 73 هزار آواره سوری به ادلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت 73 هزار آواره سوری به ادلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید