بانک آمریکا قبل از بریگزیت از بریتانیا خارج شد

به گزارش مجله تانی بای، بانک آمریکا امروز، دوشنبه گفت که اقدامات مربوط به خروج و انتقال دارایی و فعالیت های بانکی خود را از لندن به دوبلین ایرلند انجام داده است.

بانک آمریکا قبل از بریگزیت از بریتانیا خارج شد

به گزارش خبرنگاران، بانک آمریکا (Bank of America) نیز همچون بسیاری دیگر از بانک های دنیا که در بریتانیا دارای شعبه و فعالیت های بسیاری بوده اند، اعلام نموده است که تحت تاثیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موسوم به بریگزیت ترجیح می دهد که فعالیت و دارایی های خود را از این کشور خارج نموده و به یک کشور عضو اتحادیه اروپا منتقل کند.

پیشتر در گزارشی که اسپوتنیک به آن پرداخته بود، بسیاری از بانک های مستقر در لندن اعلام و تایید نموده بودند که قصد دارند از شروع سال نوی میلادی از لندن به سایر شهرهای اروپایی نظیر فرانکفورت، پاریس و دوبلین دفاتر خود را نقل مکان نمایند و دارایی و فعالیت های خود را به منظور تسهیل در ارتباطات مالی و تبادلات بانکی در یک کشور عضو اتحادیه اروپا ادامه دهند.

بر اساس گزارش رویترز، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه بانک قبلا خاطرنشان نموده بودند که انتظار می رود با جابجایی و انتقال بانک ها و موسسات مالی و اعتباری از بریتانیا به آلمان حجم زیادی از مبالغ پولی و دارایی ها به ارزش حدود 750 میلیارد تا 800 میلیارد پوند نیز جابجا گردد که این به طور قطع از بزرگترین تبعات منفی بریگزیت و خروج این کشور از اتحادیه اروپا به شمار خواهد رفت.

حالا بانک آمریکا (Bank of America) نیز بعنوان یکی دیگر از این بانک های دنیای اعلام نموده است که تمامی کارهای مربوط به جابجایی و انتقال دفاتر و دارایی های خود از لندن به دوبلین را انجام داده است و اجرای آن پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا احتمالا از شروع امسال میلادی کلید زده خواهد شد.

بالغ بر 37 بانک و شرکت مالی و اعتباری که هم اکنون در لندن مستقر هستند و فعالیت های گسترده ای از لحاظ تبادلات مالی و سرمایه گذاری در این کشور دارند، عنوان نموده اند که فعالیت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به ماندن در بریتانیا ترجیح می دهند و به همین دلیل نیز می خواهند دفاتر سرمایه گذاری و فعالیت های خود را به فرانکفورت آلمان انتقال دهند.

این بانک همچنین در بیانیه خود عنوان نموده است که این اقدام در استخدام بالغ بر 800 نفر کارمند بانک در شعب مختلف بانک آمریکا تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 66

به "بانک آمریکا قبل از بریگزیت از بریتانیا خارج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک آمریکا قبل از بریگزیت از بریتانیا خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید